مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خورش کرفس با لوبیا درست کن محشر میشه | طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


امروز می‌خوام با هم طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا رو یاد بگیریم. این غذای خوشمزه که با چند تغییر کوچک در مواد اصلی و ادویه‌ها، طعمی متفاوت پیدا کرده، می‌تونه انتخاب عالی برای یک شام خانوادگی باشه. پس بیایید با هم نگاهی به مواد لازم بیندازیم و شروع کنیم به آماده‌سازی.

برای تهیه خورش کرفس با لوبیا ابتدا لوبیا را از شب قبل خیس کنید. سپس پیاز و گوشت را تفت دهید، سبزی‌های خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت دهید. لوبیا و رب گوجه‌فرنگی و زعفران را هم افزوده و با چند لیوان آب جوش خورش را بپزید. در آخر، نمک و آبغوره را اضافه کرده و اجازه دهید خورشت کمی جا بیفتد. این خورشت خوشمزه را همراه با برنج سرو کنید و لذت ببرید.














مواد اصلی برای ۴ نفر مقدار
گوشت خورشتی ۲۵۰ گرم
کرفس ۲۵۰ گرم
سبزی خورشتی (نعنا، جعفری، برگ کرفس) ۲۵۰ گرم
لوبیا چیتی ۱ پیمانه
سایر مواد مقدار
پیاز ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
آبغوره ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مرحله ۱: آماده‌سازی لوبیا

ابتدا لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود. این کار به هضم بهتر لوبیا کمک می‌کند و زمان پخت آن را نیز کاهش می‌دهد.

مرحله ۲: خرد کردن و تفت دادن سبزی‌ها

سبزی‌های خورشتی شامل نعنا، جعفری و برگ کرفس را به صورت ریز ساطوری خرد کنید. سپس کرفس‌ها را پاک کرده، برگ و ساقه‌ها را جدا کنید و خرد کنید. این سبزی‌ها را در تابه‌ای با کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود.

مرحله ۳: تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و در قابلمه‌ای با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سپس گوشت خورشتی را اضافه کنید و به همراه پیاز و کمی فلفل سیاه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و کاملاً سرخ شود.

مرحله ۴: افزودن سبزی‌ها و لوبیا

سبزی‌های تفت داده شده را به همراه لوبیاهای خیس خورده به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن رب و زعفران

رب گوجه فرنگی را به مواد درون قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آن باز شود و بوی خامی آن گرفته شود. سپس کمی زعفران دم کرده را اضافه کنید تا عطر و طعم آن به خورشت نفوذ کند.

مرحله ۶: اضافه کردن آب و پختن خورشت

چند لیوان آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خورشت به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید خورشت به آرامی بپزد تا گوشت و لوبیا کاملاً پخته و نرم شوند.

مرحله ۷: اندازه‌گیری نمک و اضافه کردن آبغوره

وقتی گوشت و لوبیا کاملاً پخته شدند، نمک خورشت را به میزان کافی اضافه کنید. در این مرحله، آبغوره یا آب نارنج را به خورش اضافه کنید و بگذارید خورشت برای ۲۰ دقیقه دیگر بپزد تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله ۸: سرو کردن

پس از اینکه خورشت جا افتاد و آماده شد، آن را در کنار برنج سفید داغ سرو کنید. نوش جان! دوستان گرامی این خورش خوشمزه را به سلیقه خود می توانید با انواع لوبیاها درست کنید!

 

بیشتر بخوانید  ایران مخالف جنگ اوکراین و حامی آتش بس است
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *