مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بایدن اشتباهات زیادی مرتکب شد/ آمریکا در دولت بایدن ضعیف تر از همیشه شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایسنا، پایگاه رشتودی نوشت: دونالد ترامپ مدعی شد که پایگاه هوایی بگرام در افغانستان به دلیل نزدیکی به چین و یکی از تاسیسات استراتژیک هسته ای پکن برای واشنگتن اهمیت فوق العاده ای دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با یک شبکه خبری. ژانویه. تی. هاند گفت که جایگاه کشورش در جهان چندین ضربه بزرگ در دوران ریاست جمهوری جو بایدن داشته است.

وی تاکید کرد که رئیس جمهور کنونی آمریکا اشتباهات زیادی از جمله خروج بی نظم از افغانستان در سال گذشته مرتکب شده است. به گفته ترامپ، رفتار بایدن در مورد خروج، “بی کفایتی” او را نشان داد. در نتیجه آمریکا ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات و شهروندان آمریکایی را در افغانستان پشت سر گذاشت.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان کار درستی بود اما به درستی انجام نشد. ترامپ مدعی شد که اگر او در زمان خروج آمریکا رئیس جمهور آمریکا بود، اوضاع آشفته رخ نمی داد.

وی افزود: واشنگتن به هر حال بگرام را حفظ می کرد.

ترامپ در تشریح اهمیت این پایگاه هوایی گفت: بگرام تنها یک ساعت با نیروگاه هسته ای چین فاصله دارد که در آن سلاح هسته ای می سازند. حقیقت این است که؟ ما هرگز نباید او را رها می کردیم.»

پایگاه هوایی بگرام در شمال شرق افغانستان مدتی پس از آغاز عملیات نظامی واشنگتن و متحدانش در این کشور در سال 2001 به اشغال نیروهای آمریکایی و انگلیسی درآمد.

سال‌ها از این پایگاه هوایی به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی نظامی غرب در منطقه استفاده می‌شد و یکی از اردوگاه‌های آن نیز برای نگهداری اسرا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید  رشد بیش از ۲۸۳ درصدی خودروی سواری کامل در کشور

در آگوست 2021، پس از تسلیم شدن سربازان دولت سابق افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این پایگاه، پایگاه بگرام به دست شبه نظامیان طالبان افتاد.

ترامپ در گفتگو با رسانه های هندی همچنین مدعی شد که آمریکا در دولت بایدن «از بسیاری جهات» به طور قابل توجهی ضعیف تر از همیشه شده است.

وی ادامه داد، جدا از مشکلات افزایش تورم و “تعطیلی در سراسر کشور”، واشنگتن نیز “صدا و احترامی را که در سراسر جهان داشت از دست داده است.”

او بار دیگر مدعی شد که اگر او همچنان رئیس جمهور بود، روسیه به اوکراین حمله نمی کرد.

او همچنین هشدار داد که چین به زودی می‌تواند تایوان را به زور تصرف کند.

کشور ما به جهنم می رود

ترامپ در پایان این مصاحبه گفت: کشور ما به جهنم می رود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *