مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاهش قیمت انواع خودرو در بازار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خودروهای صفر داخلی در روز شنبه 1 بهمن 1401 با تغییراتی همراه شد. قیمت خودرو در سایت ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با کاهش نسبی همراه است. بررسی ها نشان می دهد قیمت خودروها در روزهای اخیر روند نزولی را آغاز کرده است و در ابتدای سال جاری پراید رکورد قیمت جدیدی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما اکنون این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

قیمت خودرو

پراید 111 که مدت هاست تولید آن متوقف شده بود، دیروز کانال را شکست و وارد محدوده 300 میلیون تومان شد. اما این خودرو صبح امروز با قیمت 290 میلیون تومان به فروش رسید. پراید 131 نیز امروز با قیمت 278 میلیون تومان عرضه می شود.

طرم اتوماتیک که در هفته های اخیر با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بود، در روزهای اخیر با نوساناتی همراه بوده است. این خودرو امروز در بازار با قیمت 729 میلیون تومان خرید و فروش شد.

پژو 207 اتوماتیک امروز 745 میلیون تومان قیمت دارد.

دانای معمولی امروز به قیمت 590 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی بسیار زیادی را تجربه کرده بود، امروز در بازار خودرو کشور به 607 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای محبوب

خودروهایی که امروزه بیشتر در بازار خرید و فروش می شوند و خریداران بیشتری در بازار دارند به چه قیمتی به فروش می رسند؟

بیشتر بخوانید  توزیع کتابهای درسی رایگان برای دانش آموزان نیاز به آموزش مجدد

تیبا هاچ بک پلاس که یکی از خودروهای پرطرفدار این روزها است صبح امروز جمعه 296 میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت پژو 206 تیپ 2 که در روزهای اخیر با کاهش مواجه شده بود امروز 440 میلیون تومان به فروش می رسد. تیپ 5 این مدل پژو نیز به قیمت 490 میلیون تومان رسید.

کوئیک که جایگزین پراید و مختص اقشار متوسط ​​جامعه است در چند روز گذشته رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 296 میلیون تومان رسید.

این در حالی است که شاهین جی که در ماه های گذشته به مرز 600 میلیون تومان رسیده بود، امروز با قیمت 491 میلیون تومان فروخته شد. به نظر می رسد مناقصه کالایی شاهین توانسته از قیمت بازار این خودرو عبور کند و عرضه و تقاضا را به نقطه تعادل برساند.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

روند افزایش قیمت ها در بازار چند روزی است که متوقف شده است. البته در این بین برخی خودروها گران شده اند اما دوباره ثبات قیمت پیدا کرده اند. در حال حاضر خریداران کمی در بازار وجود دارد و اکثر فروشندگان در بازار حضور دارند.

در این بین لازم به ذکر است که عرضه خودرو نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است، بنابراین خودروها با افت نسبی قیمت همراه شدند. کارشناسان معتقدند در صورت ادامه روند فعلی خودروسازان، پیش‌بینی می‌شود که بازار دیگر با افزایش قیمت خودرو و حتی کاهش قیمت مواجه نشود. البته این شرط ثبات قیمت دلار را فرض می کند و در صورت افزایش مجدد دلار، خودرو گران می شود.

بیشتر بخوانید  تاکید «تاکایف» بر افزایش تجارت در منطقه آسیای مرکزی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *