اگر امیکرون داریم، چه مدت پس از دوز ریکاوری؟



ویروس کرونا Omicron در حال حاضر هزاران نفر را مبتلا کرده است و کارشناسان بهداشت دوز سوم واکسن را برای مبارزه با آن توصیه می کنند.

در حالی که میزان بروز کوید در استرالیا در هفته های اخیر کاهش یافته است، افزایش موارد Omicron برنامه تقویت بسیاری از استرالیایی ها را مختل کرده است.

کارشناسان بهداشت مصرف دوز را پس از بهبودی از عفونت به شرح زیر توصیه می کنند.

اگر به کووید مبتلا شویم، آیا باز هم باید واکسن مکمل را بزنیم؟

واکسن تکمیلی محافظت مداوم در برابر واکسیناسیون و ایمنی طبیعی را فراهم می کند. این بدان معنی است که هرگونه محافظتی که پس از بهبودی از ویروس به دست می آید، حتی قوی تر و طولانی تر خواهد بود.

کاترین بنت، رئیس دانشگاه دیکین در استرالیا می گوید: “اگر شما به بیماری عروق کرونر قلب و همچنین دوز اول، دوم و تقویت کننده واکسن مبتلا هستید، بهترین سیستم ایمنی را دارید.”

چه مدت پس از بهبودی باید واکسن تکمیلی را دریافت کنیم؟

کارشناسان بهداشت می گویند که پس از بهبودی کامل از بیماری حاد، امکان مصرف یک دوز وجود دارد. دوره انتظار برای دوز مکمل برای اکثر افراد معمولا بعد از چهار تا شش هفته است.

پروفسور بنت گفت: “وقتی هیچ علامتی ندارید، هیچ مانعی برای دریافت دوز وجود ندارد.”

او گفت: “حدود 6 هفته پس از عفونت احتمالا زمان خوبی برای شروع مصرف دوز اضافی خواهد بود.”

شما پس از دریافت دوز پس از بهبودی از عفونت، گزینه مناسب را انتخاب کرده اید، اما اگر این کار را انجام ندهید، برای مدت طولانی محافظت نخواهید شد و در معرض عفونت دیگری قرار خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید  زمان آغاز اعزام حجاج اعلام شد

چرا دریافت نوبت سوم مهم است؟

دکتر بنت گفت: اگر علائم طولانی مدت دارید، احتمالا باید به پزشک مراجعه کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه زمانی برای مصرف دوز اضافی آماده هستید.

وزارت بهداشت استرالیا اعلام کرد که افراد بهبودیافته می توانند واکسیناسیون علیه کووید 19 را به تعویق بیاندازند و دوز را تا چهار ماه افزایش دهند، زیرا بهبودی از عفونت احتمال ابتلای مجدد را حداقل در این مدت کاهش می دهد.

پس از بهبودی از ویروس چقدر مصونیت طبیعی دارید؟

ایمنی طبیعی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا افراد مختلف ممکن است دوزها و تجربیات متفاوتی از عفونت و میزان از بین بردن عفونت داشته باشند.

پروفسور بنت گفت: «همه اینها بر پاسخ ایمنی شما تأثیر می گذارد. برای برخی افراد، عفونت قبلی می‌تواند محافظت کوتاه‌مدت و بسیار خوبی را فراهم کند که تا سه ماه طول می‌کشد. در افراد دیگر، ممکن است 6 هفته یا بیشتر طول بکشد تا بدن در واقع بدون ساخت آنتی بادی با عفونت مبارزه کند. به همین دلیل، ممکن است محافظت خاصی در برابر آن وجود نداشته باشد.

وی توصیه کرد: منتظر پایان حفاظت طبیعی خود نباشید و دوز دریافت کنید، بلکه در اسرع وقت برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید