اعطای 1500 میلیارد تن اعتبار انتقال آب / پرداخت 30،000 میلیارد تن تسهیلات کرز الحسنه به کشاورزان


به گزارش نمایندگی فارس در تبریز ، اکبر فتحی در حاشیه دیدار با اهالی و کشاورزان روستای ملک کیان در شهر تبریز و رسیدگی به مشکلات سد ، قنات و زمین های پایین دست سد ملک کیان ، گفت: لایروبی و احیای قنات ها و انتقال آب قنات با لوله به مزارع پایین زنجیره و همچنین معرفی سیستم آبیاری جدید در اراضی پایین دست در صورت توزیع آب ، گفت: خداوند به ما این فرصت را بدهد تا با بهبود مصرف آب در کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهیم. بهره وری از عوامل تولید گامی کوچک برای کشاورزان سخت کوش این منطقه.

وی افزود: با توجه به کاهش قابل توجه بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین دوره های مشابه گذشته ، هیئت دولت به منظور مدیریت زمین و رفع مشکلات کشاورزان در تمام نقاط کشور و استان جلوگیری از بحران های اجتماعی آذربایجان شرقی با اعطای وام. “او موافقت كرد كه امكانات را به تعويق بياندازد و تسهيلات را براي قربانيان بخش كشاورزي فراهم كند.

فاطی گفت: بر این اساس مبلغ 15 تریلیون ریال وام خرید دارایی های سرمایه ای برای تأمین آب کشاورزی اضطراری از طریق لایروبی ، مرمت و بازسازی کانال ها ، تأسیسات و تجهیزات آب شبکه های آبیاری ، ایستگاه های پمپاژ ، سدهای انحرافی ، تعمیرات است. در کانال های عمومی “و سرچشمه های کشاورزی ، چشمه ها ، حوضه ها و سدها برای ذخیره آب ، پوشاندن رودخانه ها ، انتقال آب از طریق لوله ها و غیره ، به مبلغ 10 میلیارد ریال وزارت کشاورزی و مبلغ 5 میلیارد ریال وزارت نیرو توزیع شده

بیشتر بخوانید  ایجاد هیئت مشورتی برای اجرای طرح الزام آور الکترونیکی در دادگستری - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: بر اساس این مصوبه ، کارگروه مربوط به بخشودگی سود ، کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان متضرر از حوادث غیرمترقبه فقط در شهرهای آسیب دیده از خشکسالی موظف است. در طول برداشت 1499-1399. سازمان مدیریت بحران به استانداران اعلام شده است تا ذینفعان به تعویق انداختن تسهیلات موضوع این مصوبه را به بانک های عامل ارائه دهند ، وی افزود: بدهی آنها در سال 1400 به سررسید. آنها اصل تسهیلات دریافتی را به مدت سه سال به تعویق می اندازند.

وی افزود: دولت همچنین 30 هزار میلیارد ریال وام بانکی با نرخ 4 درصد به قربانیان بخش کشاورزی تحت رهبری بانک مرکزی از طریق بانکهای موجود ، موافقت شد که یک سازمان جهادکشاورزی استانها معرفی شود و یک ضمانت زنجیره ای برای جبران خسارتهای ناشی از خشکسالی در طول سال آبی جاری ارائه دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: فعالیت های آب در کشاورزی طبیعتاً تابعی از آب است و هر کجا آب باشد ، سازمان جهادکشاورزی باید به عنوان متولی کشاورزی وارد شود تا آب بتواند استفاده بهینه داشته باشید و به جای استفاده از روش قدیمی و سنتی ، از آبیاری مدرن استفاده کنید ، خواه باران باشد یا فشار.

وی با استناد به سخنان مهندس غفارزاده برای اعزام تیم تخصصی برای بررسی آب سد و چاه های غیرمجاز منطقه از شرکت آب منطقه ای استان ، گفت: در صورت توزیع آب از یک سد ، مدارک کشاورزان را برای تجهیز زمین جمع آوری و بررسی خواهیم کرد با سیستم های آبیاری جدید و مصرف آب تحت فشار کشاورزان منطقه با کمک کشاورزان ، بنابراین 20٪ از هزینه های کشاورز به عنوان خودیاری و 80٪ از هزینه های سازمان جهاد کشاورزی استان ، اقدامات لازم

بیشتر بخوانید  ایران - عراق؛ احتمالا بدون تماشاگر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه محدودیتی در منابع برای افزایش فشار آب کشاورزی در منطقه وجود ندارد ، ادامه داد: روز بعد از توزیع آب توسط شرکت آب منطقه ای پرونده تشکیل خواهد شد شناسایی خواهد شد “اقدامات لازم در اسرع وقت انجام خواهد شد.

فاطی با اشاره به خشک بودن قنات روستایی گفت: یک تیم فنی برای بازرسی تخصصی از لایروبی قنات ، و لایروبی توسط اداره آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی به روستا اعزام می شود این قنات توسط جهاد کشاورزی انجام می شود. پرونده ای برای جلوگیری از اتلاف آب از طریق خط لوله هنگام انتقال آب به مزارع تشکیل می شود.

وی گفت که همچنین امکان مطالعه نحوه ذخیره آب قنات در زمستان وجود دارد که مصرف آب وجود ندارد. وی گفت: با مساعدت سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان می توان امکان انتقال آب به سد را بررسی کرد تا از هدر رفتن آب در زمستان جلوگیری کرد یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل خشکسالی سال بسیار سختی برای کشاورزان و به ویژه کشاورزان است بنابراین قیمت یونجه به 6 هزار تن رسیده و قیمت کاه و جو به شدت افزایش یافته است. وی گفت: امیدوارم با کمک نمایندگان استان بتوانیم مشترک باشیم. “بودجه ای را که به طور مناسب توسط شورای دولت برای خشکسالی در استان آذربایجان شرقی تصویب شده اختصاص دهید تا بتوانیم آنها را در روستای ملک کیان و سایر روستاهای استان هزینه کنیم.

فاطی اظهار داشت: در مورد دام ، تلاش ما این است که با توجه به شرایط پیش آمده و خشکسالی سهم جو را کمی افزایش دهیم تا تعاونی ها هم از کارخانه های کنسانتره و هم از سهمی که در مزارع صنعت می رود. “بگذارید بلند شود.

بیشتر بخوانید  ما عامل وقفه در روند احیای برجام نبودیم

انتهای پیام / 60001


دیدگاهتان را بنویسید