مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بگو چندمین فرزند هستی تا بگوییم چه شخصیتی دارید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ترتیب فرزندان

“کوچک‌ترین بچه لوس‌ترین و بزرگ‌ترین بچه مسئولیت پذیرترین است” اینها کلیشه‌هایی است که درباره ترتیب فرزندان یک خانواده می گویند، اگرچه ممکن است تا حدی بر اساس حقیقت باشد.

طبق نظریه علمی، جایگاه شما در خانواده خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید، درباره شخصیت شما می گوید. در دهه 1920، آلدرد آدلر، روانشناس اتریشی (که با زیگموند فروید کار می کرد) نظریه ای در مورد شخصیت و ترتیب تولد ارائه کرد. نظریه او بسیار ساده بود: ترتیب تولد فرزندان بر شخصیت آنها، تأثیر می گذارد. بنابراین، شما چندمین فرزند خانواده هستید؟

بزرگ ترین

به گفته آدلر، ترتیب تولد بیشترین تأثیر را بر فرزند ارشد دارد. در ابتدا، بچه بزرگ تک فرزند است و تمام توجه و محبت والدینش را به خود جلب می کند. سپس برادر یا خواهری از راه می رسد و موقعیت او به شدت تغییر می کند. این می تواند منجر به احساس حقارت شود و بر اعتماد به نفس آنها تأثیر بگذارد، چیزی که بیشتر در بزرگسالی با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگرچه جنبه های مثبتی نیز وجود دارد. بچه‌های بزرگ مسئولیت‌های زیادی برعهده می گیرند و مورد اعتماد خانواده هستند که باعث می‌شود بعداً در زندگی رهبران خوبی باشند. ویژگی های مهم: کمال گرا، جاه طلب، مسئولیت پذیر، دلسوز، قابل اعتماد، گاهی اوقات ناامن.

وسط

به گفته آدلر، فرزند وسط توجه زیادی را به خود جلب می کند، اما آنقدرها هم لوس نیست. بچه وسط ممکن است سعی کند خواهر یا برادر بزرگتر خود را “سرنگون کند” و بسیار رقابتی است. در یک خانواده بزرگ‌تر، فرزند وسط ممکن است نسبت به بزرگ‌ترین یا کوچک‌ترین بچه‌ها احساس فراموشی و اهمیت کمتری داشته باشد. آنها سعی می کنند راه هایی برای دیده شدن و تایید پیدا کنند و در دوران بلوغ کاملاً سرکش خواهند بود. در محیط کار، آنها به سرعت سازگار می شوند و همیشه سعی می کنند از درگیری اجتناب کنند. ویژگی های مهم: اجتماعی، سازگاری زیاد، اجتناب از تعارض، مستقل.

بیشتر بخوانید  پاسخ ارتش به شکایت یک دختر سیستانی از کم آبی بدن

کوچکترین

کوچکترین «ناتوان ترین» است. خواهر و برادر بزرگتر آنها همزمان، مجاز به انجام کارهای بسیار بیشتری هستند در حالی که کوچکترین فرزند، هنوز تحت نظارت والدین است که می تواند منجر به عصبانیت و ناامیدی شود. از طرفی، کوچکترین فرزند معمولاً بیشتر از خواهر و برادرهای بزرگتر لوس می شود و این ممکن است بعداً در زندگی مشکلاتی در استقلال ایجاد کند. با کوچک‌ترین فرزند، والدین دیگر چگونگی روش تربیتی خود را متوجه شده و بسیار آرام‌تر شده‌اند؛ به همین دلیل، کوچکترین بچه ها، اغلب راحت تر بزرگ می شوند. ویژگی های مهم: جذاب، غیر پیچیده در عین حال فریبکار ، خود محور، اجتماعی.

آیا مشخصات شما و خواهر و برادرتان با این خلق و خو مطابقت دارید؟

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *