مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اظهارات صوتی نوجوانی که “با تئاتر درست شده” / “مادرم” دیگر استرس من نیست – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش خبرنگار فرهنگ آژانس تسنیم، مستند اجتماعی “پیله” ، جدیدترین مستند محمد کارت ، از برنامه تلویزیونی “به علاوه مستند” از شبکه مستند سیما پخش شد. این مستند داستان کسانی است که زمانی معتاد بودند و اکنون با رهایی از این دام ، آنها تجربیات خود را از آن دوران تلخ و زندگی جدیدی که دارند به اشتراک می گذارند.

قسمت جالب این مستند گفتگوی کسانی است که از روزهای وحشتناک اعتیاد و آنچه انجام داده اند صحبت کرده اند.

پس از نمایش این مستند ، مهمان برنامه معین باباحانلو یکی از شخصیت های اصلی مستند “خط باریک قرمز” بود. این مستند که محصول سال 1398 است ، داستان تعدادی از نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت است که وارد جریان جدیدی می شوند و اتفاقات جدید مسیر زندگی آنها را تغییر می دهد. حضور در یک گروه تئاتر و بازی در آن نه تنها به آنها کمک می کند تا از زندان خارج شوند ، بلکه روند زندگی آنها را نسبت به گذشته تغییر می دهد.

معین باباخانلو که در زندگی خود اتفاق مشابهی داشته است ، علاوه بر مستندی درباره وقایع تلخ گذشته و چراغ های آینده ، در این برنامه صحبت می کند. در زیر بخشی از سخنان وی آورده شده است:

وی در ابتدای برنامه با اشاره به زندگی جدیدی که پس از آزادی از زندان آغاز کرد ، گفت: من گذشته خیلی خوبی نداشتم ، در مناطقی زندگی می کردم که همه در آن حاشیه بودند و ما درگیر این حاشیه سازی بودیم. یک غرور کاذب باعث شد که من هر کاری بکنم. دعوا ، دستبند و … اما واقعیت من این نبود. من فکر می کنم یک شرور کسی است که از خود واقعی خود فاصله می گیرد و کارهایی را انجام می دهد که دیگران فکر می کنند خیلی بزرگ است ، اما در واقع اینطور نیست. اما اکنون ، به هر کجا که بروم ، خود واقعی خود را معرفی می کنم و به کسی دروغ نمی گویم. من اصلاً برایم مهم نیست که طرف مقابل چه تصمیمی می گیرد.

بیشتر بخوانید  نادر طالب زاده از بیمارستان مرخص شد

وی با اشاره به آنچه وی را به زندان انداخت گفت: “من در زندان بودم زیرا با دوستم بازی می کردم.” او از من خواست کاری انجام دهم ، و برای گفتن “من داغ هستم” در جمع ، من کار اشتباهی کردم ، و در نهایت قفل شدم و به مرکز شهر رفتم. حضور من در مرکز و ملاقات با افراد جدیدی که وارد زندگی من شدند باعث شد من به عقب برگردم و متوجه شوم که شیوه زندگی من در گذشته اصلاً خوب نبوده و آن را ادامه ندادم.

باباخانلو درباره انتخاب خود برای حضور در تئاتر در کانون اصلاح و تربیت توضیح داد: گروه ما متشکل از 120 نفر بود که صبح به کارگاه می رفتند. کارگاه هایی برای موزاییک ، نجاری ، مکانیک ، مدرسه و سایر موارد وجود داشت. یک روز گروهی آمدند و گفتند می خواهیم شما را برای گرفتن عکس ببریم. ابتدا ترسیدم ، اما بعدا دیدم که اوضاع متفاوت به نظر می رسد. آنها 10 نفر را انتخاب کردند و من دهم شدم. وقتی وارد آن شدم ، دیدم که چقدر خوب است.

باباخانلو گفت: وقتی وارد تئاتر شدم ، دیدم زندگی می تواند خیلی بهتر از آنچه من داشتم باشد. حالا خانواده ام جور دیگری به من نگاه می کنند. مادرم هیچ استرسی در مورد بازداشتگاه من ندارد. بودن در کنار بزرگسالانی که ما را راهنمایی می کردند به ما کمک می کرد که چگونه حرف بزنیم و رفتار کنیم.

وی درباره وضعیت خود پس از آزادی از زندان گفت: “من سعی کردم نزد رفقای قدیمی ام که همیشه در مورد مشاجرات و دعواها صحبت می کردند نروم ، زیرا این امر باعث جذب دوباره آنها می شود.” مسیر زندگی من الان فرق کرده است. اکنون تنها دوستان من فرزندان تئاتر و خانواده ام هستند.

بیشتر بخوانید  آسیب ناشناخته آلودگی هوا به کودکان

بازیگر مستند “خط باریک قرمز” در مورد خلق این مستند گفت: وقتی فیلم Red Narrow Line ساخته شد و ما به جشنواره رفتیم همه ناامید شدیم ، گفتیم اشتباه کردیم و چرا آنها موافق نیستند با ما قبلا؟ “اما من دیدم که اینطور نیست ، آقای فرهاد اصلانی ، خانم هنگامه قاضیانی ، آقای یاسر خاسب و دیگران. آنها کارهای کودکان را دنبال کردند و راضی بودند.

وی درباره بازگشت خود به این باشگاه گفت: “من تا روزی كه در زندان بودم با ماسك بازی می كردم ، اما پس از آزادی از زندان ، ماسك خود را برداشتم ، به مركز برگشتم و در تئاتر بازی كردم.” پس از آزادی از زندان. این کار را کردم تا دیگران از شکستن دست بردارند و از آن راه بیایند. یکی از آنها از من پرسید: «آیا عقلت را از دست دادی و برگشتی؟» گفتم نه. اکنون راه جدیدی برایم باز شده است. البته برخی افراد با ورود مجدد من به مرکز مخالفت کردند و فکر کردند که ما از آنها سو abاستفاده می کنیم ، اما بعداً فهمیدند که اینطور نیست. وقتی برای اولین بار روی صحنه آمدم و قصد اجرای یک نمایش را داشتم ، این یک وصف غیرقابل توصیف بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: مدتهاست که سعی می کنم وارد نبردی نشوم و حتی جایی را ببینم که نبردی در آن باشد ، برای جدا شدن وارد نمی شوم. من امیدوارم که بسیاری از مردم چشم خود را به تلویزیون و تئاتر باز کنند و به ما ، جوان ترها ، نگاه کنند. امیدوارم جایی برای کسب تجربه وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید  فال قهوه امروز | ته فنجون قهوه‌ات خبر از چیزای خوبی داره! + تفسیر دقیق

انتهای پیام /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *