مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازگشت خودروهای وارداتی در جاده ها یا افزایش قیمت – اخبار آنلاین

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در دوره مورد بررسی ، بیشترین رشد قیمت در دو رنگ سیاه و سفید به مدل آزرا 2019 رسید و از میان برآورد واردات ، میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5 تنها خودرویی بود که 70 میلیون تومان در دوره بررسی سقوط کرد.

افزایش قیمت ها در بازار واردات در حالی به ثبت رسید که با شیوع اوج پنجم تاج هفته گذشته ، بازار خودرو با تعطیلی نمایشگاه های اتومبیل و مراکز شماره گذاری بسته شد ، اما این امر نیز نمی تواند مانع رشد قیمت های بازار شود. از طرف دیگر ، بازار واردات روند رو به رشدی دارد ، در حالی که به گفته فعالان بازار خودرو ، فروش بازار بسیار محدود است و در حال حاضر بیشتر خریداران و فروشندگان تمایلی به خرید و فروش ندارند ، اگرچه با شروع بازار تابستان با تقاضای محدود روبرو هستند. در این شرایط می توان گفت تعطیلات تابستانی یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار است که به گفته فعالان بازار خودرو هر ساله با آغاز سال جدید و تعطیلات آخر هفته تابستان اتفاق می افتد.

از سوی دیگر ، فعالان بازار خودرو همچنین تأکید می کنند که امید رو به کاهش نتیجه مذاکرات بازار را معکوس کرده است. گذشته در ماه های اخیر ، به دلیل چشم انداز مثبت نتیجه مذاکرات ، بازار کوچک شده بود ، اما اکنون این روند تغییر کرده است. روندی که نه تنها خودروهای وارداتی ، بلکه مجموعه ها و فضای داخلی را نیز شامل می شود.

“نوسانات نرخ دلار” نیز در هفته های اخیر روند بازار را تحت تأثیر قرار داده است. افزایش و سقوط دلار در بازار علاوه بر سردرگمی شرکت کنندگان در بازار خودرو ، باعث شده بازار خودروهای وارداتی در ماه گذشته با افزایش قیمت ها روبرو شود.

بیشتر بخوانید  آیا فردا مدارس تعطیل است؟ سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ – ایران چطور

قیمت برخی کالاهای وارداتی در بازار

اما خودروهای وارداتی تیر 1400 با چه قیمتی در بازار وارد شده است؟ ارزیابی بازار نشان می دهد مدل “آزرا” 2019 که برای واردات در میان خودروهای جدید در بازار است ، در هفته آخر ژوئن با رنگ مشکی و بدون عملکرد با قیمت حدود 2 میلیارد و 410 میلیون تومان در دسترس است که مقایسه می شود به ماه قبل 160 میلیون تومان قد داشت.

از طرفی رنگ سفید این خودرو با عملکرد صفر نیز در دوره مورد بررسی با رشد 150 میلیون تومانی روبرو شده است ، بنابراین این خودرو در بازار این هفته 2 میلیارد و 450 میلیون تومان برآورد می شود.

از دیگر خودروهای وارداتی می توان به رنو تالیسمان از سال 2018 اشاره کرد.این خودرو نیز امروز بدون ویژگی با قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و در این شرایط نسبت به ماه گذشته 100 میلیون افزایش داشت.

اما مدل الانترا 2018 بدون ویژگی که می توان از آن به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای بازار نام برد ، امروز ، 11 جولای 2014 ، با قیمت 1 میلیارد و 250 میلیون پیشنهاد شد و افزایش 130 میلیون تومانی را گزارش کرد در مقایسه با دوره در نظر گرفته شده.

از سوی دیگر ، میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5 غیرفعال که می توان آن را یکی از جدیدترین شاسی بلندهای موجود در بازار دانست ، در دوره مورد نظر نسبت به ماه قبل با افت 70 میلیون تومانی در بازار مواجه شد ، و قیمت آن به یک میلیارد و 750 میلیون تن در بازار رسید.

بیشتر بخوانید  مواد غذایی مفید برای آنفولانزا

اما Tucson ix35 در دوره مورد بررسی در مدل های 2017 و 2018 نیز به بازار عرضه شد. براساس مشاهدات بازار خودرو می توان گفت مدل 2017 این خودرو بدون ویژگی امروز با قیمت 1 میلیارد و 700 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و نسبت به ماه قبل 30 میلیون تست شد . مدل 2018 این خودرو در بازار 1 میلیارد و 800 میلیون تن قیمت دارد و نسبت به ماه گذشته 10 میلیون رشد داشته است.

۲۲۲۲۲۹

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *