مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

10 درمان خانگی معجزه گر برای بیماری کرون

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درمان خانگی بیماری کرون


بیماری کرون چیست ؟


بیماری کرون یکی از بیماری هایی است که عده ی زیادی از افراد از آن رنج می برند. کرون نوعی بیماری التهابی روده (IBD) است و به عنوان سندرم کرونو اسهال منطقه ای نیز شناخته می شود.


کرون مربوط به دستگاه گوارش می شود و می تواند هر بخشی از آن، از دهان تا مقعد را تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری در هر محدوده سنی اتفاق می افتد اما در بین سنین 15 تا 35 سال رواج بیشتری دارد. همچنین در سنین 60 تا 80 ساله نیز به وفور دیده می شود.


اینکه چرا این بیماری ایجاد می شود، هنوز ناشناخته است اما بر اساس تحقیقات انجام شده، عواملی مثل وراثت، یک سیستم ایمنی ضعیف یا خراب، سیگار کشیدن بیش از حد، بیماری های عفونی قبلی، مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و عوامل محیطی می تواند به رشد این بیماری کمک نماید.


علائم کرون نیز در بین همه افراد یکسان نیست حتی برخی افراد هیچ علامتی از خود نشان نمی دهند. اما در اوج بیماری علائم کرون عبارتند از: اسهال مداوم، تب با درجه پایین، انرژی کم، درد شکم، دل درد، تهوع، استفراغ، خون و مخاط در مدفوع، زخم های دهان، از دست دادن اشتها، کاهش وزن و بیماری های اطراف مقعد.


درمان خانگی کرون


روش های خانگی برای درمان بیماری کرون


درمان طبیعی بیماری کرون


علاوه بر درمان دارویی، می توان از درمان های خانگی برای بیماری کرون استفاده کرد و تأثیر آن را دید. در ادامه با این درمان های طبیعی آشنا خواهید شد.


1. درمان خانگی بیماری کرون: آلوئه ورا


آلوئه ورا خواص زیادی دارد. یکی از خواص حیرت انگیز آن، درمان و بهبود عفونت های گوارشی است. این گیاه به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، می تواند برای درمان بیماری کرون، مؤثر واقع شود و التهاب ها را کاهش دهد.


همچنین آلوئه ورا با داشتن آنتی اکسیدان می تواند موجب تسکین ناراحتی و التهاب بیماری کرون شود. همچنین علاوه بر آلوئه ورا می توانید برای کاهش دردهای ناشی از این بیماری، دمنوش نعناع نیز مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید  6 آبمیوه قدرتمند برای سم زدایی بدن ناشی از مصرف الکل


می توانید آلوئه ورا را به صورت اسموتی مصرف کنید و یا آب آلوئه ورا را بنوشید تا دستگاه گوارش شما سالم مانده و دستگاه ایمنی بدن تحریک شود. خوردن روزانه یک قاشق چای‌خوری آب آلوئه ورا معجزه می کند. بهتر است آن را به صورت تازه مصرف نمایید.


درمان بیماری کرون


درمان بیماری کرون با آلوئه ورا


2. ماست برای درمان بیماری کرون


ماست یکی دیگر از معجزه گران دستگاه گوارش است. این خواص به دلیل داشتن باکتری های موجود در ماست، که به پروبیوتیک ها معروف هستند، می باشد. پروبیوتیک های ماست سبب کاهش علائمی مانند اسهال، خونریزی و التهاب ناشی از بیماری کرون می شوند.


درمان بیماری کرون با طب سنتی


درمان بیماری کرون با ماست


3. نعنا یک درمان خانگی برای بیماری کرون


یکی دیگر از درمان های خانگی برای بیماری کرون، نعنا است. این گیاه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که موجب بالا رفتن سرعت درمان و پیشگیری از التهاب می شود.


همانگونه که ذکر شد، اگر از بیماری کرون درد زیادی احساس می کنید، می توانید نعنا را بجوشانید و آن را به صورت دمنوش مصرف کنید. این دمنوش موجب تسکین سریع دردها می شود و رنج ناشی از کرون را کم می کند.


درمان بیماری کرون با داروهای گیاهی


درمان بیماری کرون با نعنا


4. درمان طبیعی بیماری کرون: نارون


یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان بیماری کرون مؤثر واقع می شود، نارون است. این گیاه فواید زیادی برای درمان دستگاه گوارش دارد و موجب سلامت معده می شود. همچنین نارون می تواند موجب قطع خونریزی شود و اینگونه به درمان کم خونی منجر شود.


شما عزیزان می توانید نارون را به صورت دمنوش درست کنید و روزانه آن را بنوشید.


درمان بیماری کرون با دمنوش


درمان بیماری کرون با نارون


5. هویج درمان طبیعی کرون


خواص هویج برای همه ی ما آشناست. هویج یکی از سبزیجاتی است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین می باشد و تا حد زیادی به درمان بیماری کرون و کاهش علائم این بیماری کمک می کند.


جالب است بدانید که هویج بسیار زود هضم است و این مسئله موجب می شود که به روده و معده فشار کمتری وارد شود. بهتر است هویج را قبل از خوردن، بپزید. چون نوع پخته هویج خواص بیشتری نسبت به نوع خام آن دارد.

بیشتر بخوانید  افتتاح شش مرکز بهداشتی درمانی


درمان طبیعی کرون


درمان بیماری کرون با هویج


6. چای سبز مؤثر در درمان بیماری کرون


چای سبز برای رفع مشکلات زیادی بکار می رود. این چای خاصیت ضد التهابی، ضد سرطان و آنتی اکسیدان دارد و موجب بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا حد زیادی کاهش دهد.


اگر می خواهید از خواص چای سبز بهره مند شوید، یک قاشق چای خوری از برگ چای سبز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند. سپس آن را با عسل مخلوط کنید و این نوشیدنی را حداقل سه بار در روز بنوشید.


درمان بیماری کرون در خانه


درمان بیماری کرون با چای سبز


7. زردچوبه درمان معجزه گر بیماری کرون


زردچوبه یکی دیگر از درمان های طبیعی بیماری کرون محسوب می شود. زردچوبه به دلیل داشتن یک ترکیب به نام کورکومین curcumin، که یک ماده ضد التهاب است، می تواند تا حد زیادی به کاهش التهاب و تورم در دستگاه گوارش کمک کند.


پس بهتر است برای درمان کرون، مصرف زردچوبه را همواره به یاد داشته باشید. همچنین می توانید از مکمل کورکومین 400 تا 600 میلی گرم به صورت سه بار در روز استفاده نمایید.


تذکر: مکمل کورکومین ممکن است با داروهای انعقاد خون و داروهای دیابت تداخل داشته باشد. به همین دلیل قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت نمایید.


برای بیماری کرون چی خوبه


درمان بیماری کرون با زردچوبه


8. درمان خانگی بیماری کرون: کندر


کندر یکی از گیاهانی است که برای رفع مشکلات زیادی تجویز می شود. این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و می تواند موجب کاهش التهاب دستگاه گوارش شود. پس می توان کندر را در شمار درمان های خانگی برای بیماری کرون قرار داد.


اگر می خواهید از خواص کندر برای درمان بیماری کرون بهره مند شوید، به مدت هشت هفته و روزانه سه بار، مقدار 1،200 میلی گرم کندر مصرف کنید. اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید چون کندر با برخی داروها تداخل ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  چرا مدام مریض میشم ؟ 7 علت اصلی مکرر بیمار شدن چیست ؟


برای درمان بیماری کرون چی بخوریم


درمان بیماری کرون با کندر


9. زنجبیل روش طبیعی درمان کرون


یکی دیگر از درمان های خانگی بیماری کرون، زنجبیل است. زنجبیل یک ماده ضد التهاب و آنتی اکسیدان به شمار می رود و می تواند التهاب روده را کاهش دهد. همچنین زنجبیل موجب بهبود روند هضم نیز می شود.


بهترین روش استفاده از زنجبیل این است که نصف قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس کمی عسل به آن بیفزایید و روزی دو یا سه بار بنوشید.


می توانید تا زمانی که خوب شوید این نوشیدنی را مصرف کنید. همچنین می توانید با مشورت پزشک از مکمل های زنجبیل نیز استفاده کنید.


درمان کرون


درمان بیماری کرون با زنجبیل


10. درمان طبیعی بیماری کرون: روغن ماهی


روغن ماهی دارای اسیدهای چرب DHA و EPA امگا 3 است که خاصیت ضد التهابی دارند و موجب کاهش التهاب مخاط روده می شوند. همچنین روغن ماهی دارای ویتامین های D و A است و به دلیل این خواص، برای بیماران مبتلا به کرون توصیه می شود.


شما عزیزان می توانید بعد از مشورت با پزشک، روزانه یک عدد کپسول روغن ماهی مصرف نمایید.


درمان کرون با داروهای گیاهی


درمان بیماری کرون با روغن ماهی


علاوه بر مواردی که ذکر شد، برای بهبود بیماری کرون سعی کنید ورزش منظم داشته باشید تا احساس خوبی پیدا کنید. ورزش هایی مثل ورزش‌های هوازی و یوگا می تواند به بهبود روند درمان کمک نماید.


برخی از مبتلایان به بیماری کرون به دلیل طولانی شدن مدت بیماری و روند درمان، ممکن است دچار ناراحتی شوند. اگر این ناراحتی منجر به افسردگی و بیماری های روحی شد باید به مشاور مراجعه کرد.


اما به طور کلی در روند درمان وظیفه دوستان و خانواده بیمار، دادن روحیه و حمایت از او می باشد. نزدیکان شخص باید به صحبت و برقراری ارتباط با بیمار پرداخته و به او دلگرمی بدهند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *