افزایش هزینه های حمل و نقل سیمان را گران کرد



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه قیمت سیمان تغییری نکرده است گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان افزایش قیمت تمام شده است. حمل و نقل

امیرحسین نظری در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز چهارم تیرماه در اهواز برگزار شد، گفت: در خوزستان 3 کارخانه سیمان در شهرهای رامهرمز، بهبهان و مسجد سلیمان داریم، کارخانه خوزستان با ذخیره ای 8000 تن، بهبهان با 3000 تن و کارون 2 هزار و 500 تن سیمان در حال بهره برداری است.

وی افزود: محصولات تولیدی کارخانه ها در یک سال و نیم اخیر بر اساس مقررات وزارت حراست در بورس عرضه می شود و تابع شرایط عرضه و تقاضا است و بر اساس ضوابط تعریف شده برای آنها این کالاها هر روز در بورس عرضه می شوند.

رئیس سازمان صلح خوزستان گفت: در یک ماه اخیر بحث ممنوعیت برق نگرانی هایی را ایجاد کرده است که اگر به این محدودیت ها و مشکلات توجه شود، قیمت سیمان به بالای 80 هزار تومان می رسد. به همین دلیل در مقطعی به دلیل محدودیت در مصرف برق، سیمان هر کیسه 80 هزار تومان افزایش یافت.

نظری تصریح کرد: با توجه به جلسات مستمر در حوزه برق و کمک های انجام شده در خصوص پایداری برق در بلوک های سیمانی، در شرکت سیمان خوزستان با توجه به ظرفیت بالای این کارخانه، خوشبختانه قیمت سیمان کاهش یافته است. تا 50 تا 53 هزار تومان. البته متوسط ​​قیمت پایه عرضه سیمان در بورس 38 تا 39 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید  طلا و سکه در ایران گران شد/ حباب سکه چقدر شد؟

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت حمل و نقل یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان است، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت سیمان

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: مهمترین عامل مرتبط با سیمان تامین بیشتر سیمان و پایداری بیشتر برق است. برای ادامه این ثبات تلاش شد که خوشبختانه تا کنون ادامه داشته است.

نظری گفت: شرکت های سیمان کارون و بهبهان به مدت یک هفته برای تعمیر تعطیل بودند، اما به دلیل ذخایری که در انبارهای خود دارند و در نتیجه سیمان را تامین می کنند، در حال حاضر ثبات قیمتی در این زمینه داریم و به نوعی آن را نداریم. همان تنش ماه گذشته

رئیس سازمان حراست خوزستان یکی از مهمترین دلایل ثبات قیمت آهن را صادرات آهن روسیه عنوان کرد و گفت: طبق پیش بینی ها قیمت آهن ۱۰ درصد کاهش می یابد.

وی بیان کرد: در مورد سایر کالاها مانند آهن و فولاد، اگرچه بحث برق تاثیر مستقیم دارد، اما ذخیره و عرضه مستمر و پایداری در این حوزه وجود دارد و این امر در فولاد خوزستان و فولاد ما در اولویت قرار گرفته است. صنایع تا حدودی تغذیه شدند و به نوعی کارخانه های ما با مشکل تامین مواد اولیه مواجه نشدند.

دیدگاهتان را بنویسید