مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

باید و نبایدهای انتخاب لباس عروس

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



باید و نبایدهای انتخاب لباس عروس


برای انتخاب لباس عروس دیروقت برنامه ریزی نکنید


از قدیم گفته اند سحرخیز باش تا کامروا گردی، در این مورد، عروس سحرخیز با کارکنان پرانرژی و سرحال مزون های لباس عروسی که هنوز با نگرانی های یک میلیون مشتری سر و کار نداشته است برخورد می کند. اگر به اولین قرار ملاقات با مزون لباس عروس در صبح برسید، احتمالا فروشگاه مشتری کمتری دارد و می توانید تمام توجه مشاوران را به خودتان اختصاص دهید”.


قبل از هر چیز روی پیدا کردن بهترین سیلوئت لباس عروس برای خودتان تمرکز کنید


امسل ابرا طراح لباس می گوید: “جزئیات لباس عروس مهم هستند. ردیفی طولانی از دکمه های کوچک مرواریدی و یک یا دو نوار چین دار به جا می تواند تفاوت بین یک لباس عروس خوب با یک لباس عروس عالی باشد. اما قبل از اینکه درگیر جزئیات شوید، باید روی انتخاب لباس عروس متناسب با اندام خودتان تمرکز کنید و اول سیلوئتی را که برای اندام شما بهترین است پیدا کنید.”


سعی کنید گرفتار مد نشوید، به جای آن روی استایل شخصی خودتان و آنچه برای شما از همه مناسب تر است تمرکز کنید.


چگونه لباس متناسب اندام خود انتخاب کنیم؟


قسمت بالای لباس عروستان را فراموش نکنید


یک لباس عروس زیبا با لبه ای پر نقش و نگار واقعا جذاب است. فقط به یاد داشته باشید بالای لباستان توجه بیشتر افراد را به خود جلب می کند و چیزی است که از همه بیشتر در عکس های عروسی به چشم می آید. علاوه بر این بیشتر عکس هایی که مهمانان عروسی از شما می گیرند از کمر به بالا است”.


یک لباس عروس را چون فقط مد است انتخاب نکنید


لباس عروس هایی که مد می شود لزوما با گذشت زمان ماندگار نمی شودند؛ آلبوم عروسی پدر و مادرتان را نگاهی بیاندازید تا متوجه این موضوع شوید. به نظر کارشناسان انتخاب لباس عروس نباید وابسته به زمان باشد.

بیشتر بخوانید  چطور گوشت اضافه ی زخم را از بین ببریم!؟


زمانی شما یک لباس عروس را می پوشید و احساس جذابیت و فریبندگی دارید که هر دو موارد مدرن و سنتی را داشته باشد و احساس کنید نوع بهتری از خودتان شده اید، آن موقع لباس عروس بی نظیر مخصوص خودتان را پیدا کرده اید و این همان چیزی است که هیچ وقت از مد نمی افتد.”


دوربینتان را با خودتان به مزون لباس عروس ببرید


به جای اینکه فقط به آینه اعتماد کنید از تمام زاویه های لباستان عکس بگیرید. از آنجایی که سال ها بعد به این لباس نگاه می کنید، باید بدانید چطور از تمام زوایا عکس بگیرید. یک مانع احتمالی: بعضی از مزون ها اجازه عکاسی از لباس را نمی دهند. از قبل تماس بگیرید و ببینید اجازه دارید فقط چند عکس فوری برای تصمیم گیری بگیرید؟


تا جایی که نیاز دارید لباس های عروسی را امتحان کنید


طبق گفته یکی از استایلیست های مراسم ازدواج هنرمندان معروف، تقریبا هر لباسی می تواند روی جالباسی زیبا به نظر برسد (یا می تواند افتضاح هم به نظر برسد). فوری قضاوت نکنید. او می گوید: ” یک لباس روی اندام یک خانم شکل و ظاهری متفاوت به خود می گیرد”. این یعنی یک عروس لباس های زیادی پرو می کند و او باید این کار را بکند.


اما لباس عروس های زیادی هم پرو نکنید


ما نمی خواهیم شما را سردرگم کنیم، منظور ما این است که شما نباید احساس کنید مجبورید چند لباس بیشتر یا کمتر از آنچه می خواهید پرو کنید. طبق گفته لیسی پول، استایلیست عروسی، اگر احساس کنید باید حتما در هر سالنی که می بینید 20 لباس متفاوت را پرو کنید انتخاب لباس عروس یک دلهره تمام عیار می شود. انتخاب های خیلی زیاد و مزون های خیلی زیاد می تواند سردرگمی و اضطراب شما را بیشتر کند”.

بیشتر بخوانید  رژ لب شکسته را اینگونه تعمیر کنید


از هر 10 بار 9 بار شما به اولین سالن برمی گردید و در هر صورت همان لباس اول مورد علاقه تان را سفارش می دهید، پس به دنبال دلتان بروید. مزونی را پیدا کنید که طراحان برتری داشته باشد و بتوانند استایل شما را به دست آورند.


حتما نباید برای پرو لباس عروس کسی را با خودتان ببرید


شوهای تلویزیونی عروسی طوری وانمود می کنند که انگار لازم است شما هر کسی از زنان فامیل، همسایه هایتان و معلم مهد کودک را برای کمک کردن در پیدا کردن لباس عروس با خودتان همراه کنید. برین هیل، 28 ساله که در ماه فوریه ازدواج کرده است می گوید: “من وقتی گروهی از دوستانم را برای انتخاب لباس همراه خودم ببرم اذیت می شوم. نتیجه منفی است.


نظرات، افکار و سلیقه های خیلی زیاد و متفاوت واقعا شما را گیج می کند. من وقتی موفق شدم که خودم به سالن رفتم و لباسم را انتخاب کردم و متوجه شدم اینکه به تنهایی برای انتخاب لباس عروس بروید کاملا عادی است، لازم به ذکر است بگویم در این صورت هیچ اضطرابی ندارید.


وقتی برای پرو لباس عروس می روید سوتینی خوب بپوشید


در روز پرو لباس عروس، لباس های زیر شما زمان زیادی تنتان است. سوتین جدید، زیبا و عالی زیر لباس شما به شما احساس مثبت خیلی زیادی می دهد تا اینکه با همان سوتین قدیمی که سالهاست آن را دارید یک نگاه سرسری به خودتان با لباس عروس بیاندازید. علاوه بر این، یک سوتین که به خوبی روی بدن شما قرار بگیرد به شما در جستجو و انتخاب لباس عروس شما کمک می کند.

کارشناسان می گویند بسیاری از خانم ها از تاثیر داشتن لباس زیر متناسب برای انتخاب لباس عروس مناسب آگاه نیستند. بنابراین لازم است قبل از انتخاب و تصمیم گیری برای تهیه لباس عروس برای خرید و انتخاب لباس زیر متناسب به اندازه کافی وقت بگذارید.


از اندازه زدن لباس عروسی شوکه نشوید


لباس های عروس معمولا دو تا سه سایز بزرگ تر از اندازه معمول خودتان هستند. وقتی لباس را از سر تنتان می کنید واقع بین باشید، توجه کنید چطور به نظر می رسد نه اینکه روی برچسب ها چه نوشته شده.

بیشتر بخوانید  بهترین کرم دور چشم طبیعی با ساده ترین مواد


وقتی لباس عروس پرو می کنید زیاد سوال بپرسید


شما باید علاوه بر سوالاتی که از کارکنان مزون درباره لباستان می پرسید همیشه از خودتان هم چند سوال بپرسید تا مطمئن شوید لباسی که دوست دارید نه تنها در شما احساس جذابیت ایجاد می کند بلکه برای کارهایی هم که در طول روز عروسی انجام می دهید مناسب است”. از جواب به این سوالات مطمئن شوید:


  • آیا من با این لباس احساس زیبایی، اعتماد به نفس و راحتی می کنم ؟

  • می توانم با آن برقصم ؟

  • می توانم بنشینم ؟

  • آیا می دانم هر قسمت بدنم در لباس چطور به نظر می آید ؟


اگرچه یک لباس عروس بلند ممکن است زیبا و خیره کننده باشد اما اگر نتوانید تمام شب در آن درست حرکت کنید و احساس کنید گیر افتاده اید، استایل مومیایی، استایل مناسب برای شما نیست.


separator line


ترجمه شده توسط فرحناز رنجبر در مجله دلگرم


بیشتر بخوانید:


توصیه های مهم برای پوشیدن لباس عروس


خرید کفش عروس، چطور بهترین کفش عروس را بخریم؟


۱۱ نکته برای نگهداری لباس عروس + نحوه شستن لباس عروس در منزل


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *