مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ایجاد زمینه ارتباط با پلیس برای ناشنوایان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حدود دو درصد مردم ناشنوا یا کم شنوا هستند که در مواقع اضطراری امکان تماس با پلیس را ندارند. ” و با کشف سامانه پیامکی 110 این افراد می توانند به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش «انتخاب»، سردار حسین ساجدی نیا روز دوشنبه با فراخوان راه اندازی سامانه فوریت های پلیسی 110 پیامکی گفت: در سال مصادف با سالروز ولادت امیرالمومنان علی (ع)، فوریت های پلیسی راه اندازی شد. کشور با شماره تلفن 110.

وی افزود: اکنون پس از گذشت بیش از 20 سال از این اقدام موفق، روزانه به طور میانگین بیش از صد هزار تماس با 110 مرکز در سراسر کشور برقرار می شود که از این تعداد 58 درصد منجر به عملیات پلیسی می شود که نشان دهنده میزان پذیرش است. . ، اعتماد و اعتقاد مردم و از یک سو توقع حقوق خود از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پاسخگویی پلیس به مردم.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم اکنون همزمان با میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه هوشمند فوریت های پلیسی سامانه پیامکی ۱۱۰ قرار گرفت. ارائه و راه اندازی شد.

سردار ساجدی نیا افزود: بر اساس گزارش انجمن حمایت از معلولان شنوایی، حدود دو درصد از جمعیت کشور را افراد ناشنوا یا کم شنوا تشکیل می دهند که به دلیل معلولیت و مشکلات کلامی قادر به تماس تلفنی با پلیس نیستند. تاکنون نتوانسته است رابطه مناسبی برای رفع نیازهای پلیس این گروه برقرار کند.

بیشتر بخوانید  دختر هفت ساله سمنانی در جنگل ناپدید شد

وی خاطرنشان کرد: در حالی که برخی از هموطنان به دلیل شرایط خاص امکان تماس با سامانه 110 را ندارند، بحمدالله امروز با کشف سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی 110، امکان ارتباط این افراد با پلیس فراهم شده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق شعار پلیس هوشمند و مسئولیت پذیر با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت با پلیس صحبت نکنید و افزود: تامین یک شرکت امنیتی و … است. یکی دیگر از اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی.

سردار ساجدی نیا با تشریح امکانات سامانه پیامکی 110 یادآور شد: تعیین شماره مشخص برای هر استان برای دریافت و ارسال پیامک (پیش شماره 110 و کد استان) به عنوان مثال خراسان رضوی 11051، البرز 11026 و …. و در تهران بزرگ 110110 دریافت پیامک در مناطق عملیاتی و امثال آن. از جمله امکانات این سیستم هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *