انیماتورهای ایرانی از نظر خلاقیت تیم تولیدکننده در منطقه بینظیر نیستند – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



امیررضا مافی ، دبیر رویداد “رویا” ، که سومین دوره آن به زودی برگزار می شود ، دلیل برگزاری این رویداد را در گزارشگر بیشتر وی گفت: “خواب دیدن واژه ای است که از خواب و ریشه زندگی گرفته شده است.” یعنی رویاهای خود را زندگی کنید و اتفاقاً این شعار امسال ماست: “رویا: رویاهایت را زندگی کن”.

وی افزود: “انیمیشن در همه رسانه های تصویری منحصر به فرد است. به شیوه خود ، خلقت از عدم شکل می گیرد. یعنی مثل فیلم های واقعی یا سریال های تلویزیونی نیست که از چیزهای واقعی استفاده کنیم. انیمیشن خیالی است که بعداً به این صنعت کمک خواهد کرد. در حقیقت ، صنعت می تواند تخیل ایجاد کند و این یک ترکیب متعالی است. تجسم آنچه در آرزوی آن هستیم ، بدون هیچ محدودیتی ، بدون هیچ محدودیتی در واقعیت. “رویا” ایجاد شده است تا بتواند رویای رویاپردازان را تحقق بخشد.

مدیر مرکز انیمیشن مرکز هنر با اشاره به اینکه اتفاقات پیچشی زیادی در دنیا رخ می دهد و این اتفاق در زمینه انیمیشن بسیار رخ داده است ، ادامه داد: در گذشته مرکز انیمیشن با تعداد زیادی تحقیق ابتدا سعی داشت ادبیات را به حوزه فرهنگ وارد کند و تجربه کشورهای دارای صنعت انیمیشن را مرور کند ، سپس با کارشناسان محلی به گفتگو بنشینید و ادبیات جدیدی را بر اساس ادبیات ترجمه شده در این زمینه و نیازهای عملی ایران ایجاد کنید. البته این آغاز مسیری است که باید طی شود. به طور کلی ، رویداد نمایش و انیمیشن برای ما از نظر استراتژیک در زمینه هنر اهمیت دارد و به هیچ وجه پروژه ای نیست. ما انیمیشن را فرایندی می دانیم که بسیاری از آینده فرهنگی ما به آن بستگی دارد.

وی افزود: عبور و مرور رویای یک قطعه یا خانه مسیری طولانی خواهد بود. رویایی ایجاد شده است تا ورود ما را در زمینه بارگذاری در تولیدات فرهنگی و به ویژه در زمینه تصویر شکل دهد.

بیشتر بخوانید  نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان برای خوزستان کاری نکردند

دبیر رویداد سوم “رویا” در ادامه به بیان داستان دوره های دوم و سوم این رویداد پرداخت: دوره دوم رویداد “رویا” در سال 1998 و دوره اول در سال 1997 اتفاق افتاد. به عنوان مثال ، پروژه فیلم “مسافر” از داهیتیا “که در مشهد تولید می شود ، محصول سرمایه گذاری صندوق انیمیشن دانشگاه تهران است که بعدا صندوق سپر به آن اضافه شد و کار در دست تولید است. در Dream ما آموزش های جدی و به روز در زمینه بازاریابی انیمیشن ، تکنیک های مذاکره ، جنبه های حقوقی ، کپی رایت و روابط بین الملل را برای تیم های شرکت کننده داریم که همه آنها حرفه ای هستند و در یک دوره با معلمان برجسته این حوزه مشاوره داریم صاحبان انیمیشن ها بهتر می توانند آثار و طرح های خود را ارائه دهند. البته دوره سوم به دلیل اپیدمی است ویروس کرونا در سال 1999 برگزار نشد و یک سال اواخر امسال برگزار می شود.

وی با توجه به شرایط به شرایط ویژه برای برگزاری این دوره اشاره کرد ویروس کروناوی گفت: “امسال ما برای تیم های حرفه ای شرکت کننده آموزش های آنلاین و آفلاین را ارائه دادیم تا شرایط کرونا را برآورده کنند و عدالت را در تمام نقاط کشور تحقق بخشند و ما یک رویداد تد را برای علاقه مندان به انیمیشن که در تابستان برگزار می شود اضافه کردیم.” دوره سوم ما سعی می کنیم آموزش ها را بهینه کرده و با توجه به بازخورد دو دوره گذشته سرمایه گذاران بیشتری را جذب کنیم تا انشا Godالله با افراد انیمیشن رویداد سازنده تری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  بگو چندمین فرزند هستی تا بگوییم چه شخصیتی دارید؟

مافی درباره زمان برگزاری دوره سوم رویداد “رویا” و جزئیات آن گفت: زمان برگزاری این رویداد از 13 جولای تا 12 سپتامبر است. تیم های شرکت کننده پروژه های خود را ارسال می کنند ، باید شخصیت های اصلی خود را تا پایان زمان تعیین شده طراحی و بارگذاری کنند. سپتامبر ، و برای تعیین 2 فضای کاری به صلاحدید مربیان و با این مجموعه هر گروه دارای یک رهبر است. وی وارد دوره آموزشی این رویداد خواهد شد. البته کسانی که زودتر ثبت نام کنند 50٪ تخفیف دریافت می کنند و ما همچنین 50٪ تخفیف برای تیم های استانی شرکت کننده در این رویداد از طریق مراکز هنری در سراسر کشور یا به عنوان مثال شرکت کنندگان دوره های قبلی ارائه می دهیم.

وی افزود: این افراد پس از اتمام ثبت نام خود ، از اواسط سپتامبر تا اول اكتبر و اگر شرایط ویروس کرونا به آنها اجازه دهید در یک یا دو آموزش حضوری نیز شرکت کنند.

مشاوره دو هفته ای رویا از اواسط ماه اکتبر آغاز می شود. به این ترتیب ، تیم ها دوره آموزشی را با مربیان توانمند در زمینه پیچ ها طی می کنند و در نهایت ده یا دوازده طرح به روز می شوند.

حوزه هنری مدیر مرکز انیمیشن در پاسخ به این س ،ال که مرکز انیمیشن به عنوان نگهبان این رویداد چه نقشی دارد؟ “مرکز هنری مرکز انیمیشن قبلاً یک استودیوی تولید بود ، اما در دوره مدیریت قبلی نقش تحقیق و توسعه اهمیت بیشتری پیدا کرد و ما به عنوان یک نهاد حاکم سعی کردیم تولید انیمیشن را تسهیل کنیم ، نه یک استودیوی رقیب برای استودیوها” او گفت. بخش خصوصی. البته ، این یک تولید رها نیست و استودیوی مرکز در دوره جدید برای تولید انیمیشن های صنعتی یا گفتمان ، در صورت لزوم ، در پاسخ به نیازهای موجود فعال می شود. یکی از مهمترین موارد برای ما در خواب است.

بیشتر بخوانید  یک استقلالی مانع پرسپولیسی شدن ستاره مدنظر گل‌محمدی

وی ادامه داد: “به راحتی می توانم بگویم که ما از نظر فنی و خلاقیت تیم های تولید انیمیشن از نظر فنی در منطقه بی رقیب هستیم.” رویازی به عنوان کار ویژه مرکز انیمیشن ، خالق راه های سرمایه گذاری بیشتر در این تولید کننده است ، تحریک کننده فکر می کند و بعداً صنعت ساخت سرمایه. وظیفه مرکز انیمیشن و مجموعه در محل ارائه این بستر به بهترین شکل ممکن ، کنترل فرآیندها و گام برداشتن با پشتیبانی همه افراد انیمیشن ، اساتید انیمیشن و رهبران صنعت خلاق است.

در پایان ، مافی از علاقه مندان و فعالان با استعداد در زمینه انیمیشن دعوت کرد و گفت: “به نمایندگی از حوزه هنری که در دوره جدید دیدگاه متغیری دارد ، از همه تیم های انیمیشن سراسر کشور دعوت می کنم تا در” رویا “شرکت کنند . و این رویداد را از آن خود بدانید. ما از تمام تجربیات و دیدگاه های این دوستان استفاده خواهیم کرد و به طور مداوم سعی در بهبود فرایندها و فرآیندها خواهیم داشت. شعار Dream این است که رویاهای خود را زندگی کنید! رویای واقعی ما این است که انیمیشن هر روز بیشتر توسعه یابد. من از همه سرمایه گذاران و جمع آوری سرمایه دعوت می کنم تا در این رویداد شرکت کنند. تجربه نشان می دهد که تمام سرمایه گذاران شرکت کننده از امکانات و پتانسیل جامعه انیمیشن متحیر شده اند. آنها باید بیایند تا به “رویا” بپیوندند تا انشاالله اتفاق مهمی رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید