افزایش 241 درصدی صادرات از بازارهای مرزی سیستان و بلوچستان



ایسنا / سیستان و بلوچستان مدیر بازارهای مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماه نخست امسال حجم صادرات از بازارهای مرزی سیستان و بلوچستان از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 241 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا ، مبین علی میر گفت: بجز کالاهای ممنوعه مورد نیاز کشور ، بقیه کالاها از بازارهای مرزی صادر می شود و از بازارهای مرزی وارد سیستان و بلوچستان شده است.

وی گفت: در صورت لغو قوانین محدود کننده و انحصاری اعمال شده در بازارهای مرزی ، می توان گوشت ، برنج و سایر اقلام ضروری حتی خودروهای وارداتی را از ارز صادرکنندگان به بازارهای مرزی سیستان و بلوچستان وارد کرد.

وی گفت: بنابراین ، با افزایش صادرات غیرنفتی ، بسیاری از بازارهای هدف پر از کالای ایرانی خواهد بود و علاوه بر اشتغال افراد زیادی در کشور ، نیازی به تأمین ارز حاصل از فروش نفت و. .. تا تعداد محدودی از واردات.

مدیر بازارهای مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ارز به طور ناقص به بانک مرکزی تحویل داده می شود و از آنجا گاهی برای واردات اقلام غیرضروری اختصاص می یابد.

میر اظهار داشت: واردات میوه از بازارهای مرزی سیستان و بلوچستان تجربه موفقی بوده است که می تواند به سایر کالاهای اساسی مانند گوشت و برنج نیز تسری یابد و انحصار ارزی مستقر در تهران شکسته خواهد شد.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  شهدای مدافع سلامت از جمله تحولات انقلاب اسلامی هستند - آژانس Mer | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید