مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازداشت قاتلان دختر ۵ ساله در تهران

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

روز جمعه 21 آبان ماه جاری ماموران کلانتری 152 خانی آباد جسد دختر بچه ای پنج ساله را در پارک ولایت محمدتقی شعبانی کشف کردند. این را بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی عنوان کرد.

با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه بازپرس شعبانی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات مقدماتی را آغاز کردند. تیم جنایی با جسد دختربچه پنج ساله ای به نام «صحابه» در پارک ولایت مواجه شدند که جسد وی آثار جراحت و تزریق مواد مخدر داشت.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در جای دیگری از پارک متوجه پسر بچه پنج ساله ای به نام «عرفان» شدند که در وضعیت نامناسبی قرار داشت. در اولین قدم تیم جنایی به سراغ وی رفتند و پس از بررسی های اولیه متوجه شدند که وی برادر مقتول رها شده در پارک ولایت است.

تیم شناسایی پلیس آگاهی در ادامه به بازپرس قتل اعلام کرد که خانواده این دو کودک ناشناس در تاریخ ۲۰ آبان ماه مفقودی فرزندان خود را به پلیس آگاهی اعلام کردند.

به این ترتیب تحقیقات از خانواده این دو کودک آغاز شد. مادر این کودک گفت: چندی پیش دو زن جوان به خانه ما آمدند که خود را خیر معرفی کردند و گفتند برای عرفان و همراهان کفش نو می خرند.

بیشتر بخوانید  فرزند الهام افکاری در زندان است؟

مادر این دو کودک ادامه داد: این دو زن از من خواستند که مثلاً برای فرزندانشان کفش تهیه کنم و سپس این دو زن جوان که در نیمه باز بود وارد خانه شدند و عرفان و یاران را ربودند. موضوع ناپدید شدن و ربوده شدن فرزندانم به پلیس.

در مرحله بعدی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پس از این آدم ربایی، افرادی با شماره نامعلومی با اعضای این خانواده تماس گرفته و برای آزادی این دو کودک درخواست پول کردند!

شناسایی عاملان قتل اصحاب کوچک

پس از تحقیقات میدانی تیم جنایی در صحنه قتل، جسد دختر پنج ساله برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و عرفان با کمک آمبولانس برای مداوا به بیمارستان بهارلو منتقل شد. که در همان زمان تیم جنایی تحقیقات دقیقی را آغاز کرد.

اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان برای شناسایی عاملان قتل سحابا ادامه داشت تا اینکه سرنخ مهمی راز این جنایت هولناک را فاش کرد؛ اعضای تیم جنایی فردی را که با خانواده مقتول تماس گرفته و تقاضای پول کرده بود شناسایی کردند و بعداً مشخص شد پسر با تاکسی اینترنتی جسد مقتول را به پارک ولایت برده است.

کافی بود کارآگاهان به مخفیگاه زن جوان و مرد جوان که دارای روابط خانوادگی هستند رفته و پس از چند ساعت تعقیب و گریز و نگهبانی آنها را دستگیر کنند؛ کافی بود کارآگاهان به محل اختفای زن و مرد جوان که با یکدیگر در ارتباط هستند، مراجعه کنند. همچنین مشخص شد که دو زن جوان در دهه 80 در قتل و ربودن صحابه دست داشتند.

اعترافات تکان دهنده به قتل و ربودن دو کودک خردسال

بیشتر بخوانید  اکران مجدد فیلم های به یاد ماندنی دهه 60 و 70 / گنجی که بازسازی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

زن جوان پس از حضور در شعبه دهم دادسرای جنایی به بازپرس شبانه گفت: در پارک با مادر صحابه آشنا شدم و طلاهای موجود در دست او توجهم را جلب کرد. همچنین بعد از مدت ها معاشرت متوجه شدم که او دو فرزند دارد و اخیرا به تهران دات کام نقل مکان کرده است.

متهم ادامه داد: به همین دلیل اقدام به آدم ربایی کردم و با دو دختر نوجوانم و برادرزاده ام دو کودک خردسال را ربودیم تا یک میلیارد تومان به دست آوریم. وقتی آنها را به خانه آوردیم به پیشنهاد برادرزاده ام داروهای «دیازپام و متادون» را برای خواب همراهان و عرفان خریدیم.

زن جوان افزود: زمانی که شروع به تزریق مواد مخدر به کودکان ربوده شده کردیم، همزمان با خانواده های آنها تماس گرفتیم و درخواست یک میلیارد تومان پول کردیم. بعد از آن صحابه مریض شد و چون دختر بزرگم در درمانگاه کار می کرد متوجه نبض صحابه شدیم.

وی گفت: به همین دلیل ترسیدیم و سپس برادرزاده ام با تاکسی اینترنتی صحابه و عرفان را به پارک ولایت رساند و پس از رها کردن آنها در پارک مورد نظر با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و متواری شد.

همچنین در تحقیقات تکمیلی دو مرد و زن جوان با تایید صحبت های این زن جوان به قتل و ربودن همراهان اعتراف کردند.

تحقیق مرتبط با این پرونده توسط محمدتقی شعبانی; بازپرس ویژه قتل در دادسرای جنایی ادامه دارد و متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید  تصمیم عجیب استقلال : احتمال انتقال قرضی بمب نقل‌وانتقالات

منبع: تسنیم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *