مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اگر آی سی شما بین این اعداد باشد یعنی آی سی معمولی دارید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آی سی همیشه بسیاری از مردم را نگران کرده است. برخی افراد فکر می کنند که برای موفقیت در تحصیل، شغل یا شخصیت، باید آی سی انیشتین (بین 160 تا 180) داشته باشند. اما این واقعا درست است؟ آیا واقعا برای موفقیت به آی سی بالاتر از حد معمول نیاز داریم؟
حقیقت این است که خیر. علاوه بر ضریب هوشی بالا، باید انواع دیگری از هوش مانند هوش هیجانی را نیز تقویت کنید. این راهی است که می توانید آن را در هر زمینه ای بیان کنید. در این مقاله، تشویق می‌شویم تا با هم بفهمیم که ضریب هوشی چقدر طبیعی است و چگونه می‌توان با استفاده از راه‌حل‌های ساده آن را اندکی بهبود بخشید.

آی سی یا آی سی معمولی چیست؟

معمولا در تمام تست های هوش ضریب هوشی 100 نرمال در نظر گرفته می شود.طبق تحقیقات انجام شده ضریب هوشی اکثر افراد تقریبا در یک سطح است. نتایج مقاله منتشر شده در اسپرینگر نشان می دهد که 68 درصد از جمعیت جهان دارای آی سی بین 85 تا 115 هستند. این بدان معناست که حدود 70 درصد از جمعیت جهان دارای آی سی نرمال هستند. از طرفی این موضوع به ما ثابت می کند که تنها درصد بسیار کمی از مردم دنیا دارای ضریب هوشی بالای 130 یا زیر 70 هستند.برای درک بهتر این موضوع به جدول زیر مراجعه کنید.


آی کی















اعداد نشان دهنده IQ هستند

فلج مغزی حاد

25-39

فلج مغزی پیشرفته

40-54

فلج مغزی طبیعی

55-69

فلج مغزی خفیف

70-84

محدودیت ناتوانی مغزی

85-114

آی سی یا آی سی معمولی

115-129

تقریبا هوشمند

130-144

هوشمندانه

145-159

تقریبا هوشمند

160-179

با استعداد

180 و بیشتر


فوق العاده باهوش

آی سی افزایش می یابد یا آی سی؟

شطرنج برای تقویت هوش

خوشبختانه بله. مطالعات متعدد به ما نشان می دهد که IC همیشه می تواند افزایش یابد. همین امر در مورد سایر هوش ها مانند هوش هیجانی نیز صدق می کند. اکنون زمان آن است که حداقل یک بار دیگر این استراتژی ها را عنوان کنیم:

  1. بازی های ذهنی مانند شطرنج، سودوکو یا حتی برخی از پازل ها را انجام دهید.
  2. موسیقی یاد بگیرید و ساز بزنید.
  3. آموزش زبان جدید مثال انگلیسی.
  4. کتاب خواندن و درس خواندن. (تأثیر مطالعه بر مغز)
  5. تمرینات منظم و روزانه (به ویژه تمرینات هوازی)
  6. مصرف کراتین طبیعی (موجود در پیاز، تخم مرغ، سالمون، آفتابگردان، انبه و غیره)
  7. مراقبه
  8. به اندازه کافی بخوابید (خلاصه چرا می خوابیم را حتما بخوانید)


 آی کی

همه این نکات به شما کمک می کند تا به مرور زمان آی سی خود را افزایش دهید. البته باز هم تاکید می کنیم که فقط تقویت ضریب هوشی برای رشد و پیشرفت کافی نیست، بلکه به هوش های دیگری هم نیاز داریم.

افکت فلین و آی سی معمولی

جیمز فلین یک محقق نیوزیلندی بود که تحقیقات اطلاعاتی انجام داد. نتایج تحقیقات او نشان می دهد که هوش افراد مختلف در طول قرن بیستم افزایش یافته است. این به عنوان کار فلین شناخته می شود. در واقع، فلین به این نتیجه رسید که پیشرفت انسان و عوامل مختلفی که زندگی او را آسان می کند، هوش سیال و کریستالی او را افزایش می دهد. بیایید ببینیم فلین به چه عواملی فکر می کند رشد کند و
آیا آی سی افراد در طول سال ها افزایش یافته است؟


1- بهبود نظام آموزشی

این یکی از مهمترین چیزهایی است که ما را از اجدادمان باهوش تر می کند. با گسترش علم و درک بهتر علوم شناختی در قرن بیستم، سیستم های آموزشی نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این موضوع بر میانگین IC نرمال افراد تأثیر مستقیم و مثبت داشت. در واقع مدارس و دانشگاه های بهتر با استفاده از روش های نوین آموزشی توانسته اند قدرت یادگیری را در مغز دانش آموزان افزایش دهند. اما این تمام ماجرا نبود. برخی عوامل دیگر نیز به همان اندازه دخیل بودند.

باید بخوانید:

علت پایین بودن آی سی

علت پایین بودن آی سی

چیزهایی که آی سی شما را پایین می آورد مهم نیست چقدر باهوش هستید، عادت های ناسالم می توانند آی سی شما را کاهش دهند.


2- گسترش تسهیلات حمایت اجتماعی

عامل دیگری که فلین برای این صعود متعالی پیش بینی می کند، نهادهای اجتماعی و زندگی بهتر مردم نسبت به اجدادشان است. پدربزرگ و مادربزرگ ما در دنیایی زندگی می کردند که گاه زنده ماندن برایشان دشوار بود. از بیماری های ناشناخته و عفونی گرفته تا نبود فناوری برای درمان برخی بیماری ها، همگی جزو دغدغه های زندگی آنها بوده است. اما با آمدن تکنولوژی تا حدودی از نگرانی هایشان کاسته شد و حالا این فضای فکری برای اندیشیدن به چیزهای مهم تری باز شده است. اندیشیدن به موضوعات عمیق و انتزاعی و دوری از افکار منفی در طول زمان تاثیر مثبتی بر میانگین IC داشته است.


3- تغذیه و مکمل ها

با رشد و توسعه علم، انواع مکمل های غذایی نیز وارد زندگی مردم شده است. همانطور که قبلا ذکر شد، مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش ما دارند. به همین دلیل با گذشت زمان و افزایش مصرف این ماده غذایی، انسان در قرن بیستم افزایش ضریب هوشی را بیش از پیش تجربه کرد. همچنین اهمیت مصرف لبنیات و حتی سبزیجات بیش از گذشته، می تواند تغییری در رژیم غذایی افراد ایجاد کند. ترکیب این رویدادها همچنین منجر به افزایش میانگین IC یا IC معمولی شد.


بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن سفارت انگلیس در تهران
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *