انتقال ویلا های صادراتی هنوز یک مشکل است / دولت سیزدهم باید کمیته نظارت بر تجارت را تشکیل دهد


محمد لاوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس اظهار داشت: پس از حدود 5 ماه از سال و مصوبات کمیته ماده 2 که باعث ایجاد بارقه امید برای صادرکنندگان شد ، این یک مشکل است. عدم انجام تعهد ارزی حل شده است ، اما متأسفانه صادرکنندگان هنوز می بینند که در زمینه مسئولیت ارزی و در بخش واردات در رابطه با صادرات و انتقال خانه های تعطیلات هنوز مشکلات باقی مانده است و روند تأیید پرونده های مربوطه بسیار کند است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: در این میان بحث واردات کارت های غیرتولیدی نیز مشکلات خود را دارد. بنابراین ، با توجه به اینکه روزهای آخر دولت دوازدهم به پایان رسیده است ، انتظار نمی رود اصلاحات لازم انجام شود. اما انتظاراتی از دولت سیزدهم در زمینه صادرات نفت وجود دارد که از اهمیت ویژه ای در بخشهای داخلی و خارجی برخوردار است. به این معنا که در بخش خارجی مشمول تحریم و تعیین تکلیف می شود FATF از جمله موضوعات مهم و تأثیرگذار در زمینه تجارت خارجی ، مواردی است که در شرایط فعلی قابل حل نیست ، زیرا از کنترل دولت جدید خارج است و به بسیاری از شرایط بستگی دارد.

وی افزود: در زمینه تجارت خارجی و صادرات داخلی به نظر می رسد دولت سیزدهم به محض روی کار آمدن و آغاز فعالیت خود باید ارز مورد نیاز خود را پیش بینی کند ، از یک سو و نرخ ارز بالا از طرف دیگر کشور. “از سوی دیگر ، که فرصتی برای صادرات ایجاد کرده است ، لازم است کمیته ای برای نظارت و بازبینی مقررات صادرات در اسرع وقت تشکیل شود تا مقررات و بخشنامه هایی که برای صادرات مضر است شناسایی و لغو شود.

بیشتر بخوانید  مبلغ دقیق حداقل حقوق در سال آینده اعلام شد + سقف معافیت مالیاتی

به گفته لاهوتی ، دولت سیزدهم باید صادرات غیرنفتی در بخشهای صنعتی و کشاورزی و به طور كلی این صادرات خارج از مشتقات نفتی را از تأمین ارز در سیستم نیما و مشكلات واحدهای كوچك و متوسط ​​كه شامل این حساب است ، حذف كند. برای حداکثر 3٪ کارتهای بازرگانی. آنها قدرت و بیشترین میزان اشتغال را دارند که باید از صنایع بزرگی که از اجاره مواد غذایی ارزان و سایر شرایط خاص استفاده می کنند جدا شوند. از آنجا که صنایع بزرگ می توانند ارز را با قیمت پایین تری در سیستم نیما ارائه دهند و به صادركنندگان كوچك و متوسط ​​اجازه می دهند بدون نگرانی صادر كنند و هنگام بازگشت ارز با استفاده از روش های موجود ، ارز آنها با آزادی عمل و اوقات فراغت می تواند ارز خود را به كشور بازگرداند. با روشهای ساده

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات در اتاق بازرگانی تهران افزود: در کشور ، ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و اقتصاد ایران قطعاً از این مکان آسیب دیده است. بنابراین تنها مکانی که می تواند این ضرر را جبران کند صادرات است ، اما به دلیل تصمیمات اشتباهی که گرفته شده ، این بخش نیز از ضعف رنج می برد و نمی تواند از این فرصت استفاده کند. به همین دلیل پیشنهاد ما به دولت سیزدهم این است که دستورالعمل های مخرب صادرات را در اسرع وقت پس از شروع کار لغو کرده و شرایط را با نظر اتاق بازرگانی ، سازمان های تخصصی صادرات با تمرکز بر کنفدراسیون صادرات ایران تحقق بخشید. فعالان اقتصادی با پیشنهادهای ارائه شده از طرف دولت دوازدهم مشورت کنید و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت انواع خودرو در بازار

وی گفت: امیدوارم در شش ماه دوم سال با برنامه دولت سیزدهم زمینه ای برای توسعه صادرات و افزایش ارزش پول فراهم شود.

انتهای پیام / ب


دیدگاهتان را بنویسید