مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش بستری کودکان کرونایی در بیمارستان‌های اراک

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


  سید محمد جمالیان  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه در پیک پنجم کرونا شاهد افزایش بستری در کودکان هستیم که در پیک‌های قبلی درگیری کودکان با علائمی بسیار خفیف بود اما در این پیک شاهد افزایش شدت علایم و بستری کودکان هستیم.

وی حضور در مهمانی و مراسم عروسی را مهم‌ترین عامل درگیری ویروس کرونا دانست و افزود: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم جدی نگرفته نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه پاسخ به درمان در کودکان و اثر داروهای آنتی وایرال رضایتبخش بوده است، گفت: اختلالات  ریوی در کودکان موجب کاهش اکسیژن رسانی و بی حالی شدید در کودکان می‌شود؛ همین مسئله طی روزهای گذشته منجر به افزایش تعداد کودکان بستری در بیمارستان‌ها شده است.

جمالیان در خصوص واکسیناسیون اظهار کرد:  متولدین ۱۳۴۹ به قبل  می‌توانند برای دریافت واکسن دز اول خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

به گفته وی رسیدن به ایمنی بالا در جامعه و کنترل این موج و بیماری، مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار تسریع در واکسیناسیون گروه‌های هدف و سنی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در حال حاضر اراک، خمین، ساوه، محلات، زرندیه، دلیجان، خنداب، شازند، تفرش، فراهان، آشتیان در وضعیت قرمز کرونایی و کمیجان در وضعیت نارنجی است.

به گزارش فارس بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا ۴۸ ساعت اخیر در استان مرکزی به ۴۹۱ مورد رسید.

   ۹۴ نفر از بیماران جدید شناسایی شده استان ب‌ دلیل وخامت حال عمومی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و مراقبت های تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید  بایدن: از تصمیم خود برای خروج از افغانستان پشیمان نیستم

 ۳۹۷ نفر از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه بمانند.
  شمار مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع تاکنون در استان مرکزی  ۷۱ هزار و ۴۶۷ نفر بوده است.
  ۹ بیمار کووید ۱۹ در این بازه زمانی در استان مرکزی جانشان را از دست دادند و آمار فوتی‌های کرونا بالغ بر ۲ هزار و ۲۹۱ نفر شده است. 

انتهای پیام/

 


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *