بالاترین و پایین ترین قیمت مسکن در کدام منطقه تهران است؟| کجا خانه بخریم+ جدول قیمت ها



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خانه مدام در حال نوسان است. قیمت خانه در عرض چند سال آنقدر گران شده است که هیچکس توان خرید خانه را ندارد. قیمت خانه آنقدر گران شده که حتی امکان تعویض خانه هم وجود ندارد قیمت خانه دیگر ارزان نخواهد بود قیمت آپارتمان در اطراف تهران گران شده است و افراد کمی توانایی خرید دارند، اما دولت باید قیمت خانه رسیدگی

پنج منطقه واقع در غرب تهران شامل مناطق 5، 2، 22، 21 و 9 28 درصد از معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص داده اند. بیشترین تعداد معاملات مربوط به منطقه 5 است و در سال گذشته منطقه 9 با رشد 53 درصدی بیشترین نرخ رشد قیمت را داشت که از 21 میلیون و 770 هزار تومان به متری 33 میلیون و 299 هزار تومان رسید. این در حالی است که منطقه 9 حدود دو درصد از معاملات مسکونی پایتخت را به خود اختصاص داده است و مهرماه امسال 110 قرارداد فروش در این منطقه به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر طی سال گذشته کمترین نرخ رشد قیمت آپارتمان در بین مناطق غرب تهران متعلق به منطقه 2 است که در سال گذشته رشد 27 درصدی را به ثبت رسانده است. قیمت آپارتمان در منطقه 2 از میانگین 49 میلیون و 886 هزار تومان به متری 63 میلیون و 651 هزار تومان افزایش یافت. منطقه 2 یکی از مناطق پرطرفدار در بازار مسکن است که در ماه جاری با سهم 8.7 درصدی از کل معاملات در رتبه سوم تهران قرار دارد.

میانگین افزایش قیمت در منطقه 5 به عنوان پرمعامله ترین منطقه پایتخت در مهر ماه 1400، 38 میلیون و 296 هزار تومان بوده که در مهر ماه 1401 به حدود 54 میلیون و 900 هزار تومان رسیده و رشد 43 درصدی را به ثبت رسانده است. تنها منطقه 5 با 15 درصد تراکنش رتبه اول تهران را دارد.

بیشتر بخوانید  هشدار نارنجی از تگرگ ، رعد و برق و جاری شدن سیل در برخی از مناطق کشور

اما در منطقه 22 که به عنوان قطب ساخت و ساز پایتخت شناخته می شود، متوسط ​​قیمت هر مترمربع خانه با 34 درصد افزایش از 33 میلیون و 79 هزار تومان در مهر ماه 1400 به 44 میلیون و 523 هزار تومان در مهرماه رسید. 1401. برخی آمارهای غیر رسمی حاکی از وجود 60 هزار واحد خالی در این منطقه است. گفته می شود بیش از 130000 واحد مسکونی در منطقه 22 وجود دارد. در حالی که تعداد خانوارهای ساکن در این منطقه حدود 75 هزار خانوار است. این در حالی است که سهم منطقه 22 از معاملات مسکونی شهر تهران تنها 1.2 درصد است. مهرماه امسال از 5416 قرارداد فروش پایتخت، 64 مورد مربوط به منطقه 22 بوده است.

بازار مسکن در منطقه 21 نیز رونق چندانی ندارد. در مهرماه امسال 77 معامله مسکن در این منطقه منعقد شد که 1.4 درصد از کل شهر تهران را به خود اختصاص داده است. میانگین قیمت منطقه 21 از 22752000 تومان در مهر ماه 1400 به 34192000 تومان در مهر 1401 رسید که رشد 50 درصدی را نشان می دهد.

قیمت خانه

بر اساس آمار فوق بیشترین میزان معاملات در مناطق غربی تهران مربوط به منطقه 5 است اما منطقه 9 بیشترین افزایش قیمت را داشته است. به طور کلی در شهر تهران طی یک سال گذشته منطقه 10 در مرکز تهران و در مجاورت منطقه 9 با افزایش 60 درصدی رتبه اول را از نظر رشد قیمت به خود اختصاص داده است. در حالی که میانگین افزایش قیمت در کل شهر تهران 38 درصد است.

بیشتر بخوانید  فال انبیا 23 دی رو بگیر و روزت رو شروع کن! | اخبرای خوب تو راهه.

در حال حاضر بازار مسکن تهران در رکود به سر می برد و این مشکل به رکود ساخت و ساز دامن زده است. برخی معتقدند رکود فعلی ممکن است باعث کاهش قیمت مسکن شود، اما انبوه سازان می گویند این رکود تورمی پیامدهایی دارد که به صورت کاهش عرضه و فشار بر تقاضا نشان می دهد.

سید محمد مرتضوی – رئیس مرکز انبوه سازان در این خصوص به ایسنا گفت، اگر فکر می کنیم رکود مسکن می تواند تاثیر مثبتی بر بازار تجارت داشته باشد، اشتباه می کنیم. در دوران رکود، برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان ممکن است محصولات خود را به دلیل نیازهای مالی با قیمت پایین‌تری عرضه کنند، اما این معاملات آنقدر کوچک و منقبض است که تأثیر قابل‌توجهی بر جامعه هدف و خریداران مصرف‌کننده ندارد.

وی وضعیت فعلی ساخت و ساز را نامناسب دانست و افزود: تولید ساختمان های مسکونی هر ماه در حال کاهش است. در هفته های اخیر با افزایش قیمت سیمان، بی سنگی، حقوق و امثال آن مواجه بوده ایم که بی رغبتی سازندگان برای اجرای پروژه ها را به دنبال دارد. سیمان در روزهای اخیر با افزایش قیمت مشخصی مواجه شده و قیمت یونیلیت از حدود 70 هزار تومان به 500 هزار تومان رسیده است.

رئیس انجمن انبوه سازان تاکید کرد: برخلاف پیش بینی برخی کارشناسان نباید افزایش قیمت داشته باشیم زیرا در رکود به سر می بریم اما قیمت های عرضه شده در بازار تجارت کمی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، سایه رکود همچنان بر بازار مسکن سنگینی می کند. مشاوران املاک از کاهش سرعت معاملات و ثبات نسبی قیمت ها صحبت می کنند. با این حال به نظر می رسد قیمت ها در برخی مناطق جنوبی تهران اندکی تغییر کرده است. دلالان املاک در جنوب تهران می گویند با وجود رکود بازار، فروشندگان تمایلی به کاهش قیمت ندارند و حتی برخی از مالکان تحت تاثیر انتظارات تورمی نرخ ها را افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید  پاکستان به دنبال از سرگیری گفتگوهای "بین افغانی" است - مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

با گذشت 13 روز از آذرماه، مرکز آمار و بانک مرکزی هنوز گزارش رسمی از تحولات آبان ماه بازار مسکن تهران ارائه نکرده اند. نرخ رشد قیمت در ماه گذشته حدود دو درصد به نظر می رسد. از سوی دیگر تقاضا برای واحدهای کوچک در جنوب تهران نسبت به شمال پایتخت بیشتر است و همین موضوع باعث می شود نرخ رشد قیمت در جنوب بیشتر از شمال تهران باشد.

در مهرماه امسال نرخ رشد ماهانه قیمت ها با 1.2 درصد افزایش و به سمت صفر گرایش یافت و معاملات با حدود 5400 قلم به پایین ترین سطح سال رسید. در حال حاضر بر اساس شاخص بانک مرکزی متوسط ​​قیمت هر مترمربع خانه در تهران 43.7 میلیون تومان و بر اساس شاخص مرکز آمار 46.4 میلیون تومان است. از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود در جامعه، انتظارات تورمی در بخش مسکن کاهش یافته و زمینه برای ورود تقاضای مصرفی فراهم شده است. گزارش قیمت آبان ماه تهران هنوز ارائه نشده است.


دیدگاهتان را بنویسید