مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تورم عربستان در حال افزایش است – ایسنا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



تورم در بزرگترین اقتصاد عرب از 6٪ فراتر رفته است.

به گزارش ایسنا ، متوسط ​​شاخص قیمت مصرف کننده در بزرگترین اقتصاد جهان عرب در پایان ماه ژوئن به 6.2 درصد رسید که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 0.5 درصد بیشتر است و بیشترین تورم در 11 سال است. او از یک ماه گذشته در این کشور بوده است.

در میان بخشهای مختلف ، بیشترین تورم مربوط به حمل و نقل با 22.6٪ و پس از آن ارتباطات با 13.2٪ و دخانیات 12.3٪ است. از سوی دیگر ، کمترین تورم مربوط به آموزش و پرورش با منفی 9.1 درصد و پس از آن آب و برق با منفی 2.3 درصد است.

در میان سایر بخشها ، تورم در مواد غذایی و آشامیدنی 8.1 درصد و در لوازم خانگی 7.9 درصد بوده است.

جیسون توئی ، متخصص بازارهای نوظهور در Capital Economics ، گفت: “تورم در بخش مواد غذایی بالا است ، احتمالاً تا حدودی به دلیل قرنطینه و تمایل مردم برای ذخیره مقادیر زیادی از این محصولات است.” ما به دلیل اجرای لایحه افزایش مالیات بر ارزش افزوده ، انتظار داریم نرخ تورم در سطح بالایی کنونی باقی بماند.

عربستان سعودی گفته است که با کاهش درآمد دولت و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ، نرخ مالیات بر ارزش افزوده خود را به 15 درصد افزایش داده است. کسری بودجه دولت عربستان در ماه های اخیر ثابت بوده و ذخایر ارزی به پایین ترین سطح در دهه گذشته در ماه مه رسیده است.

به صورت ماهانه ، تورم در عربستان سعودی در این ماه 0.2 درصد است که نسبت به ماه قبل بدون تغییر است. متوسط ​​نرخ تورم در عربستان سعودی بین سال های 2000 و 2021 2.58 درصد بود که بالاترین نرخ در ژوئیه 2008 1/11 درصد و کمترین تورم ثبت شده در فوریه 2019 منفی 2/2 درصد بود.

بیشتر بخوانید  فروش ویژه وانت نیسان زامیاد با تحویل 3 ماهه آغاز شد+ قیمت

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *