اما و اگر های یارانه نقدی



آنچه دیگران می خوانند:

اما حتی اگر مقدار را تغییر دهید یارانه نقدی مدتی است که بحث داغ شده اما هنوز میزان یارانه های مالی افزایش نیافته است. یارانه نقدی طبق روال عادی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی پرداختی به خانوارهای ایرانی از سال 89 در قالب طرح هدفمندی یارانه ها یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال میزان یارانه ها تغییری نکرده است.

یارانه برای خبرهای بد برای مردم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند که حذف ارز ترجیحی در لایحه قانون بودجه به معنای حذف یارانه نیست، بلکه یارانه ها آشکار می شود و کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می گیرد. مبلغ هر ماه شارژ می شود. ”فقط برای خرید کالا.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره موضوع حذف ارز 4200 در بودجه سال آینده گفت: نکته مهم این است که حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست، بلکه اصلاح روندهای ناقص و غلط گذشته است. به عنوان مثال در بحث دارو در صورت ادامه این روند در سال آینده باید حدود 90 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت شود که حداقل فضای اجاره ای 10 هزار میلیارد تومانی ایجاد می شود.

وی در ادامه بیان کرد: طبق برآوردهای کارشناسی در سال های گذشته حدود 7 هزار میلیارد تن رانت در بحث ارز ترجیحی اعطا شده به دارو و حدود 5 هزار میلیارد تن قاچاق معکوس یعنی دارو با ارز وجود داشت که دولت وارد می شود و آزادانه قاچاق می کند

بیشتر بخوانید  رایزنی هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز ارز ترجیحی در محافل مختلف برای دستیابی به افرادی که مصرف کننده نهایی هستند در گردش است و در محافل مختلف جاذبه تجارت، رانت و فساد وجود دارد. به عنوان مثال در بحث ارز ترجیحی دارو حداقل 200 شرکت جریمه شدند.


دیدگاهتان را بنویسید