مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این نوع چای را می توانید به کودکان بزرگتر از 4 سال بدهید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اگر این نوشیدنی سالم را به دلیل فواید چای سبز برای سلامتی مصرف کردید، حتماً از خود پرسیده اید که آیا فرزند من نیز می تواند چای سبز بنوشد. چای سبز سرشار از کاتچین های مغذی است. طبق مطالعات کالج بهداشت هاروارد، کاتچین ها از بدن در برابر بیماری های مهمی مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان محافظت می کنند. کاتچین ها با آنفولانزای کودک شما مبارزه می کنند و قلب شما را سالم نگه می دارند. اگر می خواهید چای سبز را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید، حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

فواید چای سبز برای کودکان بالای 4 سال

بهداشت دهان و دندان

کودکان در معرض خطر پوسیدگی دندان هستند. مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی دانشگاه جندی شاپور نشان می دهد که نوشیدن چای سبز خطر پوسیدگی و بوی بد دهان را در کودکان کاهش می دهد. کاتچین های چای سبز، به ویژه ترکیب اپی گالوکاتچین گالات آن، از دهان و دندان کودک در برابر باکتری های دهان محافظت می کند. خبر امیدوارکننده در مورد چای سبز این است که مصرف این نوشیدنی سالم در کودکان خطر ابتلا به بیماری های دهان و دندان را کاهش می دهد، اما برای اثبات 100 درصد نتایج این مطالعه به تحقیقات بیشتری نیاز است.


فواید چای سبز

با آنفولانزا مبارزه کنید

ترکیب چای سبز کاتچین دارای خواص ضد ویروسی است که از کودکان در برابر آنفولانزا محافظت می کند. مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شد، ارتباط بین مصرف چای سبز و عفونت آنفولانزا را در گروهی از کودکان دبستانی در ژاپن نشان داد. نتایج نشان داد کودکانی که بین یک تا پنج فنجان چای سبز در روز می نوشند کمتر به آنفولانزا مبتلا می شوند. نوشیدن بیش از 5 فنجان چای سبز در روز اثر محافظتی بیشتری ندارد.

بیشتر بخوانید  شعر روزه کله گنجشکی برای کودکان

باید بخوانید:

چای سبز گرم است یا سرد؟

چای سبز گرم است یا سرد؟

چای سبز یکی از نوشیدنی های پرطرفدار است که خواص زیادی دارد. اگر از ماهیت چای سبز و خواص آن اطلاعی ندارید با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در…

سلامت قلب

طبق انجمن قلب آمریکا، تشکیل پلاک در رگ ها از دوران کودکی شروع می شود. انجام اقداماتی برای بهبود و حفظ سلامت قلب در کودکان از پیشرفت یا توسعه بیماری قلبی در بزرگسالی جلوگیری می کند. افزودن چای سبز به رژیم غذایی کودکان به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله Obesiti نشان می دهد که نوشیدن چای سبز در کودکان چاق ژاپنی به کاهش کلسترول و فشار خون در این کودکان کمک می کند.

موارد امنیتی

یک فنجان چای سبز حاوی 100 میلی گرم کافئین است. به دلیل محتوای کافئین، ممکن است نگران باشید که کودکتان چای سبز مصرف می کند. با این حال، کافئین در بسیاری از غذاهایی که کودکان مصرف می کنند مانند شکلات نیز وجود دارد. نوشیدن چای سبز در مقادیر کم، مانند یک فنجان در روز، برای کودک بی خطر است.

چگونه چای کوکائینی درست کنیم؟

غلظت چای برای کودکان همیشه باید کمتر از بزرگسالان باشد، بنابراین برای کودکان سبکتر چای تهیه کنید.
زمان تقریبی تهیه چای 5 تا 6 دقیقه است، این زمان را برای کودک خود به نصف یا یک سوم کاهش دهید.
وقتی کودکتان چای مصرف می کند، به دمای آن توجه کنید، برای بچه های کوچکتر بهتر است دمای محیط یا سردتر باشد.

بیشتر بخوانید  طریقه ی صحیح شیر دادن به نوزاد

زمان مناسب برای مصرف چای سبز در کودکان

چای سیاه به دلیل داشتن کافئین برای کودکان توصیه نمی شود، اما می توان از دمنوش ها و دمنوش های گیاهی برای کودکان استفاده کرد. چای سبز نسبت به قهوه و کافئین کافئین کمتری دارد.
کودکان 4 تا 10 سال فقط باید دمنوش های گیاهی بنوشند و از 12 تا 13 سال می توانند چای سبز، سیاه یا شیر بنوشند، بنابراین بهترین زمان برای شروع چای با مکمل نیست.
اگر کودک شما تمایل به نوشیدن چای دارد بهتر است بیش از یک چهارم فنجان در روز ننوشد و برای اطمینان می توانید چای را با شیر مخلوط کنید.


چای سبز برای کودکان

مضرات مصرف چای سبز در کودکان

کافئین موجود در چای می تواند خلق و خو و رفتار کودک را تغییر دهد.
کودکان تمایل به مصرف چای، شکر و شیرینی جات دارند. این تمایل می تواند طعم آنها را تغییر دهد و این مصرف شکر برای آنها مضر باشد.
ترکیبات چای می توانند در جذب کلسیم از روده اختلال ایجاد کنند که منجر به مشکلات استخوانی در نوزاد می شود.
مصرف زیاد چای می تواند سیستم عصبی، اسکلتی و عضلانی کودک را مختل کند.
مصرف چای سبز می تواند باعث ایجاد حساسیت های مختلف در کودکان شود.
چای سبز می تواند در جذب آهن و روی از روده ها اختلال ایجاد کند.
کافئین موجود در چای سبز در صورت مصرف بیش از حد می تواند اعتیادآور باشد.

باید بخوانید:

11 خواص شگفت انگیز چای سبز

11 خواص شگفت انگیز چای سبز

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های ممکن است و حتی گفته می شود که دارای خواص ضد پیری است. حتما تا به حال در مورد خواص گیاه سبزه زیاد شنیده اید

بیشتر بخوانید  سوء تغذیه در كودكی، كاركرد مغز را تضعیف می كند


موارد منع مصرف چای سبز

افرادی که از بیماری های قلبی، کبدی و کلیوی رنج می برند؛ بهتر است از مصرف چای سبز خودداری کنید.
اگر فردی حساسیت قدیمی داشته باشد، مصرف چای سبز می تواند این حساسیت قدیمی را ایجاد کند.
اگر فردی پس از مصرف چای سبز دچار گلودرد و تنگی نفس شد، باید سریعاً با پزشک تماس بگیرد زیرا باعث بروز بیماری های مختلفی می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *