مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اشتباهات مرگبار بعد از غذا خوردن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اشتباهات مرگبار بعد از غذا خوردن

رنج بردن مشکلات و عوارض جسمی خطرناک پس از صرف غذا در محل مرطوب به نکات مهم در مورد عادات روزمره توجه نکنید. با این بخش از دلگرم کننده بروز بمان اشتباهات مرگبار بعد از غذا خوردن بدانید.

ابتدا از تأثیرات چنین عاداتی آگاه شوید:

اشتباهات مرگبار بعد از غذا خوردن

بعد از غذا آب بنوشید، چند ساعت بعد از غذا چای بنوشید، زمان نوشیدن بعد از غذا، نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا، چه کاری بعد از غذا، دراز کشیدن بعد از غذا، پیاده روی بعد از ناهار، دراز کشیدن بعد از غذا خوردن، چه چیزی بعد از غذا خوردن، بعد از خوردن غذاهای چرب چه بخوریم، عوارض خواب بعد از غذا اگر عادت به کشیدن سیگار، نوشیدن چای یا پیاده روی طولانی دارید، بهتر است دستان خود را بگیرید.

بعد از غذا سیگار نکشید

کارشناسان بر این باورند که ته سیگاری که بلافاصله بعد از غذا می کشید، در زمان عادی اثر چندین نخ دارد. بنابراین، خطر ابتلا به سرطان را به شدت افزایش می دهد. این سیگار به هیچ وجه خوب نیست، هر چه هست مریض و ناسالم است. توصیه می کنیم از شر این دود کوچک خلاص شوید. اگر سیر نشدید، یک یا دو رشته را بعد از آخرین وعده غذایی بکشید.

بلافاصله بعد از غذا میوه نخورید

خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا معده را پر از هوا می کند و باعث نفخ می شود. بنابراین توصیه می کنیم یک یا دو ساعت بعد از غذا یا یک ساعت قبل از غذا میوه بخورید.

بلافاصله بعد از غذا چای ننوشید

حتما این توصیه را بارها شنیده اید. تکرار ضرری نداره برگ های چای سرشار از اسید هستند. این ترکیبات می توانند پروتئین های موجود در غذای مصرفی را سخت کرده و هضم آنها را سخت تر کنند. علاوه بر این، نوشیدن چای در حین یا بلافاصله بعد از غذا باعث کاهش جذب آهن در غذا می شود. دقیق تر: تانن موجود در چای جذب آهن را تا 70 درصد کاهش می دهد. از آنجایی که آهن یکی از مواد معدنی مورد نیاز برای ایجاد و تولید هموگلوبین است، وجود آن برای بدن ضروری است. خانم های جوان باید توجه بیشتری داشته باشند زیرا به دلیل داشتن گوشت کمتر، قاعدگی و … آهن کمتری دارند. توصیه می کنیم حداقل یک ساعت بعد از غذا چای بنوشید و روی آن را با کمی دارچین بپاشید تا تمام مواد مغذی دریافت شود.

بیشتر بخوانید  کاربردهای درمانی کپسول لاکس فول

اشتباه مرگبار بعد از غذا خوردن

کمربند را بلافاصله بعد از غذا نبندید

متأسفانه، این می تواند باعث پیچ خوردن و گرفتگی روده شود. در نتیجه باعث ناراحتی شما خواهد شد. شما باید دقیقا برعکس عمل کنید. اگر کمربند سفت است در حین غذا خوردن تا حد امکان آن را شل کنید.

بلافاصله بعد از غذا شنا نکنید (به خصوص در آب سرد)

هنگامی که شنا می کنید، جریان خون به بازوها و پاهای شما افزایش می یابد و به همین دلیل خون کمتری به معده شما می رسد. در این صورت کار دستگاه گوارش مختل می شود. علاوه بر این، هنگامی که بلافاصله بعد از غذا شنا می کنید، بدن شما نیاز به مصرف انرژی همزمان برای این سه کار دارد: هضم، حرکات شنا و حفظ دمای بدن. این سه کار باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
زمانی که بدن مجبور به صرف انرژی زیادی در مدت زمان کوتاهی می شود، دچار مشکل می شود و احتمال کاهش انرژی، خستگی ناگهانی و حتی بیهوشی افزایش می یابد. می دانید که این مشکلات در هنگام شنا می تواند بسیار خطرناک باشد. توصیه می کنیم دو تا سه ساعت بعد از غذا شنا نکنید. به تدریج وارد آب شوید و از غواصی خودداری کنید. این به این دلیل است که باعث انقباض سریع و سریع رگ های خونی می شود و خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد.

بلافاصله بعد از غذا مسافت طولانی را پیاده روی نکنید

پیاده روی طولانی مدت (نرفتن به کوچه و خرید در سوپرمارکت محلی، منظورمان مسافت های طولانی است) باعث می شود که سیستم گوارشی بدن نتواند مواد مغذی دریافتی را به درستی جذب کند. می توانید با خیال راحت یک ساعت پس از صرف غذا به یک گردش خانوادگی بروید. پیاده روی و ورزش، البته در زمان مناسب، یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و تناسب اندام است.
نوشیدن آب بعد از غذا مجله سلامت متخصص تغذیه دراز کشیدن بعد از خوردن چای بلافاصله بعد از غذا پیاده روی بعد از ناهار بعد از

بیشتر بخوانید  خوردن زیاد قهوه و کافئین چه عوارضی دارد ؟

بلافاصله بعد از غذا نخوابید

اگر بلافاصله بعد از غذا به رختخواب بروید، غذایی که می خورید به درستی هضم نمی شود. این همچنین می تواند منجر به سوء هاضمه و عفونت های روده ای شود. البته دانستن این نکته که خواب متابولیسم بدن را کند نمی کند.
می توانید بعد از غذا به رختخواب بروید، اما یک تا سه ساعت بعد. البته لازم نیست مثلاً تا ساعت 3 صبح بیدار بمانید. به یاد داشته باشید که برای خوش اندام ماندن باید به اندازه کافی بخوابید. اگر حدود ساعت نه و نیم میل به شام ​​دارید، می توانید ساعت نه و یازده نیم به رختخواب بروید. به یاد داشته باشید که یکی از عواملی که از کاهش وزن جلوگیری می کند، کم خوابی است.

آب یخ ننوشید

گفته می شود نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می شود، اما این یک جمله علمی نیست و تنها مشکل نوشیدن آب یخ درد یا انقباض ماهیچه های روده است. افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر بیشتر در معرض این مشکل هستند. به همین دلیل بهتر است آب خیلی سرد ننوشید.
نکته دیگر این است که نوشیدن آب بعد از غذا، شیره معده را رقیق می کند و می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند. بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل از غذا و نیم ساعت بعد از غذا آب ننوشید.

حمام نکن

یکی از باورهای رایج این است که نباید بعد از غذا استحمام کرد، زیرا احتمال غش و غش در وان زیاد است. این یک پایه علمی دارد، اما برای همه صدق نمی کند.
سالمندان و کسانی که بیماری قلبی پیشرفته دارند یا دارای شریان های اصلی باریک هستند که خون شریان های مغزی و کاروتید را تامین می کند، نباید حداقل 30 دقیقه بعد از یک وعده غذایی بزرگ استحمام کنند، زیرا پس از خوردن یک وعده غذایی نسبتاً سنگین، خون به سمت آن جریان می یابد. دستگاه گوارش و جریان خون به مغز کاهش می یابد.
بنابراین، حداقل نیم ساعت بین وعده های غذایی و حمام قرار دهید، حمام آب گرم مخصوصاً توصیه نمی شود، زیرا جریان خون را در اطراف معده مختل می کند و بر هضم غذا تأثیر منفی می گذارد.

بیشتر بخوانید  تاثیر شگفت انگیز به لیمو در کاهش فشار خون + خواص این گیاه

با همسرتان رابطه زناشویی نداشته باشید.

بیماران قلبی باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. رابطه زناشویی نوعی استرس برای سیستم قلبی عروقی است. در موارد نادری در طی این عمل فردی دچار حمله قلبی شده است. افراد مبتلا به بیماری قلبی پیشرفته یا کسانی که اخیراً دچار حمله قلبی شده اند، باید ساعت ها پس از صرف غذا از رابطه جنسی خودداری کنند.
مصرف غذاهای سنگین نیز فشاری بر قلب است و مصرف این گونه غذاها و روابط زناشویی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی پیشرفته، خطر عوارض قلبی را افزایش می دهد.

اشتباه مرگبار بعد از غذا خوردن

جسم سنگین را بلند نکنید.

افرادی که بدن سنگینی را با شکم پر بلند می کنند در واقع نوعی فعالیت بدنی انجام می دهند که می تواند به قلب فشار بیاورد. از طرفی این باعث افزایش فشار در معده و ایجاد رفلاکس می شود. به همین دلیل، بهتر است یک یا دو ساعت بعد از غذا از انجام آن خودداری کنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید اشتباهات مرگبار بعد از غذا خوردن

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ————————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *