مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ایران در معرض زمین لرزه هایی با بزرگی بیش از 7 ریشتر قرار گرفت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خانکه گفت: بزرگترین عامل مرگ و میر در تاریخ کشور ما خشکسالی و زلزله است.

ایران در معرض زمین لرزه هایی با بزرگی بیش از 7 ریشتر قرار گرفت

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث کشور یکی از آسیب های مدیریت بحران را ملی شدن سوانح دانست و ادامه داد: باید درجه حوادث مشخص شود و برای هر حادثه بسته مناسبی تهیه شود. .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا خانکه امروز 9 شهریور 93 در نشست اولین کارگاه دو روزه اصول مدیریت سلامت در حوادث و بلایا در مازندران، گفت: نگاه به لباس اورژانس، مردم باورش کن و آرام باش

وی افزود: در حال حاضر از تعداد مجروحان و آسیب های اجتماعی ناشی از حوادث و بلایا کاسته شده است و آن به دلیل افزایش توان درمانی و آمادگی خدمات رسانی و هلال احمر است.

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت سوانح کشور مسیر شهرنشینی در ایران را سریعتر از سایر کشورها دانست و افزود: 93 درصد کشور ما در معرض زلزله های با بزرگی بیش از 7 ریشتر است. مقیاس

وی گفت: هر ساله شاهد وقوع زلزله هستیم. در زلزله رودبار 47 هزار نفر، زرند 1600 و بم 27 هزار نفر از دست دادیم.

خانکه گفت: بزرگترین عامل مرگ و میر در تاریخ کشور ما خشکسالی و زلزله است.

وی ملی شدن تصادفات را یکی از پیامدهای زیانبار مدیریت بحران دانست و ادامه داد: باید سطح تصادفات مشخص و برای هر حادثه بسته مناسبی تهیه شود.

ایران در معرض زمین لرزه هایی با بزرگی بیش از 7 ریشتر قرار گرفت

این مسئول گفت: برگزاری رزمایش و مانور آتش نشانی باید طبق برنامه باشد و از برگزاری مانورهای هیجانی بدون منطق و هدف خودداری شود.

بیشتر بخوانید  گیاهانی که سلول های سرطانی را از بین می برند

وی با اشاره به اینکه وقوع تصادفات باعث تضعیف سیستم امنیتی می شود، افزود: ایران در 10 سال گذشته جزو 10 کشور اول بوده است و در سال 2006 پلیس کمک کرد که هر سال پنج درصد کاهش پیدا می کرد اما در گذشته. تعداد تصادفات بسیار زیاد بود.

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث، وقوع حوادث را تهدیدی برای سلامت، اموال و محیط زیست دانست و ادامه داد: بلایا در دنیا تنها به دلیل دستکاری انسان در طبیعت رخ می دهد و مهم ترین چیزی است که می تواند در برابر تصادفات انجام شود این است که تصادف نکنید.

خانکه با بیان اینکه 80 درصد تخریب ساختمان ها در صورت وقوع زلزله ناشی از ساختمان هایی با نمای سنگی و شیشه ای بوده است، اظهار داشت: در صورت وقوع زلزله، 80 درصد تخریب ساختمان ها به دلیل وجود سنگ و شیشه بوده است.

وی افزود: اولین جایی که مردم بعد از زلزله ذکر می کنند بیمارستان است و باید در ساخت بیمارستان دقت بیشتری شود و بیمارستان ها باید به اندازه مساجد استحکام داشته باشند.

خانکه با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد مردم ایران در زمینه سلامت دانش کمی دارند، تاکید کرد: یادگیری اصول و اقدامات و کمک های اولیه از افراد و خانواده ها، آموزش از طریق صدا و سیما و تبیین خطرات بلایای طبیعی و غیرطبیعی و مومنان. برای آماده شدن در مواقع بحران

وی افزود: بیشتر تصادفات ما ناشی از دستکاری بدون تحقیق در طبیعت است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *