مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با تکنیک های مدرن برگرفته از ضد آفتاب آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این توجه و مراقبت در درجه اول در ناحیه پوست صورت است. زیرا زیبایی و سلامت صورت برای هر فردی بسیار مهم است. پوست بسیاری از افراد در دوران کودکی از سنین پایین تا حدودی سالم و زیبا است، اما باید توجه داشت که این زیبایی دائمی نیست و باید با محصولات مراقبت از پوست از آن محافظت کرد.

لزوم استفاده از ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض آفتاب بر روی پوست فواید بسیاری برای سلامتی دارد. نور خورشید یکی از منابع اصلی ویتامین D است. تامین این ماده به بدن باعث بهبود عملکرد مغز، تعادل فشار خون و سلامت عمومی بدن می شود. دسترسی ناکافی به این ویتامین می تواند منجر به بیماری های مختلف قلب، مغز و حتی پوست شود.

شاید بسیاری از افراد از این موضوع آگاه نباشند، اما باید بدانید که نور خورشید علاوه بر فواید بسیاری، خطرات زیادی نیز دارد. بسیاری از مشکلات پوستی ما که با افزایش سن بیشتر مشخص می شود، ناشی از نور خورشید و اثرات مضر اشعه های خطرناک آن است.

یکی از راه های مبارزه با این خطرات استفاده از کرم ضد آفتاب در طول روز است. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، هنگام خرید ضد آفتاب باید مراقب بود که از عوامل مضر در امان باشد.


با تکنیک های مدرن برگرفته از ضد آفتاب آشنا شوید

سلامت پوست با استفاده از کرم ضد آفتاب

با توجه به موارد فوق، می دانیم که تقریباً 90 درصد از مشکلات پوستی هر فرد ناشی از آسیب های خورشید است. این ربطی به جنسیت و سن ندارد. همه افراد از پیر و جوان، زن و مرد در معرض خطرات نور خورشید هستند و باید از ضد آفتاب استفاده کنند. نور خورشید به لایه سطحی پوست آسیب می رساند. سلول های پوست بلافاصله واکنش نشان می دهند و شروع به ایجاد یک سد دفاعی در برابر این آسیب می کنند. به عبارت دیگر با آزادسازی رنگدانه پوست و جایگزینی سلول های آسیب دیده از نفوذ این خطر به لایه های بعدی پوست جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید  دلیل جوش زدن صورت + بررسی

در نتیجه پوست دچار آفتاب سوختگی و تیرگی می شود و به مرور زمان آثار لک، کک و مک، خشکی و در نهایت چین و چروک و پیری روی آن ظاهر می شود. کرم ضد آفتاب یکی از گزینه هایی است که به شما در کنترل این مشکل و جلوگیری از بروز آن کمک می کند. این محصول برای انواع پوست های چرب، خشک و نرمال طراحی شده است و مناسب افرادی است که به دنبال محصولی هستند که علاوه بر ضدآفتاب به عنوان کرم پودر نیز استفاده شود.


با تکنیک های مدرن برگرفته از ضد آفتاب آشنا شوید

کرم های ضد آفتاب گزینه خوبی برای کارهای روزمره شما هستند

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تا به حال نام مایعات را نشنیده اید. مایعات محصولاتی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. مایعات دارای بافت مایع، سبک و بر پایه آب هستند. افرادی که پوست خشک دارند باید از روغن و محصولات چرب استفاده کنند اما مایعات برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است. زیرا این محصول بدون چربی بوده و به منافذ پوست نفوذ نمی کند. به همین دلیل در میان افرادی که پوست چرب و مستعد داشتند طرفداران زیادی پیدا کرد.

مایعات به ویژه در میان مرطوب کننده ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها رایج هستند. زیرا یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول این است که به دلیل داشتن بافت سبک و روان به سرعت جذب پوست شده و در نتیجه کارایی آن را افزایش می دهد. علاوه بر این، پوست حالت مات به خود می گیرد و براق نمی شود. از طرفی وزن محصولات خامه ای را ندارد و مناسب افرادی است که از این محصول برای کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با فواید مصرف شامپو بدن سینره (فاقد مواد صابونی)

ضد آفتاب فلوید مای یکی از محصولاتی است که تمامی ویژگی های فوق را در بر می گیرد. یکی از مهمترین ویژگی های این محصول داشتن ویتامین E و آنتی اکسیدان است که فواید زیادی برای پوست به همراه دارد. این مواد از پوست در برابر عوامل مضر مانند رادیکال های آزاد موجود در محیط محافظت می کنند، رطوبت پوست را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند و در نتیجه از پیری و چین و چروک پوست جلوگیری می کنند.

خواب کافی، رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب فراوان، کنترل استرس و فشار، ورزش از جمله عواملی هستند که بر سلامت و ظاهر اندام های بدن به ویژه پوست تاثیر زیادی دارند. البته باید توجه داشت که در این زمینه نباید از تاثیر مراقبت و روتین مناسب پوست غافل شد. استفاده از محصولات مراقبتی مانند پاک کننده ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها نیز از پوست در برابر عوامل مضر داخلی و خارجی محافظت می کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *