مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش بودجه آموزش و پرورش از 9 درصد به 13 درصد کل بودجه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم از ۹ درصد کل بودجه به ۱۳ درصد کل بودجه برای اولین بار در دوره شکوهمند افزایش یافت. تاریخ انقلاب اسلامی که تنها به دلیل پیشنهاد مهم است. تاکید و نظارت خود دولت میسر شده است.

یوسف نوری در گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین پس از استماع نظرات و مطالبات مستشاران جوان و برخی از فعالان عرصه رسانه، دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و گفت: ایران جامعه جوانی دارد که ناشی از تصمیمات و سیاست های نادرست گذشته است، کهنسال اما هنوز کمبودی برای جوانان خلاق در کشور احساس نمی شود. بر این اساس باید به سمت یک نیروی جوان حاکم برویم. خود نیروی جوانی که با عملکردش خود را تحمیل نکرد، بیشترین مسئولیت را در غفلت از این وظیفه دارد.

وی افزود: گاهی از من می پرسند که وضعیت کشور چگونه است و من همیشه پاسخ می دادم که اگر افرادی مانند شهید باهنر داشته باشیم، وضعیت خوب است. شهید باهنر یک دکترین داشت. این در حالی است که بسیاری از افراد جامعه ما دکترا دارند اما دکترین ندارند.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از جریان مسموم رسانه ای که بسیاری از هدایای کشور را بی اثر کرده است، تصریح کرد: گاه دایره نفوذ این جریان مضر رسانه ای را پر می کنیم. بارها دیده‌ایم که خودمان یک سوال خاص را پیچانده‌ایم. هر وقت دیدگاه آموزشی خود را منتشر کردیم، آب از آب تکان نخورد و هر وقت با نقد درست و منطقی به سند 2030 حمله کردیم، هیچ رسانه ای آن را منعکس نکرد.

بیشتر بخوانید  دیو که دهانش به جای آتش آب می زند

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آن را برجسته کردند، دو چرخ دنده بزرگ دارد. البته این چرخ دنده ها هفت برکت و هفت توصیه هم دارند. جوانان و نیروی جوان نیروی محرکه این چرخ دنده ها هستند.

نوری ادامه داد: اگر می بینید هنوز در استان ها و مراکز مختلف از جوانان استفاده نمی شود، خود شما همان جوان هستید. این فرهنگ من مدیر را مجبور به انتخاب نیروی قدیمی می کند و البته باید توجه داشت که این فرهنگ یک شبه به وجود نیامده است.

وی گفت: ما به هر جای این جامعه نگاه می کنیم، می بینیم که جوانان کاری کرده اند. اولین قدم در گام دوم بیانیه مضمون انقلاب علم و تحقیق است. به همین دلیل لازم است جوانان آموزش را جدی بگیرند و با تلاش و کوشش و انگیزه روی آن کار کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: حوزه کاری بسیار گسترده است; میدان حضور باید باز باشد تا همه بتوانند حضور یابند. همه اقشار مختلف باید شغل را به عهده بگیرند و شایستگی را فقط در واگذاری مشاغل در موارد خاص و امور جدی سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی با بیان اینکه باید ایمان را در جوانان حفظ و تقویت کنیم، تصریح کرد: اندیشه ها باید تغییر کند; اگرچه سخت است، اما شما جوانان قادر به تغییر این افکار هستید.

نوری افزود: کار سختی است، از موانع ناامید نشوید، اگر متوجه وزیرتان نشدم، ناامید نشوید و با کار و تلاش و برنامه ریزی درست و دقیق خود را تحمیل کنید. شما بر اساس اعتقادات خود معلمی را انتخاب کردید. این باورها باعث شد که معلم شوید. من به عنوان یک معلم خوب می دانم که برای انتخاب معلم چقدر صبر لازم است. نوری در ادامه افزود: در طرح همگانی سازی یارانه ها که مدت ها پیش بود و اقتصاد کشور به این عملیات اقتصادی نیاز داشت، سرانجام در دولت سیزدهم اجرایی شد.

بیشتر بخوانید  قیمت وحشتناک هیزم در اسپانیا به دلیل افزایش تعرفه برق + فیلم

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای اولین بار در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی از 9 درصد کل بودجه به 13 درصد کل بودجه افزایش یافت. مهم این است که این امر تنها با پیشنهاد، تاکید و نظارت دولت امکان پذیر شد و تمام مابه التفاوت 9 تا 13 درصدی کل بودجه صرف مسائل وجود فرهنگیان، قانون رتبه بندی، بیمه تکمیلی و مسائل دیگر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *