اسپلنومگالی چیست؟


چه چیزی باعث بزرگ شدن طحال می شود؟

به بزرگ شدن طحال معمولاً در قسمت بالای سمت چپ شکم انسان یافت می شود. تعریف بزرگ طحال سنگین، گسترش کامل طحال به r استپایین سمت چپ یا لگن این برای وسط معده خطری ایجاد می کند.

چرا طحال بزرگ می شود؟ دلگرم کننده با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

طحال بزرگ یا طحال

چرا طحال بزرگ می شود؟ عوارض و علائم بزرگ شدن طحال

مهمترین عواملی که باعث افزایش طحال می شود طحال عضوی به وزن 250 گرم به اندازه یک مشت انسان است که دستگاه لنفاوی است. زیر سینه و سمت چپ بدن این اندام کوچک و نرم مسئول خون سازی در دوران بارداری است، اما قبل از تولد نوزاد، این کار مهم را به مغز استخوان می سپارد که سپس خون را تصفیه می کند و با حفظ آن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مسئولیت قرمز و سالم را بر عهده می گیرد. گلبول های سفید و پلاکت ها اما این اندام تحت تاثیر قرار می گیرد عوامل میکروبی و ویروسی یا برخی نارسایی شدید کبدی و مریض شد.

بزرگ شدن طحال به خودی خود قابل پیشگیری نیست، اما درمان و کنترل آن به درمان بیماری های زمینه ای ایجاد کننده این بیماری برمی گردد، ضایعات سمت چپ قابل تشخیص است، اما گاهی اوقات پزشک تنها با گرفتن شرح حال و معاینه به این بیماری مشکوک می شود. بزرگ شدن طحال از سونوگرافی

علائمی مانند ظاهر را فراموش نکنید خونریزی سریع در فرد، درد در قسمت فوقانی و چپ شکم، احساس سیری بدون غذا، کم خونی، احساس خستگی، عفونت های مکرر، سکسکه های مکرر و بدون دلیل، بی اشتهایی، تنگی نفس، سردی و تعریق پوست می تواند ناشی از بزرگ شدن طحال باشد افرادی که عادت به ورزش ندارند هنگام ورزش یا دویدن سریع در قسمت پایین شکم در سمت چپ بدن احساس درد می کنند که می تواند نشان دهنده فشار بر طحال باشد. این مشکل جدی نیست و خواهد بود. درست شد.

بیشتر بخوانید  بیماری دیورتیکولیت چیست و چه نشانه هایی دارد؟

علل زوال عقل یافته های رایج در طیف وسیعی از بیماری ها هستند. البته اسپلنومگالی شدید همیشه نشان دهنده آسیب شناسی زمینه ای است. طحال های عظیم حداقل 1000-500 گرم وزن دارند. شایع ترین اختلالات مرتبط با اختلالات اسپلنومگالی، خونی، عفونی، کبدی، احتقانی و التهابی، هستند.

———————————————— ————–

چرا طحال بزرگ می شود؟

چرا طحال بزرگ می شود؟

وقتی صحبت از درمان طحال به میان می‌آید، ذهن متخصصان به درمان بیماری‌ها و علل ثانویه منجر به طحال می‌رود. بزرگ شدن طحال علل عفونی، ویروسی و باکتریایی زیادی دارد و در درجه اول به مشکلات گردش خون و نارسایی کبد اشاره دارد. یعنی اگر کبد مشکل و التهاب داشته باشد به طحال فشار می آورد. در برخی موارد بیماری هایی مانند روماتیسم و ​​برخی از انواع تالاسمی و در برخی موارد تومورهای طحال منجر به افزایش می شود.

عفونت های باکتریایی مانند مونونوکلئوز (یک بیماری عفونی ویروسی دستگاه تنفسی، کبد و سیستم لنفاوی که بیشتر نوجوانان را درگیر می کند) و عفونت های باکتریایی مانند سیفلیس از جمله عفونت هایی هستند که می توانند منجر به بزرگ شدن طحال شوند. یا عفونت اندام های داخلی. لایه قلب و عفونت های انگلی مانند مالاریا. بیماری هایی مانند سیروز و سایر بیماری های کبدی، برخی از انواع کم خونی و سرطان خون و همچنین فشار خون بالا در طحال یا کبد نیز می توانند منجر به بزرگ شدن طحال شوند.

———————————————— ————–

بزرگ شدن شدید طحال: بیش از 1000 گرم وزن دارد

1- اختلالات میلوپرولیفراتیو مزمن (مانند لوسمی میلوئیدی مزمن، متاپلازی میلوئید همراه با میلوفیبروز)
2- لوسمی لنفوسیتی مزمن (کمتر شدید)
3- لوسمی سلول مویی
4- لنفوم
5- مالاریا
6- بیماری زاویه ای
7- تومورهای طحال اولیه (نادر)

بیشتر بخوانید  خواص تایید شده عرق کیالک برای سلامت بدن

اندازه متوسط ​​طحال: بین 500 تا 1000 گرم

1- بزرگ شدن طحال به دلیل احتقان مزمن (افزایش فشار خون در مثانه یا انسداد ورید طحال)
2- لوسمی های حاد (نه همیشه)
3- اسفروسیتوز ارثی
4- تالاسمی ماژور
5- کم خونی همولیتیک خودایمنی
6. آمیلوئیدوز
7- بیماری نیمن پیک
8- هیستوسیتوز لانگر هانس
9- التهاب مزمن طحال (به ویژه در اندوکاردیت عفونی)
10- سل، سارکوئیدوز، تیفوس
11. سرطان یا سارکوم کاپوزی

اندازه طحال خفیف: وزن کمتر از 500 گرم

1- التهاب حاد طحال
2- گرفتگی حاد طحال
3- مونونوکلئوز عفونی
اختلالات حاد تب، از جمله سپسیس، لوپوس اریتماتوز سیستمیک و عفونت های داخل شکمی.

———————————————— ————–

زندگی بدون طحال

چرا طحال بزرگ می شود؟

نکته مهم در درمان طحال این است که بسیاری از افراد تنها با درمان علل ثانویه و بیماری هایی که منجر به طحال می شوند و همچنین مراقبت از بیماری های عفونی می توانند این مشکل را به طور موثر درمان کنند و برخی دیگر نیز باید تحت عمل جراحی قرار گیرند تا این عضو از بدن خود خارج شود. . افرادی که دارای بزرگی طحال هستند باید از ورزش های حرفه ای و فشرده پرهیز کنند، در صورت تشخیص بزرگی طحال، ابتدا باید توسط پزشک معالجه شود، بیماری های مرتبط با این عارضه و در مرحله نهایی روش جراحی در نظر گرفته می شود.

البته همه افراد بدون طحال می توانند زندگی کنند، اما از آنجایی که این گونه افراد بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های مختلف هستند، باید قبل از عمل طبق دستورات خاصی واکسن پنومونی چند ظرفیتی به آنها تزریق شود. این واکسن ها از عفونت خون، استخوان و مفاصل در این افراد جلوگیری می کند. همچنین نه تنها باید از سفر به مناطقی که خطر ابتلا به مالاریا وجود دارد خودداری کنند، بلکه باید بهداشت فردی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند و سعی کنند از تماس با افراد مبتلا به بیماری های عفونی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  روند رشد مالاریا از سال 1989!

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید طحال چیست؟ در ذهن خود بمانید

سمت چپ، آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: سلامت

———————————————— ————–

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید