مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

انگیزه درماندگی دختران ورزشکار خوزستان نیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / خوزستان معاون زنان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با انتقاد و شکایت از بی توجهی حامیان مالی و شرکت های استان در حمایت از ورزش بانوان در استان ، گفت: دختران ورزشکار خوزستان در بیشتر مناطق به دلیل بی انگیزه شدن عدم پشتیبانی

سکینه ناصری مقدم در مصاحبه با ایسنا گفت که مشکلات در ورزش زنان نسبت به آقایان بسیار بیشتر است. ، ما حمایت نمی شویم و ورزش زنان در بیشتر مشکلاتشان با مشکل روبرو است.

وی با بیان اینکه در ورزش بانوان حضور جدی اسپانسر نداریم ، وضعیت به همین منوال است ، افزود: خوزستان در لیگ بزرگ فوتبال بانوان تیمی داشت که باعث شد دختران با استعداد از حومه در آن کار کنند اما کمبود اسپانسر و عدم پشتیبانی این تیم به لیگ یک سقوط کرده بود ، این واقعا جای تأسف دارد که خوزستان دیگر تیمی در لیگ برتر ندارد.

معاون وزیر زنان از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: چرا در حالی که خوزستان در این زمینه پر از استعداد و پتانسیل است ، باشگاه فولاد یا شرکت های ملی نفت و حفاری برای داشتن تیم فوتبال بانوان قدم بر نمی دارند؟ این همان چیزی است که باعث می شود دختران ما به استانهای دیگر بروند و یا کسانی که به دلایلی نمی توانند در تیم های دیگر بازی کنند ، علی رغم استعداد زیاد در خانه می مانند.

وی با اشاره به مشکلات رشته های دیگر در قسمت بانوان افزود: ما در ووشو قهرمانان جهان و آسیا داریم اما دختران ما نمی توانند در لیگ برتر شرکت کنند. سهم خوزستان در لیگ های برتر بانوان در رشته های مختلف 13 درصد است که شاید 50 درصد آن مربوط به دختران ما در فوتسال باشد. حتی دختران ما با هزینه بسیار کمی در فوتسال فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید  تور فی فی یا تور شگفتی ها؟

ناصری مقدم گفت: خوزستان در دسته دوم فوتسال بانوان دو تیم دارد که دارای مشکلات مالی هستند ، در حالی که اگر 40 میلیارد تن برای یک تیم فوتبال یا فوتسال مردان هزینه شود ، رقم مورد نیاز یک تیم بانوان بسیار زیاد است. کمتر از آن ، اما آنها نیز زنان را از همان محروم می کنند. دختران ورزشکار خوزستان به دلیل عدم حمایت در اکثر رشته ها بی انگیزه شده اند. اداره کل ورزش و جوانان تا آنجا که ممکن است پشتیبانی می کند و مسئولان و شرکت های استان باید به جلو حرکت کرده و به ورزش خوزستان کمک کنند.

وی گفت: در صورت حمایت از ما قول می دهم تعداد زنان خوزستانی شرکت کننده در بازی های پارالمپیک و المپیک ، آسیایی و پاراآسیایی بسیار بیشتر شود.

معاون وزیر زنان از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: متأسفانه فضای ورزشی مناسبی به ویژه برای ورزش بانوان در استان نداریم. دختران ما مظلوم واقع شده اند و از آنها مراقبت نمی شود. ما بارها به این مشکلات اشاره کردیم ، اما متأسفانه زنان ما هنوز با این مشکل روبرو هستند ، در حالی که اگر فضای ویژه خود را داشته باشند ، می توانند توانایی خود را صد برابر نشان دهند و تعداد مدال آوران خوزستان را در زمینه های مختلف افزایش دهند. بنابراین باید تلاش شود تا با حمایت های لازم و به موقع ، سهم زنان در موفقیت ورزش خوزستان افزایش یابد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *