این سردرد را جدی بگیرید زیرا می تواند منجر به سکته شود


دکتر فرهاد عصارزادگان یکی از علل سردردهای صاعقه ای را سینوس های مغزی عنوان کرد و گفت: سردردهای صاعقه ای از ابتدا تا حداکثر شدت کمتر از یک دقیقه طول می کشد و بیمار احساس می کند سرش در حال انفجار است. این سردردها آنقدر مهم و جدی هستند که نیاز به توجه ویژه دارند.

وی افزود: سینوس های مغزی داخل حوضچه اطراف مغز هستند که خون وریدی را تخلیه و از مغز هدایت می کنند. گاهی به دلیل شرایط خاصی سرعت آنها کاهش یافته و منعقد می شوند.

این سردرد را جدی بگیرید زیرا می تواند منجر به سکته شود

* سردردی که منجر به سکته می شود

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: لخته شدن خون در استخرها منجر به افزایش فشار داخل جمجمه ای می شود که در نهایت منجر به سردرد می شود. اگر این روند ادامه پیدا کند، می تواند باعث تشنج یا سکته شود.»

* گرما باعث ترومبوز سینوسی می شود

یک متخصص مغز و اعصاب گرم گفت: هوای گرم به ویژه در فصل تابستان که باعث کم آبی بدن می شود، می تواند منجر به ترومبوز سینوس های مغزی شود، زیرا کم آبی به رگ ها سرایت می کند و غلظت خون و لخته شدن خون را افزایش می دهد.

ننوشیدن آب برای مدت طولانی منجر به ترومبوز سینوس های مغزی می شود

این متخصص مغز و اعصاب گفت: اگر برای مدت طولانی آب ننوشید مستعد ترومبوز سینوس مغزی هستید.

این سردرد را جدی بگیرید زیرا می تواند منجر به سکته شود

* تاثیر مصرف قرص های ضد بارداری بر سکته مغزی

بیشتر بخوانید  خواص دارویی و درمانی گیاه فتیمون

شهيد بهشتي، عضو هيات علمي علوم پزشكي گفت: مصرف قرص هاي ضد بارداري به ويژه اگر با عوامل ديگري مانند ننوشيدن آب به مدت طولاني همراه باشد، سينوس هاي مغز را تشديد كرده و علائمي مانند دوبيني، تاری دید، تشنج و تشنج. ضربه بزنید.

اختلالات ژنتیکی احتمال لخته شدن خون را افزایش می دهد

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه ژنتیک یکی از عوامل ایجاد ترومبوز سینوس مغزی است، گفت: برخی افراد ذاتا مستعد لخته شدن خون هستند. در واقع اختلالات ژنتیکی احتمال لخته شدن خون و ترومبوز سینوس مغزی را افزایش می دهد.

وی افزود: اگر هر یک از این عوامل به عوامل دیگر اضافه شود، احتمال ابتلا نیز افزایش می یابد، به عنوان مثال مصرف قرص های ضد بارداری، آب غیر قابل شرب طولانی مدت در فصل تابستان احتمال ابتلا را افزایش می دهد. به عنوان مثال، مصرف قرص‌های ضدبارداری، مصرف طولانی‌مدت آب غیر آشامیدنی در تابستان، احتمال ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.»

افزایش بروز ترومبوز سینوس مغزی در برخی از بیماری های روماتیسمی

وی گفت: برخی از بیماری های روماتیسمی که به واسکولیت معروف هستند، احتمال لخته شدن و لخته شدن خون را افزایش می دهند که منجر به ترومبوز سینوس مغزی می شود.

سایر علل ترومبوز سینوس مغزی

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: ضربات تروماتیک به سر و کم خونی ناشی از فقر آهن در صورت شدید بودن می تواند منجر به ترومبوز سینوس مغزی شود.

درمان ترومبوز سینوس مغزی

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سردرد ناشی از ترومبوز سینوس مغزی به داروهای محلول و ضد انعقاد مانند هپارین و وارفارین پاسخ خوبی می دهد. در این صورت بیمار باید بستری شود و با آمپول های وریدی و سپس قرص های ضد انعقاد درمان شود. گرفتن.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و فواید قرص گریپین تری GRIPIN۳ TAB برای درمان حساسیت

وی ادامه داد: طول درمان بستگی به علت آن دارد، یعنی اگر فردی زمینه ژنتیکی جدی داشته باشد مادام العمر درمان می شود و اگر علل گذرا مانند مصرف قرص های ضد بارداری داشته باشد در کوتاه مدت درمان می شود. زمان. مهلت، که معمولا بین 3 تا 6 ماه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تشخیص به موقع و درمان مناسب و پیش آگهی به موقع این بیماران خوب باشد، اما اگر اختلال دیر تشخیص داده شود و روند جدی و قوی باشد یا به اندازه کافی درمان نشود، بیمار دچار سکته مغزی، کما و مرگ می شود. مال شما

منبع: طبنا


دیدگاهتان را بنویسید