مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دیو که دهانش به جای آتش آب می زند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات گردشگری: آبنمای شیطان که یکی از مقاصد طبیعی و جاذبه های گردشگری نوشهر به شمار می رود، نیم متر عمق، پنج متر طول و سه متر عرض دارد. درست در زیر فواره یک راه پله موزاییک قرار دارد. این چشمه دیدنی از دیرباز به دلیل داشتن آب فراوان و زلال، چشمه شیطان یا چشمه بزرگ نامیده می شود. در فاصله حدود 100 متری آب چشمه از جوی سنگی به سمت توربین می ریزد و حرکت آن منظره ای جذاب و فراموش نشدنی خلق می کند.

چشمه زیبا و جذاب استان مازندران که به چشمه شیطان یا چشمه بزرگ معروف است توجه هر فردی را به خود جلب می کند و می تواند یکی از مناطقی باشد که در سفر به آن ناراضی نخواهد ماند.

دیو که از دهانش به جای آتش آب می ریزد

شهرستان نوشهر در استان مازندران از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان چالوس متصل است. ارتفاع آن از سطح دریا 2.9 متر است. نوشهر دارای دو قسمت مرکزی و منحنی است.

در این منطقه از استان مازندران چشمه ای زیبا و جذاب وجود دارد که به چشمه شیطان یا چشمه بزرگ معروف است. این چشمه بزرگ و زیبا در سمت راست جاده تابستانی در قسمت کجور پس از عبور از 24 کیلومتر از ابتدای جاده کالوشکی تا جاده کجور دیده می شود.

دیو که از دهانش به جای آتش آب می ریزد

چشمه ای با عمق نیم متر

عمق چشمه نیم متر، طول آن پنج متر و عرض چشمه حدود سه متر است و درست در زیر چشمه پیاده روهای زیبا و رنگارنگ به صورت پله های موزاییک دوتایی وجود دارد. تاثیر این بهار
دیوسشمه از طریق رود آواز به رودخانه بزرگ چالوس می پیوندد و در نهایت به دریای خزر می ریزد. در فاصله حدود صد متری آب چشمه به سمت توربین هدایت می شود و با خشونت از میان نهر سنگی عبور می کند که منظره ای فراموش نشدنی و جذاب است. این دو چشمه نه تنها یک جاذبه طبیعی است، بلکه آب آن هم برای مصارف کشاورزی و هم برای حوض‌ها مناسب است. دبی این چشمه بین 186 تا 270 لیتر در ثانیه است.

بیشتر بخوانید  همبستگی معنی داری بین نمرات بالا در کنکور و دانش آموزان عالی

دیو که دهانش به جای آتش آب می جوشاند

نحوه دسترسی

چشمه شیطان، این جلوه زیبای طبیعت، در دامنه رشته کوه های مرتفع البرز در جنوب شرقی نوشهر واقع در روستای آستانکارود بخش کادزور این شهرستان، طبیعت گردان و گردشگران را به خود جذب می کند.

این سرچشمه در مسیر جاده روستای کجور قرار دارد. برای رسیدن به آن پس از گذر از شهر چالوس، جاده کندوان را طی کرده و در 25 کیلومتری کرج به چالوس به جاده کیور تی برسید. چشمه زیبای دیو پس از عبور از پل رودخانه چالوس و ورود به جاده آسفالته کیجور به طول 24 کیلومتر به سمت شرق، در کناره و سمت راست جاده منتهی به کیجور، پر آب است. این فواره ها از یک منطقه جنگلی سرچشمه می گیرند که یک جاذبه گردشگری مهم است.

<п>اعلامیه دیو که از دهانش به جای آتش آب می ریزد اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *