مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش حقوق مستمری بگیران و کارگران و زمان پرداخت معوقات + جزئیات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، وی افزود: در بازار کار تعاریفی در خصوص شاغلان، جویندگان کار و گروه های غیرفعال وجود دارد که گروه کاریابی شامل افراد بیکار و غیرفعال به افرادی اطلاق می شود که به دلیل مسائل فرهنگی تمایلی به کار ندارند. ملاحظات اقتصادی و دستمزد پایین.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در اقتصادهای در حال توسعه تعداد زیادی از افراد قادر به کار و جویای کار هستند که این امر باعث افزایش نرخ بیکاری می شود.

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات افزایش حقوق افزایش جمعیت فعال کشور است، گفت: در این شرایط هم جویندگان کار و هم داوطلبان در حال رشد هستند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش فنی و حرفه ای مورد تاکید معظم له قرار گرفت و بنده از اولین روزهای شروع کارم در دولت 13 پیگیر این موضوع بودم و در شش ماهه اول سال گذشته اتفاقات بزرگی در فنی. و سازمان حرفه ای برنامه های خوبی در دست اقدام است.

وی با اشاره به رشد تعداد واحدهای آموزشی در جوار کارگاه گفت: با همکاری واحدهای تولیدی این کارگاه ها با کارخانه شکل می گیرد. بر این اساس در دولت سیزدهم 600 واحد کارگاهی جدید تشکیل شد در حالی که از سال 1370 تا 1400. «در کل 600 واحد کارگاهی در کشور وجود داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمایان به تشکیل واحدهای آموزشی در مجاورت کارگاه کمک کرده اند که بهره وری نیروی کار را افزایش می دهد در حالی که کارگران برای تخصص و دستمزد حاضر به آموزش هستند. صلاحیت سازمان فنی و حرفه ای ارتقا یافته است که بر اساس آن افرادی که گواهینامه مهارت دریافت می کنند ارزیابی می شوند.

تسهیل در صدور مجوز

وی از توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای آزاد خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم صدور پروانه از هفت ماه به سه روز افزایش یافت و این در حالی است که در نیمه اول سال گذشته 40 تا 50 پروانه صادر شد در حالی که در دولت دوم نیمی از سال گذشته 4000.500 مجوز صادر و هزار پروانه شروع به فعالیت کردند.

عبدالملکی بیان کرد: آموزش باعث ایجاد مشاغل جدید می شود و امیدواریم امسال 30 درصد افزایش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی داشته باشیم تا نیروی کار ماهر و جویای کار به راحتی جذب بازار کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه 50 درصد بیکاری را می توان با مهارت آموزی حل کرد، گفت: یکی از دلایل بیکاری عدم آموزش است اما اگر نیروی کار یا کارجو مهارت بیاموزد می تواند از فرصت های شغلی استفاده کند. در حالی که الان تعداد زیادی واحد اقتصادی داریم که نیاز به نیروی متخصص دارند.

بیشتر بخوانید  پسر دیکتاتور سابق لیبی به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در راستای ترویج فرهنگ کار، همه ارکان فرهنگی کشور اعم از ائمه جماعات، رسانه ها، نهادهای فرهنگی و هنرمندان می توانند با فرهنگ سازی به جذب نیروی کار از منظر اسلامی کمک کنند. ” “

وی با اشاره به پیش بینی ایجاد یک میلیون شغل جدید در سال جدید گفت: آموزش حجم قابل توجهی از نیروی کار را جذب می کند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: همچنین 30 میلیون نفر – ساعت آموزش به مشاغل دانش بنیان و فناوری برای تسهیل ورود مردم به شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته است که در این راستا 400 شرکت زیر نظر وزارت کار فعال هستند. صندوق ها تولیدی نوین در حوزه دانش بنیان هستند.

وی گفت: افزایش حقوق 57 درصدی مصوب شورای عالی کار از نظر قانونی لازم الاجرا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در قانون کار، شورا به عنوان شورای عالی کار بر اساس اصل سه جانبه گرایی است. شش نماینده کارگران و کارفرمایان و چهار نماینده دولت در مورد حقوق کارگران تصمیم می گیرند. سال گذشته نمایندگان دو گروه موافقت کردند و وزارت کار انبوهی از دستمزدها را تصویب کرد.

وی تاکید کرد: از اول فروردین مصوبه افزایش حقوق ها الزام آور است و موظف به اجرای آن از سوی دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و واحدهای تولیدی- صنعتی است که کارگران نگران آن نباشند.

عبدالملکی با اشاره به نظریه «کارایی دستمزد» در اقتصاد کلان گفت: بر اساس این نظریه افزایش دستمزد منجر به افزایش بهره وری و قدرت تولیدی کارگران می شود که به نوبه خود منجر به افزایش سودآوری برای واحدهای اقتصادی می شود.

وی افزود: افزایش حقوق منجر به کاهش تعداد کارمندان نمی شود. بر اساس آمارها، در شش هفته نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است، در حالی که اشتغال کارگران خوب بوده و ده ها هزار نفر شاغل بوده اند. جامعه کارگری

وی گفت: کارفرمایان تشنه نیروی کار ماهر هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته حمایتی از کارفرمایان خبر داد و گفت: برای حمایت از مشاغل واحدهایی که نیروی کار را برای جذب نیروی جدید تجمیع می کنند می توانند از این بسته استفاده کنند.

وی افزود: این بسته شامل مجموعه حمایت های مالی، مالیاتی، بیمه ای و آموزشی است که در نوع خود بی سابقه بوده و در گذشته این نوع بسته حمایتی را نداشته ایم.

بیشتر بخوانید  مسی: چشم‌اندازهای پاری‌سن‌ژرمن با جاه‌طلبی‌های من هماهنگی کامل دارد

عبدالملکی با اشاره به تخریب اقشار مختلف جامعه گفت: کار پایگاه اجتماعی ایران از دولت قبل شروع شد که کار سختی است و اکنون 95 درصد اطلاعات خانوار تکمیل شده است اما برخی از دستگاه ها اطلاعات بیشتری ارائه نکرده اند. آنها مردم را نگران می کنند.

گفت: بچه ها مواظب خود هستند. اگر اطلاعاتی وجود نداشته باشد، فرض می‌کنیم که آن شخص چیزی ندارد مگر اینکه حساب بانکی، ماشین و سهام داشته باشد.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز دشت: دهک اولیه را به سازمان هدف هفدهم اردیبهشت فرستادیم، دائماً اطلاعات جدیدی می رسد، اعتراضاتی در آینده در انتظار ما است که در آن سامانه ها در نظر گرفته شده است. اعشار در دایره جدید منصفانه تر و کارآمدتر هستند.

وی از سامانه های اعتراضی به رفع طبقه بندی یارانه ها خبر داد و گفت: اعتراض به یارانه ها دو نوع است، اولی به دلیل عدم دریافت یارانه و دومی به دلیل دهک. ایراد نوع دریافت یارانه در سامانه هدفمندی یارانه ها و ایراد دهک ها در سامانه وزارت کار آماده بودن سامانه هاست.

عبدالملکی تاکید کرد: رفع طبقه بندی یارانه ها به دلیل مسائل امنیتی غیرخطی است، بنابراین وقتی اعلام می شود در صورت اعتراض می توانند در این سامانه ها ثبت نام کنند که در صورت نیاز به اصلاح، از این طریق انجام می شود. یارانه ها رمزگشایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور جلسه ای برای تهیه سامانه مربوطه برای ساماندهی هدفمندی یارانه ها تشکیل شد.

به گفته وزیر کار، اختصاص یارانه بیشتر به دهک های پایین باعث بهبود شاخص های فقر و رسیدگی بیشتر به اقشار ضعیف می شود.

وی با بیان اینکه بانک های اطلاعاتی مختلفی در دهک های خانوارها گنجانده شده است، گفت: شبکه بانکی اطلاعات ارائه می کرد، در حال حاضر اطلاعات کامل است، در حالی که داده های بانک ها قطع شده و دهک ها روند ثابت و پویایی دارند، بنابراین مردم نیازی به انجام کاری ندارند. اطلاعات خودکار به روز می شود.

عبدالملکی گفت: دولت در مورد نحوه کلی پرداخت و میزان دهک ها تصمیم گیری می کند و این وزارتخانه جزو ستاد مربوطه است، وزارت کار مستقیماً مسئول دهک ها، نظارت اقتصادی و رسیدگی به اعتراضات است.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان سالی یک بار توسط هیات مدیره مجمع شهرداری تصویب و به هیات مدیره ارسال می شود.

بیشتر بخوانید  خبر خوش / مستاجران بخوانند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امسال افزایش حقوق بازنشستگان برای سایر وزرا ارسال شده است که یک جلسه در کمیسیون بررسی شد و جلسه دیگری در کمیسیون بررسی می شود و وزرا جابه جا شده و تصمیماتی گرفته شده است. بسیاری از مسائل فوری ایجاد شده است، و ما تلاش خواهیم کرد تا ماه می به آن دست یابیم، زیرا دولت آن را دنبال می کند.

وی تاکید کرد: معوقات مستمری بگیران از ابتدای فروردین ماه محاسبه و در خرداد ماه پرداخت می شود.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه جامعه مستمری بگیران قشر مهمی است که برای رفاه حال آنها تلاش می کنیم، گفت: مستمری بگیران کارگری چهار میلیون نفر و مستمری بگیران در کشور یک میلیون و 700 هزار نفر هستند و برای رفاه مستمری بگیران اقداماتی انجام شده است. مبلغ 30 درصد بوده و به 50 درصد پرداختی سازمان تامین اجتماعی رسیده است.

وی بهبود وضعیت سلامت، افزایش 40 درصدی وام کرزالحسن، پرداخت وام ازدواج به فرزندان مستمری بگیران، خرید اقساطی از فروشگاه را از مهمترین اقدامات برای مستمری بگیران عنوان کرد.

ساخت سالانه 400000 واحد مسکونی برای کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسکن کارگری گفت: در جلسه دولت حقوق مسکن کارگران بررسی می شود. همچنین تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای کارگران منعقد شد و گفت: نهضت ملی تولید مسکن ثبت شد، زمین واگذار شد و ساخت و ساز آغاز شد.

وی گفت: سهم کارگر در یک میلیون واحد مسکونی 400 هزار واحد در سال است. زمان تحویل این منازل بر اساس این فرآیندهای خاص از جمله واگذاری زمین بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

عبدالملکی با تاکید بر امنیت شغلی کارگران گفت: یکی از مشکلات جامعه کارگری ساماندهی قراردادها است که آیت الله رییسی نیز دستور ویژه ای برای آن صادر کردند.

وی گفت: 35 مدل قرارداد کار داریم که برخی از آنها توسط سرخپوشان امضا شده است. در این راستا کمیته کارگری و نمایندگان کارفرمایان در وزارت کار تشکیل شده است. یا اینکه تصمیم شورای عالی قضایی باشد اقدام کنیم.

وزیر کار تصریح کرد: مدیریت امروز هم بر امنیت اشتغال کارگران تاکید کرد که باید قراردادهای کوتاه مدت در نظر گرفته شود در حالی که کارفرمایان مشکلی ندارند بنابراین مذاکرات قانونی در حال انجام است. ما به دنبال راه حل عملیاتی و ضمانت اجرایی برای رفع این موضوع هستیم. بیا درستش کنیم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *