مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اولین عکس تلسکوپ جیمز وب منتشر شد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اولین عکس از تلسکوپ جیمز وب منتشر شد! | اولین تصاویر جیمز وب را به صورت آنلاین ببینید 21 جولای 1401 چگونه با گروه علم ایران همگام شویم

به گفته عباس لاریجانی خبرنگار گروه علوم ایران، سرانجام پس از ماه ها انتظار، امشب ساعت 1:30 به وقت تهران، اولین تصویر تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر می شود.

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) در توییتی اعلام کرد که اولین تصویر رنگی از این تلسکوپ در مراسمی در کاخ سفید توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا منتشر خواهد شد. این تصویر در ساعت 17:00 به وقت شرقی (1:30 بامداد سه شنبه به وقت ایران) از وب سایت ناسا قابل مشاهده خواهد بود. بقیه تصاویر این مجموعه فردا (سه شنبه) ساعت 19:00 به وقت تهران منتشر می شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در 25 دسامبر 2021 پرتاب شد که مطابق با 4 ژانویه 1400 است. این رصدخانه پیشرفته فضایی پس از یک ماه در نقطه لاگرانژ 2 به مقصد رسید و پرتاب ابزارهای علمی پیشرفته آن به مدت شش ماه توسط محققان روی زمین رصد و ردیابی شد. اکنون انتظارها به پایان رسیده است و این تلسکوپ که باید انسان را به سال های اولیه کیهان ببرد و اسرار کیهان را فاش کند، اولین تصاویر رنگی خود را در دو مرحله منتشر می کند. به گفته ناسا، این تصاویر اشک شوق را برای دانشمندان به ارمغان آورد.

ناسا با همکاری آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا، اولین مجموعه از تصاویر رنگی و داده های طیف سنجی وب را فردا سه شنبه (21 ژوئیه) طی یک پخش زنده در ساعت 10:30 صبح به وقت شرق (7:00 بعد از ظهر به وقت ایران) منتشر خواهد کرد. ). تمامی این تصاویر به صورت همزمان در شبکه های اجتماعی و سایت این سازمان فضایی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید  دانلود zenmate | فیلترشکن adguard vpn

این پست به محض انتشار عکس های ناسا به روز خواهد شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *