مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

الزام ثبت نام در سامانه سماح برای زائران اربعین 1401

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، ثبت نام در سامانه سماح را شرط تردد از مرز برای زیارت اربعین دانست و گفت: همراه داشتن گذرنامه و تزریق 2 دوز از آن. واکسن یا واکسن یادآوری طبق اعلام سامانه ایران من برای زائران مدارک دیگری لازم است.

مجید میراحمدی شامگاه سه شنبه در حاشیه نودمین اجلاس ستاد اربعین حسینی که امروز با حضور استانداران کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و نمایندگان نهادها در وزارت کشور برگزار شد، این موضوع را مطرح کرد.

وی بیان کرد: بخشی از جلسه امروز در خصوص هماهنگی ها با ستاد اربعین عراق بود که مهم ترین آن بازگشایی مرز خسروی و استفاده زائران عزیز حسینی از این مرز برای زیارت عتبات عالیات است.

رئیس اربعین حسینی(ع) افزود: تمام تاکید بر این محور بود که این مرز قبل از مراسم اربعین از دو طرف بازگشایی و مورد بهره برداری قرار گیرد تا نقاط ضعف و روزنه های آن موشکافی شود.

میراحمدی همچنین از آمادگی دولت ایران برای فعال سازی مرزهای تمرچین و باشماق خبر داد و گفت: نظر دولت جمهوری اسلامی ایران این است که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از این دو مرز استفاده کنند. برای زیارت زیارتگاه ها

شرایط زیارت امسال

وی تصریح کرد: زائرین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و به این امر توجه کنند. داشتن گذرنامه رسمی یکی دیگر از شرایط زیارت عتبات عالیات است که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. لذا از کسانی که اعتبار گذرنامه آنها کمتر از این مقدار است خواهشمندیم در مدت باقیمانده گذرنامه خود را تمدید کنند.

بیشتر بخوانید  درگیری با ماموران پلیس در نوشهر / ۵ شرور فراری دستگیر شدند -

معاون وزیر کشور همچنین گفت: شرط سوم تزریق 2 دوز واکسن است و همچنین برای کسانی که 6 ماه از آخرین تزریق واکسن می گذرد دوز یادآوری تزریق کنند و در این راستا آن را انجام دهند. لازم به ذکر است که سامانه «ایران من» سامانه سماح متصل شد.

میراحمدی خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه سماح با هدف ساماندهی جمعیت و تعیین ترتیب و زمان خروج آنها از مرز انجام می شود.

زائران تا حد امکان به صورت گروهی سفر کنند

وی همچنین از زائران اربعین حسینی خواست برای تسهیل و تسریع در سفر به صورت گروهی و با محوریت مساجد تلاش کنند و با هماهنگی و سازماندهی سفر ادامه یافت.

رئیس اربعین حسینی در مراسم اربعین امسال نیز به موضوع مدیریت ازدحام جمعیت اشاره کرد و گفت: در این راستا با تقویت زیرساخت ها در مرزهای چهارگانه کشور و همچنین ایجاد سایبان و سایر اقدامات حفاظتی لازم در تلاش هستیم مدیریت بهینه داشته باشیم. .

میراحمدی یادآور شد: تاکید شد اگر موضوع در ستاد مرکزی مطرح و تصویب نشود هیچ ارگانی از زائران پولی دریافت نمی کند.
وی همچنین به زائران اربعین حسینی توصیه کرد از اقامت طولانی مدت در شهرهای زیارتی عراق خودداری کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *