مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اگر این ویژگی ها را دارید فردی عصبی هستید !

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ویژگی های افراد عصبی


ویژگی های افراد عصبی موضوع مورد بحث ماست. بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود عصبانی شدن و یا روبه رو شدن با افراد عصبی را تجربه کرده اند و شرایط زمانی سخت می شود که طرف مقابل بی منطق نیز باشد.


عصبانیت بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود، در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های افراد عصبی آشنا کنیم.


علائم فرد عصبی چیست/مشکلات فرد عصبی


خصوصیات شخصیت عصبی


1. فرد عصبی یا مسئولیت را بیش از حد می پذیرد یا از پذیرفتن آن سر باز می زند


این افراد طوری زندگی می کنند که گاهی به صورت فردی مزاحم و یا دخالت کننده در امور شناخته می شوند و در بسیاری از موارد ما گاهی آن ها را به گونه ای می شناسیم که نقش و وظیفه ی خودشان را به موقع و درست انجام نمی دهند.


مسئولیت مانند درجه ی حرارت بدن است که اگر به اندازه نباشد مشکل ساز و خطرناک است.


2. افراد عصبی حرمت نفس و عزت نفس بسیار پایینی دارند


احساس بد و منفی درباره ی خود و احساس گناه باعث می شود که همیشه احساس بدی در خود داشته باشد و گاهی آن را به دیگران انتقال دهد.


3. فرد عصبی مشکل اعتماد به نفس شدید دارد


با اینکه خیلی وقت ها به خیلی جاها رسیده ولی همچنان نگران این است که نتواند از پس کارها بر بیاید و همیشه به علت این احساس بد همیشه یا ناموفق است یا حتی اگر موفق است از آن لذتی نمی برد و حتی گاهی آن را تصادفی می داند.


4. فرد عصبی از قدرت، حیثیت و آبرو متنفر است


یکی دیگر از ویژگی های شخص عصبی این است که از قدرت و قدرتمند متنفر است حتی اگر این قدرت به صورت مشروع و مطلوب است و حتی گاهی به شکل مدیریت در اداره ای است حس خوبی ندارد. با این حال تشنه ی آن است و برای فرار از کنترل دیگران هم آرامشی پیدا می کند.

بیشتر بخوانید  زندگی عاشقانه در حضور فرزندان


حیثیت و آبرو برای او مهم است، برای همین گاهی رنج بسیار می برد تا آبرو و حیثیتش را حفظ کند. نظر و قضاوت دیگران آن هم کسانی که آگاهی، مهربانی و عدالت ندارند برایش مهم است.


افراد عصبی چگونه اند/ویژگی های آدم عصبی


5. خشم در افراد عصبی بسیار وجود دارد


چندین برابر دیگران عصبانی می شوند، برخی از آن ها هرگز احساس خود را به رفتار تبدیل نمی کنند و زیر بار هر نوع ظلم و ستم و تجاوز و هر درد و آسیبی می روند، فرد عصبی از طرفی ممکن است کسی باشد که عصبانی نشود و هیچ حقی و جرأتی در جهت ابراز عقیده و نظر و خواسته ی خودش نداشته باشد.


از طرف دیگر کسانی هستند که همیشه عصبانی هستند و با کوچکترین مسئله عصبانی می شوند و گاهی حتی از آنچه که خوب و مناسب هست هم شکایت دارند که چرا در گذشته نبوده و این که چرا عمرش این قدر کوتاه است و از این قبیل.


پس شما فرد عصبی را انسانی می بینید که وجود او پر از خشم است ولی ابراز آن به گونه ای تحت کنترل اوست در حالی که در برخی از افراد عصبی ابراز بی پروا و تجاوز به حریم و حقوق دیگری از مشخصه آن هاست.


6. داشتن احساس بد نسبت به خود


یکی دیگر از ویژگی های افراد عصبی این است که این گونه افراد همیشه رویاهای بزرگی در سر می پرورانند اما عیب های خود را خیلی بزرگ می بینند و همین امر مانع رسیدن به کوچکترین خواسته هایشان می شوند و به دلیل اینکه اعتقاد دارند پر از نقص هستند از رسیدن به موفقیت ها ناامید هستند در نتیجه دست از تلاش بر می دارند.

بیشتر بخوانید  ترس از سوسک به چه علت بروز میکند و چگونه درمان میشود ؟


7. سرزنش و احساس گناه ویژگی افراد عصبی


از دیگر ویژگی های افراد عصبی این است که همیشه خود و دیگران را سرزنش می کنند و در انجام کارها سست و تنبل هستند و زمانی که در زندگیشان با مانعی مواجهه می شوند به جای فکر کردن همه را سرزنش می کنند و خود را بدشانس و بد بخت تلقی می کنند.


ویژگی های شخصیت عصبی/ویژگی های فرد عصبی


8. حساس بودن بیش از حد افراد عصبی


از دیگر ویژگی های افراد عصبی این است که نسبت به رفتارهای دیگران بیش از حد حساس می باشند و واکنش های نادرستی را از خود بروز می دهند، کوچک ترین برخورد و رفتار نامناسب دیگران را به پای تنفر آن ها از خود می گذارند و تصورشان این است که دیگران می خواهند او را آزار دهند.


9. وابستگی و اعتیاد فرد عصبی به دیگران


فرد عصبی معمولا توان استقلال و آزادی را برای خودش ندارد و حتی به دیگران اجازه ی این را نمی دهد که آزاد و مستقل باشند به همین جهت از یک طرف به یکی می چسبد و یا فرزندان خود را مجبور می کند که رابطه ی خود را وابسته به او داشته باشند.


نیازهای خودش را از طـریق دیگران براورده می کند و دیگران را آنچنان محـتاج خودش می کند که ناچار باید از طریق او نیازهایشان را براورده کنند. بنابراین این وابستگی را به صورت مثبت و منفی با افراد مختلف به گونه ای برقرار می کند و هرگز به مرحله ی خودکفایی نمی رسد.

بیشتر بخوانید  تست روانشناسی،یک تست خودشناسی جالب


حتی این موضوع وابستگی را تا آنجا می برد که از وابستگی گذشته به جنبه ی عادت و اعتیاد رو پیدا می کند و در چهارچوب این حالات است که به نوعی خود و دیگران را گرفتار کرده با تکرار رفتار نامناسب مانع رشد و پیشرفت خود و دیگران می شود.


10. در عمق وجود فرد عصبی دشمنی، کینه و نفرت است


به خاطر این حال بد و نامناسب و به خاطر ظاهری که باید حفظ کند و روابطی که باید داشته باشد و احساس محبوبیت و مقبولیتی که باید در خودش حفظ کند ناچار همیشه در این ترس و نگرانی است که کنترل خودش را از دست بدهد و این کینه و نفرت را بیرون بریزد.


به همین خاطر این افراد همیشه با اضطراب و نگرانی همراهند و سایه ی افسردگی را هم همیشه بر سر خود دارند، این افراد به دنیا از دید بد و منفی نگاه می کنند و به خاطر این بدبینی و شک است که غالبا روابط را به هم می زنند و لذت را از خود دور کرده و بر دیگران هم روا نمی دارند.


برخی اوقات رنج را می پذیرند و بنابراین از دادن رنج و زدن آسیب به دیگران هم پروا ندارند.


آشنایی با ویژگی های شخصیتی افراد مهربان


ویژگی های افراد شکاک : نحوه ی برخورد با افراد شکاک


ویژگی های شخصیتی افراد مغرور و خودشیفته


ویژگی های شگفت انگیز افراد احساساتی و رمانتیک


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *