بایدها و نبایدهای لباس پوشیدن حرفه ای برای یک مصاحبه کاری



آنچه دیگران می خوانند:

چرا لباس مناسب برای مصاحبه مهم است؟

پیروزی رولینگ مقابل نیکون در سال 1960 آن را (حداقل تا حدی) به لباس او در اولین مناظره تلویزیونی نسبت دادند. جی اف کی با کت و شلوار آبی سرمه ای که به او استعداد بیشتری می داد، خیره کننده به نظر می رسید، در حالی که نیکسون کت و شلوار خاکستری به تن داشت که در پس زمینه محو می شد. موفقیت در مصاحبه به اعتماد به نفس بستگی دارد. لباس شما باید با اعتماد به نفس شما آغشته باشد. قطعاً نمی خواهید دائماً به این فکر کنید که در مصاحبه چه لباسی بپوشید. تمرکز شما باید روی مصاحبه باشد و انتخاب اشتباه لباس ابتدا می تواند حواس شما را پرت کند و سپس مصاحبه کننده ها را وادار به توجه به لباس شما کند.

ساعت مهمترین لوازم جانبی است

چه چیزی و چه چیزی نپوشیم

برای فردی که به یک مصاحبه شغلی مهم دعوت شده است، وقت شناسی یک ویژگی بسیار مهم خواهد بود. شما باید در زمان مصاحبه حضور داشته باشید. مصاحبه کنندگان توجه ویژه ای به وقت شناسی شما دارند، اما می توانید علاوه بر وقت شناسی، از ساعت به عنوان نماد زمان نیز استفاده کنید. می توانید نشان دهید که زمان شما ارزشمند است. یک ساعت لوکس و اورجینال داشته باشید. ساعت مچی با قیمت مناسب پیدا کردن و سفارش مصاحبه. سعی کنید این لوازم جانبی مهم را در تمام جلسات کاری مهم بیاورید.

برای انتخاب لباس خود وقت بگذارید

بیشتر بخوانید  ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران برای خرید مسکن

چه چیزی و چه چیزی نپوشیم

شما از آنچه می خواهید بگویید مطمئن هستید، اکنون چند لحظه وقت بگذارید و روی چیزی که قرار است بپوشید کار کنید. اولین برداشت شما از مردم مهم است. آنچه می پوشید یا نمی پوشید به مصاحبه کننده بینشی از شخصیت شما می دهد و اینکه آیا شما برای شرکت مناسب هستید یا نه. در حالی که شخصیت و مهارت های شما چیزی است که واقعاً مهم است، ظاهر شما اولین چیزی است که مصاحبه کننده شما متوجه آن می شود، بنابراین مطمئن شوید که لباس شما منعکس کننده حرفه ای بودن، جاه طلبی و مناسب بودن شما برای کار است. در زیر برخی از مهم ترین بایدها و نبایدهای سبک مناسب مصاحبه آورده شده است.

  • در صورت لزوم چند لباس جدید و مد روز بخرید
  • قبل از اینکه آماده شوید، حتما چند تا از بهترین لباس های خود را امتحان کنید تا بهترین را انتخاب کنید. مطمئن شوید که لباس شما به خوبی می آید و می توانید راحت با آن راه بروید.
  • لباس‌هایتان را خشک‌شویی کنید تا درست مثل شما کاملاً حرفه‌ای شوند.
  • در استفاده از ادکلن و عطر زنانه زیاده روی نکنید. بسیاری از افراد به بوها حساس و یا حتی آلرژی دارند و این اولین چیزی است که مصاحبه کننده پس از دیدن ظاهر شما متوجه می شود. ادکلن یا عطر زنانه معروف با ماندگاری طولانی و یک عطر ملایم را برای مصاحبه انتخاب کنید.
  • هنگام دست دادن، تماس چشمی خوبی برقرار کنید. دست دادن با مصاحبه کننده معمول نیست، اما انجام این کار در جایی که آزاد هستید، اعتماد به نفس شما را نشان می دهد.
  • لوازم جانبی مناسب داشته باشید. جواهرات و لوازم جانبی راهی برای ابراز وجود ارائه می دهند، اما آن را به حداقل برسانید. به جزئیات توجه کنید، هیچ چیز نباید زیاد قابل توجه باشد.
  • خوب لباس بپوشید هدف اینجا این است که مرتب و شاداب به نظر برسید. یک آرایش ساده انجام دهید تا بهترین احساس را داشته باشید. رفتن به مصاحبه با چهره واقعی خود نشان از اعتماد به نفس بالای شما دارد.
  • کفش های خود را واکس بزنید. فرقی نمی کند مرد باشی یا زن. کفش های رسمی بپوشید و کفش های شیک را فراموش کنید.

لباس مناسب برای کار بپوشید

لباس مصاحبه شما باید با شغل مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. لباس های خود را با دقت انتخاب کنید تا با کد لباس شرکت آینده شما مطابقت داشته باشد. کت و شلوار مشکی ممکن است برای سبک استارتاپی که معمولا غیررسمی است کارایی نداشته باشد. انتخاب کت و شلوار اشتباه نشان می دهد که شما برای این کار مناسب نیستید یا قوانین شرکت را درک نمی کنید. شما باید مرتب و خوش لباس به نظر برسید. طوری لباس بپوشید که انگار شغلی را که برای آن درخواست داده اید دریافت کرده اید و اکنون به یک جلسه شرکت می روید. خوب لباس پوشیدن علاقه شما را به حضور در مجموعه نشان می دهد. بهتر است از قبل یونیفرم مناسب شرکت را در نظر داشته باشید. اگر شک دارید، صفحات رسانه های اجتماعی این شرکت را بررسی کنید تا سبک آنها را درک کنید. سیاستمداران پول خوبی را برای توصیه های لباس خرج می کنند تا رای دهندگان را جلب کنند، بنابراین شکی نیست که آنچه می پوشیم قدرت متقاعدسازی دارد.

مطابق با شخصیت خود لباس بپوشید

آنچه می پوشید باید شخصیت شما را تکمیل کند و ارزش حرف های شما را مشخص کند، چیزی بپوشید که در آن راحت هستید و برای کار مناسب است. برای موقعیتی که می خواهید در شرکت داشته باشید لباس بپوشید و برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران به آن سبک ادامه دهید. حرفه ای به نظر برسید و شخصیت خود را در لباس هایی که می پوشید بگنجانید. پوشیدن لباس مناسب می تواند به شما مزیتی بدهد که ممکن است برای رسیدن به این کار به آن نیاز داشته باشید. اگر نمی توانید استایل خاصی را برای خود پیدا کنید، باید مدل های متناسب با شغل مورد نظر خود را بیشتر بررسی کنید. مدل لباسی که با اندام شما روی افراد است را بردارید و با کمی تغییر و بهبود بپوشید. لباس ها می توانند جهان بینی شما را منعکس کنند. آنها را دست کم نگیرید.

به دنبال سبک و رفتار مناسب برای شغل مورد نظر خود باشید، تحقیق کنید و مطمئن باشید که با رعایت نکات ظاهری و تکیه بر دانش خود می توانید شغل رویاهای خود را به دست آورید.

نویسنده: سراکبالی

* این مطلب یک گزارش تبلیغاتی است و شمانیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد.


بیشتر بخوانید  اعضای شوراهای اسلامی به دنبال توسعه شهر و روستای خود باشند

دیدگاهتان را بنویسید