مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش «امید به زندگی» در ایران / امید به زندگی در ایران چقدر است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس حوزه سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: شاخص امید به زندگی به بیش از 70 سال رسیده است.

منیژه مقدم گفت: بر اساس آخرین سرشماری، امید به زندگی مردان سالمند 60 تا 64 سال حدود 21.4 سال و زنان 60 تا 64 سال 23.4 سال است. کشور ما با شیب قابل توجهی در حال پیر شدن است. بر اساس آخرین سرشماری سال 95، سهم جمعیت سالمندان 9.28 درصد بوده و پیش بینی می شود تا سال 1420، 20 درصد افزایش یابد.

کارشناس معاونت بهداشت سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در دهه های اخیر تغییرات جمعیتی بی سابقه ای از جمله کاهش مرگ و میر به ویژه نوزادان و نوزادان و کاهش باروری را تجربه کرده است.

به گزارش مقدم، در قرن گذشته شاخص امید به زندگی از 53 سال به بیش از 70 سال افزایش یافت. به گفته سازمان ملل، این روند صعودی ادامه خواهد داشت و با افزایش امید به زندگی به دلیل کاهش مرگ و میر منجر به افزایش جمعیت سالمندان می شود.

وی گفت: معاونت بهداشت سالمندان وزارت بهداشت متولی سلامت جامعه و سیاست گذاری در زمینه حفظ و ارتقای سلامت سالمندان و ابلاغ به دانشگاه های علوم پزشکی در تمامی ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی است. و پیشگیرانه در تمام سطوح

بیشتر بخوانید  درمان سریع تبخال در خانه با این گیاه دارویی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *