ایرانیان ثروتمند یا میلیاردرهای معروف ایرانی چه کسانی هستند + عکس


تشخیص میلیاردرهای ایرانی خیلی سخت نیست. با توجه به افزایش قیمت مسکن در چند سال گذشته، هرکسی که خانه ای بزرگتر از خیابان الژینال تهران دارد را باید در زمره میلیاردرها به حساب آورد، اما در این میان کسانی هستند که نه تنها به خانه خود افتخار می کنند، بلکه به خانه خود افتخار می کنند. از سهام، کارخانه ها و تولید آنها دریابید که چقدر دارایی هستند.

ایرانیان ثروتمند یا میلیاردرهای معروف ایرانی چه کسانی هستند؟

به گزارش مشرق به نقل از تجارت نیوز، البته اثبات اینکه مردم چه تعداد سهام در بورس دارند یا ارزش اموال منقول و غیرمنقول آنها بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنیم، زیرا ایران سیستم مالیاتی شفافی ندارد. مردم به ابراز وجود علاقه مند هستند.

ایرانیان ثروتمند یا میلیاردرهای معروف ایرانی چه کسانی هستند؟

علی انصاری، بابک زنجانی، حسین هدایتی، حسین ثابت، شهرام شفیع زاده، پهلوان مقدم و شهرام جزایری. این 8 نفر بازیکنان پر سر و صدا تیم ستارگان ثروتمند کشور هستند. در این میان البته شهرام جزایری علاقه ای به رسانه ای شدن فعالیت های خود نداشت، اما اتفاقات و حواشی او را در موجی از شناخت قرار داد، دقیقاً برخلاف عملکرد بابک زنجانی، حسین هدایتی و علی انصاری که هرگز تنها منکر ثروت خود نشدند. ، اما سعی کرده اند بیشتر از قبل در اخبار حضور داشته باشند. هر کدام از این سه نفر بعداً راه خود را رفتند.

حسین هدایتی کم کم کنار گذاشته شد، علی انصاری ترجیح داد برای حفظ حاشیه امن ترمز کند و با چراغ خاموش حرکت کند. بابک زنجانی با همه ناکامی های اخیر علاقه خود را به ستاره بودن از دست نداده و به راه خود ادامه می دهد. اگرچه افرادی مانند حسین ثابت و محسن پهلوان مقدم به خود زحمت ندادند تا نام خود را در رسانه ها بر سر زبان ها بیندازند، اما فعالیت های جنجالی آنها در راه اندازی هتل داریوش و افتتاح پدیده شادیز نام آنها را بر سر زبان ها انداخت.

1- علی انصاری:

شما ایرانیان ثروتمند را می شناسید

وقتی واعظ آشتیانی از فدراسیون دوچرخه سواری برای حمایت همه جانبه از این باشگاه پرطرفدار تهرانی به استقلال آمد، یک مولتی میلیاردر را با خود به فوتبال ایران آورد. در آن زمان می گفتند مغازه های جفت آباد و بازار مبل ایران تنها بخشی از ثروت چشمگیر علی انصاری است.

بعد از اینکه بازیکنان پرسپولیس با دستورات غنی وارد محوطه شدند و دست به گران ترین بازیکنان لیگ زدند، استقلالی ها هم به سراغ علی انصاری رفتند. تا تماشاگران آبی های پایتخت نفس راحتی بکشند که برای گرفتن ستاره های لیگ روی جیب دیگری مثل هاروی پرسپولیس حساب کنند. علی انصاری در محله مهرآباد جنوبی و خیابان شمشیری بزرگ شده است، اما اگر الان می خواهید او را پیدا کنید باید در شمال تهران به دنبالش بگردید.

او رئیس گروه سرمایه گذاری تات (از جمله بانک تات و بانک انسلر که با هم بانک آینده را تشکیل دادند) و رئیس اتحادیه مبل سازان تهران است و به عشق فوتبال اما حضورش وارد این ورزش شد. در رسانه ها نازک است. او از همکارش حسین هدایتی بلندتر بود و کم کم از فوتبال دور شد. با این حال، نام او همچنان در زبان شورای صنعت مبلمان و دکوراسیون است.

انصاری همچنین چند سال پیش پاساژ معروف سیار ایران را در خیابان جموری تأسیس کرد و در عرصه موبایل و تجارت خود برای حاجی علاء الدین معروف آثاری از خود به جای گذاشت. انصاری برخلاف همسالانش، حضوری محافظه‌کار در رسانه‌ها دارد و به نظر نمی‌رسد بیش از حد نگران شهرت باشد. دو سال پیش عکس هایی از خانه اش منتشر شد که روی آن نوشته شده بود 180 میلیارد تومان است. در انتخابات دوره های نهم و دهم، اخباری مبنی بر حامی مالی یکی از کاندیداها توسط انصاری به گوش رسید که این خبر تایید نشد.

بیشتر بخوانید  مجموعه ای از سنجاق با معنای خاص!

2- حسین هدایتی:

شما ایرانیان ثروتمند را می شناسید

حسین هدایتی دولابی از اواخر دهه 80 با کمک های مالی بی سابقه اش به باشگاه پرسپولیس شناخته شد. او که می گفت به خاطر عشق دوران کودکی اش به پرسپولیس، بدون هیچ چشمداشتی به این تیم کمک می کند، بعدها به یکی از کاندیداهای اصلی خرید این باشگاه تبدیل شد. افسانه های زیادی در مورد خاصیت خارق العاده آن وجود دارد.

از مالکیت صنعت فولاد و فولاد کشور تا برج سازی در دبی و مالکیت بزرگترین شرکت پرورش میگو در ایران. سرمایه گذاری های او به صنعت فلز و فوتبال محدود نمی شود. هدایتی با سرمایه گذاری در هتل های سیروس و کیش وارد عرصه گردشگری شد. وی با بانک تات وارد حوزه بانکی شد و یکی از سهامداران بازار مبل ایران محسوب می شود. هدایتی از زمان حضور فعال در فوتبال ایران فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده و فقط در تیم هایش هزینه کرده است اما با همه این اوصاف هنوز از رینگ خارج نشده و حضورش در این فوتبال از همه میلیاردرها بیشتر طول می کشد.

نام او به غیر از پرسپولیس با باشگاه های استیل آذین، گهر درود و ملوان بندر انزلی نیز گره خورده است. برخی می گویند سودایی معروف است و پرسپولیس هیچ وقت از ذهنشان خارج نمی شود. او در سال 1342 به دنیا آمد و در سال های میانی به یکی از معروف ترین ثروتمندان ایران تبدیل شد.

3- حسین ثابت:

شما ایرانیان ثروتمند را می شناسید

غول هتلداری ایران در حال ساخت است هتل داریوش نام خود را منتشر کرد و ثروتش یکی از موضوعات روز شد. حسین ثابت تا پنج سال پیش 5 هتل (5 هزار تخت) در جزایر قناری داشت و با تأسیس هتل داریوش به سبک تخت جمشید راه خود را به ایران باز کرد. زمانی که فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، سعی کرد تنها صاحب هتل در کیش شود و 4 هتل آماده دیگر با قیمت های تقریبی هر هتل بین 8 تا 9 میلیارد تومان خریداری کرد.

البته او هرگز نتوانست به آرزوی خود جامه عمل بپوشاند و برخی هتلداران زیر بار این کار نرفتند. وی علاوه بر هتل های مذکور، شرکت بازرگانی بین المللی ثابت، مجموعه پارک دلفین و پارک پرندگان کیش (به مساحت بیش از 65 هکتار)، 25 درصد از سهام هتل های لاله را در اختیار دارد. او چند سال پیش هتل 7 ستاره Koroš را که قرار بود با انرژی خورشیدی کار کند، تخریب کرد و ساخت آن در سال 2009 متوقف شد.

4- برادران شفیع زاده:

برادران شفیع زاده

برادران شفیع زاده تقریباً اولین کسانی بودند که از بخش خصوصی پای خود را به فوتبال ایران باز کردند. آنها توانسته اند سال ها در فوتبال که وابسته به دولت است دوام بیاورند و به همین دلیل بارها مورد تمجید قرار گرفته اند. تا 10 سال پیش، علی و شهرام شفیع زاده دو فعال اقتصادی در جنوب ایران بودند که کمتر کسی نامشان را شنیده بود.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی کامل عادل و میعاد + کلیپ‌های میعاد و عادل

آنها در آبادان کارخانه نان، دام و طیور فانتزی داشتند و همزمان با خرید آبراموویچ میلیاردر معروف روسی، آبی پوشان چلسی، دست به دست آبی پوشان استقلال اهواز هم زدند. این دو برادر از روزی که وارد فوتبال شده اند در حاشیه ها کم حرف نبوده اند. برخی می گویند با راه اندازی شرکت های تابعه به بهانه مدیریت تیم استقلال اهواز توانسته اند وام قانونی دولتی بگیرند و سال ها این تیم را به این شکل مدیریت کرده اند. برخی دیگر علی شفیع زاده را پدر املاک ایرانیان در دبی می دانند و معتقدند که بردار بزرگتر آن سوی آب های خلیج فارس بر سقف درآمد نشسته و برای برادر کوچکتر پول می فرستد.

در شرایطی که بدهی های باشگاه زیاد شد و تیم با مشکلات جدی مواجه شد، این دو برادر از مسئولان دولتی قول گرفتند، مثلا علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی قول 10 هکتار زمین را به استقلال اهواز داد. اگرچه در سال های اخیر و همزمان با سقوط استقلال اهواز، شایعات زیادی درباره لیست بدهی های سنگین برادران شفیع زاده شنیده می شد، اما اخیراً در خبرها آمده بود که علی شفیع زاده قول کمک های میلیاردی به باشگاه استقلال تهران را داده است.

5- اسدالله عسگراولادی

اسدالله عسگراولادی

اسدالله عسگراولادی یکی دیگر از روزنامه نگاران ثروتمند ایرانی است. سلطان صادرات پسته به ایراناو با مصاحبه های جالب و سخنان شگفت انگیزی که در چنته داشت در رسانه ها شهرت خوبی به دست آورد. بدیهی گرفتن او در جلسات صبحگاهی اتاق بازرگانی و گفتن اینکه او می تواند برای خرید نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان یک “تاجر” چک بگیرد، از پربیننده ترین اخبار سایت های خبری در ماه های اخیر بوده است.

6- شهرام جزایری:

شما ایرانیان ثروتمند را می شناسید

وقتی شهرام جزایری در جوانی و همزمان با دوران دانشجویی برای کمک به اقتصاد خانواده بستنی می فروخت، هیچکس فکرش را نمی کرد که روزی به یکی از معروف ترین ثروتمندان جامعه تبدیل شود. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه کرمان راه تجارت را به روی او باز کرد و در دوران دانشجویی شروع به صادرات خرمای بم به شوروی کرد. صادرات البته منجر به ورشکستگی و از دست دادن تمام سرمایه او نشد، اما سکوی پرتابی سریع برای او شد. جزایری صادرات سیر را به کویت آغاز کرد و پس از یک تجارت نسبتا موفق به تهران آمد شرکت برای پدیده تجارت ثبت شده است

صادرات فرش از طریق این شرکت سود کلانی را به همراه داشت و دفاتر آن را گسترش داد. جزایری از این لحظه مسیر خطرناکی را آغاز کرد: نزدیک شدن به سیاستمداران. این مسیر خطرناک مبنای پرتابی بلند و سریع و سپس سقوطی وحشتناک شد. جزایری با سیاسیون نزدیک شد و اجازه حضور در مجلس وقت را پیدا کرد و پس از مدتی به عنوان مشاور در 10 جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شرکت کرد.

وزارت بازرگانی اولین اجمالی از چگونگی جمع آوری ثروت و دارایی او را گرفت و به رابطه مشکوک یکی از مدیرانش با جزایری پی برد. پس از این افشاگری ها زنجیره ای از اقدامات غیرقانونی و استفاده از وام های کلان و مستمری ها کشف شد و سرانجام راهی زندان شد. پس از صادرات فرش به سرمایه گذاری در کاغذ و روغن نباتی روی آورد و یک کارخانه روغن نباتی ورشکسته خریداری کرد. همچنین جزایری با سرمایه 4 میلیاردی به یکی از سازمان های بزرگ که در آستانه ورشکستگی قرار داشت کمک کرد. ایران تنها جایی نبود که شهرت او گسترش یافت، او در امارات و دیگر کشورهای عربی نیز به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی و عکس های جدید از اینستاگرام سحر دولتشاهی مرداد2016

7- محسن پهلوان مقدم:

محسن پهلان

رئیس جمهور محسن پهلوان شرکت توسعه گردشگری پدیده شاندیز در مشهد واقع شده است. شرکتی که چندین رستوران بزرگ در مشهد، تهران و کیش دارد و در حال ساخت شهری در کنار مرکز استان خراسان رضوی است. حجم زیاد گردش مالی این شرکت در کنار تبلیغات گسترده آن باعث ایجاد شایعات و شایعات در رسانه ها شد. آخرین جنجال نامه اعتراضی گروهی از کارکنان روزنامه تابناک بود که روز بعد تیتر روزنامه ای را در انتقاد از شرکت پدید دیدند. این شرکت یک چهارم صفحه اول این روزنامه را به آگهی خود اختصاص داده است.

خودش در مورد چگونگی ثروتمند شدنش می گوید که شروع به ساخت و ساز کرد چون نسل او همیشه در این کار بوده است، حتی پدربزرگش معبد امام رضا(ع) و مزار خواجه ربیع را کاشی می کرد. او حتی فعالیت های خود را فراتر از مرزها نیز گسترش داد و با افتتاح رستوران پدیده در افغانستان، فعالیت های تجاری دیگری را نیز در این کشور انجام می دهد، به عنوان مثال حق انحصاری تبلیغات بیلبوردهای افغانستان را به مدت 20 سال از حامد کرزی گرفت.

8- بابک زنجانی:

شما ایرانیان ثروتمند را می شناسید

بابک زنجانی با نام کامل بابک مرتضی زنجانی، تاجر معروف و جوان ایرانی است که نامش در سال های اخیر بارها در عرصه های سیاسی، ورزشی و اقتصادی مطرح شده است. مردی که به گفته خودش صاحب بیش از 60 شرکت از جمله شرکت هلدینگ توسعه سورینت کشم اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی در مالزی است.

همچنین شرکت هایی در دبی، ترکیه و تاجیکستان دارد. زنجانی در حال حاضر مالک و رئیس هیئت مدیره باشگاه راه آهن تهران است و شرکت هواپیمایی کشم یکی از سرمایه های شناخته شده اوست. چندی پیش در گفت و گو با یکی از نشریات داخلی گفته بود که سرمایه اش به 25 هزار میلیارد تومان می رسد. این میلیاردر مشهور ایرانی در 30 اسفند 1349 در تهران به دنیا آمد. به جرات می توان گفت در دو سال اخیر بابک زنجانی بسیار بیشتر از سایر افراد حاضر در لیست باشگاه میلیاردی ایران مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

آخرین باری که او در خیابان گلستان ایران نشست، زمین به دلیل یک پروژه معدنی غیراصولی متعلق به شرکتش بود و بدهی نفتی او در محافل رسانه ای منتشر شد.

او که اخیرا مورد توجه نشریات خارجی قرار گرفته و رسانه های غربی فعالیت هایش را زیر ذره بین می برند، خرید می کند(!) و در اوج تحریم های مجلس و این که دارد پایش را در معاملات نفتی می کشد. بالاخره معلوم نشد که او به وزارت نفت یا شرکت نفت چند میلیارد دلار بدهکار است. با این حواشی، او مشهورترین ثروتمند این روزهای ایران است. آنقدر معروف است که کم کم نام و چهره او برای عموم قابل شناسایی می شود.

منبع: ایران سان


دیدگاهتان را بنویسید