افزایش ضایعات و کاهش کیفیت تولید صنایع غذایی و فرآوری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



کاظم جوادزاده در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی با اشاره به اینکه پردازنده های اصلی و صنایع غذایی کوچک و متوسط ​​هستند ، گفت: این صنایع با ظرفیت کمتر و به صورت فصلی و بیشتر در قطب های کشاورزی فعال هستند.

وی با بیان اینکه این صنایع تا حد زیادی به وجود و میزان تبدیل این مواد اولیه اطمینان دارند ، افزود: هرگونه قطعی یا نوسان در این کارخانه ها از جمله کارخانه های چای سازی ، سردخانه ها و کارخانه های برنج سازی می تواند باعث افزایش چشمگیر هزینه ها و ضایعات شود.

جوادزاده با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد این کارخانه ها ظرفیت یا امکان فنی خرید مولد را ندارند ، ادامه داد: این مسئله باید در کوتاه مدت و بلند مدت در برنامه های پشتیبانی مطرح شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در ساعات اوج مصرف برق است ، اضافه کرد: این کار باید با برنامه ریزی انجام شود و زمان قطعی برق توافق و از قبل به واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام شود.

مدیر صنایع فرآوری و غذایی جهاد کشاورزی گیلان تأکید کرد: در صورت عدم رسیدگی به این موضوع در واحدهای تولیدی صنایع غذایی و صنایع تبدیلی ، مواد اولیه در مرحله تولید دچار ضایعات و مشکلات بهداشتی می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه واحدهای تولیدی هزینه های مختلفی از جمله حقوق کارگران ، مالیات و تأمین اجتماعی را پرداخت می کنند ، افزود: این هزینه ها در زمان قطع برق متوقف نمی شود و تولیدکنندگان باید در پایان هر ماه پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید  مناطق حفاظت شده پارک ملی خبر

جوادزاده افزود: علاوه بر موارد ذکر شده ، در هنگام قطع برق و نوسانات ناشی از آن ، بسیاری از دستگاه های الکترونیکی ، قطعات ، سیستم های الکترونیکی و موتورهای الکتریکی دستگاه ها آسیب دیده و در شرایط تحریم ها امکان تهیه و تعویض آنها بسیار گران است ، دشوار و وقت گیر است. “

وی افزود: تلفات ناشی از قطعی برق در واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار زیاد است و تولیدکنندگان را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده که عمده ترین آنها افزایش هزینه های تولید است.

گیلان جهاد کشاورزی ، مدیر صنایع غذایی و صنایع تبدیلی ، افزود: غذای کارخانه ای باید بتواند الزامات بهداشتی لازم را داشته باشد که بدون برق تأمین نمی شود ، بنابراین دولت ، مقامات و مدیران اجرایی درگیر در برق و انرژی انتظار می رود که آنها قبل از قطعی برق به تولیدکنندگان اطلاع دهید تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید