اولین دیدار طالبان و وزارت امور خارجه ایران / تصاویر


به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان از دیدار امیرخان متچی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

معاون سخنگوی طالبان گفت: هیئت طالبان به سرپرستی امیرخان متکی که شب گذشته وارد تهران شده بود، عصر امروز (16 بهمن) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. .

به گفته حافظ ضیاء احمد، در این نشست گفتگوهای مثبت و سازنده ای انجام شد.

وی افزود که در این نشست مسائل اقتصادی دوجانبه میان افغانستان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان خاطرنشان کرد که در این دیدار روابط، تجارت، تجارت، فرآورده های نفتی، ترانزیت و مسائل امنیتی به صورت مثبت و سازنده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«هر دو طرف موقعیت ارضی افغانستان را به عنوان یک رابط بین آسیای مرکزی و جنوبی می دانند. ایران می تواند صادرات خود را از طریق افغانستان به سایر کشورهای منطقه ترانزیت کند و افغانستان نیز می تواند از مزیت ترانزیت از طریق ایران استفاده کند.

در همین حال امیرخان متچی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان از سفر وی به تهران قدردانی کرد.

وی به رادیو آزادی گفت: دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه به ویژه با کشورهای همسایه است.

تصاویر  نشست طالبان و وزارت خارجه ایران  ارزیابی طالبان از دیدار با امیر عبداللهیان

به گزارش فارس، هیأتی از طالبان به سرپرستی امیرخان متچی وزیر خارجه این گروه شب گذشته وارد تهران شد.

عبدالکهار بالکی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان نیز گفت که امیرخان متچی در این سفر با مقامات ایرانی درباره پناهجویان سیاسی، اقتصادی، ترانزیت و افغان در جمهوری اسلامی ایران گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  جزییاتی از حواشی زندگی نوید محمدزاده و فرشته حسینی+عکس

روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که مولوی امیرخان متکی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان شب گذشته (شنبه ۱۸ دی) در راس هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.

به گفته این وزارت، این هیئت متشکل از روسای وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، تجارت و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی افغانستان در مورد همکاری های اقتصادی دو کشور گفتگو خواهند کرد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به نفع مردم کشور همسایه به ویژه در شرایط کنونی تاکید دارد.

به گفته این وزارتخانه، در این سفر در مورد موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری از جمله همکاری های بانکی، بازارچه های مرزی، معادن، تجارت و همکاری های ورزشی توافقاتی حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید