مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با اهمیت نوشیدن آب برای کودکان آشنا شوید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نقش آب در سلامت کودکان

مطالعات جدید نشان داده است که آب در دسترس کودکان در مدرسه به کاهش خطر اضافه وزن آنها کمک می کند.
وقتی صحبت از این سبک زندگی می شود، معمولا به فست فود زیاد و همچنین کم تحرکی کودکان و گذراندن اوقات فراغت زیاد جلوی تلویزیون فکر می کنیم. اگرچه تاثیر این مسائل در ظاهر چاقی برای همه ما ثابت شده است، اما در این زمینه باید به سایر مولفه های زندگی امروزی توجه کرد.

بچه ها باید آب بنوشند تا چاق نشوند

مطالعات جدید نشان داده است که آب در دسترس کودکان در مدرسه به کاهش خطر اضافه وزن آنها کمک می کند.
متأسفانه مصرف نوشابه‌ها و آب‌میوه‌های حاوی قند در بین کودکان و نوجوانان در دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Pediatrics منتشر شده است، محققان آلمانی دریافتند کودکانی که در مدرسه به نوشیدن آب تشویق می‌شوند نسبت به سایر کودکان در طول یک سال یک سوم کمتر در معرض چاقی هستند.


فواید آب برای کودکان

در این تحقیق که حدود 3000 دانش آموز پایه دوم و سوم در 32 مدرسه در دو شهر آلمان شرکت داشتند، 17 مدرسه به آب تصفیه شده مجهز شدند و به دانش آموزان بطری های قابل استفاده مجدد برای استفاده در کلاس داده شد. همچنین چهار کلاس برای آموزش اهمیت آب شرب برگزار شد.

باید بخوانید:

15 فایده نوشیدن آب گرم در صبح

15 فایده نوشیدن آب گرم در صبح

اول صبح آب گرم بنوشید: بسیاری از مردم از فواید نوشیدن آب در صبح برای سلامتی آگاه هستند. این عادت خوبی است که به خصوص در کودکان یا…

بیشتر بخوانید  علت آبریزش چشم نوزاد چیست؟

از 15 مدرسه دیگر برای کنترل و مقایسه استفاده شد. پس از یک سال، خطر افزایش وزن در کودکان در مدارسی که آب در دسترس بود 30 درصد کمتر از گروه کنترل بود. این برنامه به ویژه برای کودکانی که اضافه وزن مرزی داشتند مفید بود.
مکانیسم اثر چگونه نوشیدن آب در کودکان از افزایش وزن جلوگیری می کند دقیقاً مشخص نیست. به نظر می رسد مصرف آب کودکان در مدرسه باعث کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین در آنها می شود.


فواید نوشیدن آب برای کودکان

تحقیقات انجام شده در بزرگسالان نشان داده است که نوشیدن آب بر متابولیسم تأثیر می گذارد و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد. بر این اساس به بزرگسالان توصیه می شود روزانه 8 لیوان آب بنوشند.
در کودکان، اگرچه این اثر ثابت نشده است، مصرف منظم آب مطمئناً در مدیریت وزن مفید است. میزان مصرف آب توسط کودکان در طول روز به شرایط محیطی و میزان فعالیت بدنی کودکان بستگی دارد. البته توصیه می شود حتی الامکان از آب در حین غذا استفاده نکنید.

نکته کاربردی: آب بهترین نوشیدنی برای حفظ سلامت و کنترل وزن کودکان است. آموزش کودکان توسط والدین و همچنین معلمان می تواند در تشویق کودکان به نوشیدن آب بیشتر موثر باشد. البته اثربخشی این آموزش از یک سو به در دسترس بودن آب و از سوی دیگر به مصرف بیشتر آب توسط والدین و معلمان بستگی دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *