مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا لباس ها بعد از شستشو در ماشین لباسشویی پف می کنند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علت پرز شدن ماشین لباسشویی

پرز شدن در ماشین لباسشویی یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای لباس ها بیفتد. علت پرز شدن ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. زیرا ظاهر زیبای لباس با این موهای کوچک بسیار ناخوشایند می شود.
مو در لباس می تواند مانند یک فرد ژولیده باشد که موهای خود را مرتب نکرده است، تعمیر ماشین لباسشویی، استفاده صحیح از آن می تواند به این شرایط و مو کمک زیادی کند و نگرانی شما را در مورد موهای لباس کاهش دهد.

پرز زمانی اتفاق می‌افتد که نخ‌های لباس گشاد، درهم می‌شوند و در نهایت مانند یک توپ به نظر می‌رسند. و این به دلیل ساییدگی لباس در هنگام شستشو و پوشیدن است. با این حال، نگران نباشید، راه حل هایی وجود دارد. از جمع شدن لباس ها جلوگیری می کند.


 گرفتن پرز در لباسشویی

لباس ها را قبل از شستن مرتب کنید، زیرا برخی از لباس ها پرز دارند، مانند: لباس نخی، مخمل، حوله، فرش، فرش، این لباس ها باید جداگانه شسته شوند تا لباس ها پرز نداشته باشند. بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که بدون توجه به جنسیت لباس ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید زیرا این کار علاوه بر افزایش عمر لباس از پرز شدن لباس ها نیز جلوگیری می کند.

در هر صورت، شستن لباس هایی که در ماشین لباسشویی ایجاد پرز می کنند باعث می شود مقداری از این پرزها در ماشین لباسشویی باقی بمانند که احتمالاً دفعه بعد که لباس های دیگر را بشویید به لباس ها می چسبد. و اگر بارها متوجه شد که از لباس های داخل ماشین لباسشویی پرز می گیرد، می توانید فیلتر پمپ آب و فیلتر پرز را بررسی کنید، گاهی اوقات این دو فیلتر مسدود می شوند که باعث می شود پرزها به درستی از محفظه خارج نشوند و روی لباس بماند

بیشتر بخوانید  5 ایده خلاقانه برای تزیین سینی های قدیمی


علت مو روی لباس

چگونه پرزهای لباس را پاک کنیم


استفاده از چسب: برای از بین بردن پرزهای لباس در ماشین لباسشویی می توانید از نوار چسب پهن استفاده کنید.چسب را در جهت پارچه (لباس) قرار دهید و کمی فشار دهید سپس از روی لباس بردارید باید جدا شود.

استفاده از پد یا اسفنج مرطوب: با استفاده از رطوبت می توانید پرزهایی مانند پرز و پرز را نیز از روی فرش پاک کنید. به این ترتیب، سمت زبر اسفنج مرطوب را به آرامی در جهت پارچه لباس بکشید تا پرز آن از بین برود. اگر از کوله پشتی استفاده می کنید باعث ایجاد پرز در لباس می شود زیرا به دلیل سایش کوله پشتی با الیاف لباس پرز می شود برای جلوگیری از این امر بهتر است از کیف های دستی یا کیف های چرخ دار استفاده کنید.

باید بخوانید:

راه حل هایی برای جلوگیری از ظاهر شدن پرز و پرز روی لباس هنگام شستشو در ماشین لباسشویی


از ظاهر شدن پرز و پرز روی لباس جلوگیری کنید


سنباده زدن لکه: معمولاً مقداری ماده شوینده (لکه بر) روی لباس می ریزیم تا لکه ها از بین برود و آنها را به هم می مالیم که باعث پف شدن پارچه می شود.

شستشوی صحیح لباس: شستن نامناسب لباس یکی از عوامل پوسته پوسته شدن است، بهتر است لباس ها را به سمت بیرون برگردانید تا در صورت تجمع در پشت لباس، از محافظ لباس نیز برای شستشو استفاده کنید.

خشک کردن لباس: بهتر است برای لباس هایی که پرز تولید می کنند از سطح خشک کن استفاده نکنید زیرا باعث ساییدگی و پارگی می شود.

بیشتر بخوانید  خشک کردن زرد آلو


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *