مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





راهنمای سفر به لائوس




سفر به لائوس با جاذبه هایی همچون آبشارهای ستاره ای و زیبایی های طبیعی آن یک سفر فوق العاده خواهد بود. سفر به لائوس ، بنا به دلایل متعدد سفری به گذشته است. مسافران در اینجا با یک شیوه زندگی قدیمی و ناپدید شده روبرو می شوند. حتی پایتخت آن، وینتیان (Vientiane) مانند شهری در کنار رودخانه آرام است ولی با افزایش ساخت و ساز جاده ها و پل ها، جاذبه های توریستی شگفت انگیز در لائوس بیشتر و بیشتر برجسته می شوند.


لائوس کشوری کوهستانی است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و کاملا از هر طرف در خشکی قرار گرفته است. این کشور به دارا بودن رشته کوه های بسیار بلندش در دنیا معروف شده است. از دیدنی های این کشور می توانیم به آثار به جا مانده از حضور و استعمار فرانسویان در این کشور، سکونتگاه های قبیله ای و زیارتگاه هایش اشاره کنیم.




اطلاعات کلی برای سفر به لائوس




لائوس یکی از فقیرترین کشورها در جنوب شرقی آسیاست. کشور کوچکی که به نظر می آید در میان کشورهای بزرگ همسایه اش فشرده شده است. این کشور از شرق با ویتنام، از جنوب با کامبوج از غرب با تایلند و از شمال با میانمار و چین همسایه است.




پایتخت لائوس، شهر وین تیان است و بزرگترین شهر لائوس از نظر مساحت، پاریس پریاس نام دارد. جمعیت این کشور، ۶٫۵ میلیون نفر است و واحد پولی آن، کیپ است. زبان رسمی مردم لائوس، هندوچینی است. البته مردم محلی به زبان لائو، صحبت می کنند. اکثر مردم لائوس، در مزارع اشتراکی برنج کار می کنند و از این رو اقتصاد قدرتمند، ندارد. البته در سال های اخیر، با صادر کردن برق و برخی از فلزات، لائوس رونق اقتصادی گرفته است.




بهترین زمان برای سفر به لائوس




بهترین زمان برای سفر به لائوس بین ماه های نوامبر و فوریه است. در این زمان باران کمتر می بارد، اما رودخانه ها پر آب هستند و آب و هوا خیلی گرم نیست. فصل بارانی کشور لائوس، از ماه می تا اکتبر می باشد. در ماه آوریل هوا بسیار گرم است و می تواند بسیار پر دود باشد چرا که کشاورزان در حال سوزاندن خاشاک زمین های زراعی خود هستند. همچنین با شروع ماه آوریل، سال جدید مردم لائوس نیز شروع می شود که می توانید شاهد بسیاری از جشن های محلی این کشور باشید.




شهرهای مهم گردشگری در سفر به لائوس


وینتیان: پایتخت خواب آلود و به دور از هیاهوی لائوس که در کرانه های رودخانه مکونگ در نزدیکی مرز تایلند قرار دارد.


بان هوایشای: در شمال کشور و در نزدیکی تایلند قرار دارد.


لوانگ نامتا: مرکز شمال است و به مسیرهای کوهنوردی جذاب معروف است.


لوآنگ پرابانگ: این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و پر از عبادتگاه ها و معماری هایی از دوران استعماری ست. شب ها، بازارها شبانه پرهیاهویی در نقاط مختلف این شهر برپا می شود.


لائوس


هزینه هتل ها و اقامتگاه ها در سفر به لائوس




در شهر وین تیان، مهمان خانه ها و هتل های متعددی با کیفیت هاو قیمت های گوناگونی وجود دارد. در زمینه ی قیمت اتاق ها، قیمت های مختلفی وجود دارد اما در نهایت شما باید با توجه به بودجه خودتان در سفر به لائوس، یکی از گزینه های پیش رویتان را انتخاب کنید. قیمت خوابگاه ها از شبی ۳۰ دلار تا ۴۰ کیپ است و قیمت اتاق های خصوصی درهتل به همراه حمام اختصاصی از، ۸۰ تا ۱۲۰ کیپ برای هر شب است. اگر تمایل دارید در خانه های ییلاقی اقامت کنید، باید شبی ۵۰ کیپ، به نرخ پول رسمی لائوس، هزینه کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی ۷ دسر و بستنی خوشمزه در هنگام سفر به ایتالیا




هزینه مراکز تفریحی و گردشگری در سفر به لائوس




گشت و گذار در خیابان های لائوس، بسیار دلپذیر است و هزینه ای هم ندارد اما شما قرار نیست فقط در خیابان های لائوس به گشت و گذار بروید. شما در سفر به لائوس علاوه بر بازارهای شبانه، رستوران ها و دستفروش ها و حضور توریست های فراوان و رنگ و وارنگ از کشورهای مختلف، می توانید به مکان هایی چون کاخ سلطنتی لوانگ پرابانگ، کاخ سلطنتی لائوس ،رودخانه مکانگ، شهر تاریخی لوآنگ پرابانگ، منطقه وینگ وینگ و دت لوآنگ در شهر وین تیان ،آبشار تاد فین، فلات پلاتو و دیگر مکان های تفریحی و گردشگری این کشور بروید.




نرخ بازدید از این جاذبه ها نرخی بین ۲۰هزار کیپ تا ۴۰ هزار کیپ را شامل می شود. به طور مثال، ورودی کاخ سلطنتی لائوس، ۲۰ هزار کیپ است و یا به طور مثال برای قایق سواری بر روی رودخانه مکانگ، باید ۵هزار کیپ پرداخت کنید. شما می توانید در سفر به لائوس، از تورهای شهری این شهر استفاده کنید، هزینه ی آن هم مبلغی معادل ۵۰ هزار کیپ به پول رسمی لائوس است. در این تورهای درون شهری، با قیمت خیلی کمتری، می توانید جاذبه های شهری را ببینید. شما برای استفاده از سرویس های بهداشتی باید مبلغی معادل ۲ تا ۵ هزار کیپ را پرداخت کنید.




هزینه خورد و خوراک در لائوس




در سفر به لائوس برای خوردن غذا در رستوران های محلی لائوس، باید از حدود ۲۰هزار کیپ به بالا پرداخت کنید. برای صرف غذا در رستوران های بین المللی از ۴۰ هزار کیپ به بالا و برای استفاده از غذاهای خیابانی ،از ۱۵ تا ۲۰ هزار کیپ، پرداخت کنید. به طور مثال برای خوردن یک غذای معمولی در یک رستوران معمولی باید حدودا ۱۰۰هزار کیپ پرداخت کنید. همچنین برای خوردن برنج چسبناک که یک نوع غذای برنجی بسیار مرسوم در لائوس است ،باید ۱۰ هزار کیپ بپردازید. برای خرید بطری های آب باید بین ۳ تا ۸ هزار کیپ، در نظر بگیرید.


کشور لائوس




هزینه حمل و نقل در سفر به لائوس




در سفر به لائوس شما برای سفرهای کوتاه می توانید از اتوبوس استفاده کنید که هزینه ای معادل ۸۰ تا ۱۳۰ هزار کیپ می شود. برای مسافرت های طولانی تر و یا سفر در شب، بسته به مسافتی که طی می شود از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار کیپ، هزینه کنید. برای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در داخل شهر، هزینه ای معادل، ۲ هزار کیپ پرداخت کنید. شما می توانید برای رفت و آمدهای داخل شهری، دوچرخه ای را با مبلغ ۱۵هزار کیپ اجاره کنید. هزینه استفاده از قطار تا ۴۰۰ هزار کیپ هم می شود.




جاذبه های گردشگری مهم در سفر به لائوس




وینگ زای (Vieng Xai)


غارهای وینگ زای یک شبکه گسترده از غارها می باشد که به عنوان پناهگاهی در طول جنگ ویتنام خدمت کرده است. این غارها محل اختفای ارتش کمونیست بوده است که تشکیل شده از نیروهای سلطنتی مستقر در وینتیان بودند و در نهایت توسط ارتش آمریکا بمباران شد. تا 23000 نفر در غارها زندگی می کردند که حاوی یک بیمارستان، پادگان های نظامی، نانوایی، مغازه و حتی یک تئاتر بوده است. دولت لائوس امیدوار است بتواند این غارها را به عنوان یک مقصد گردشگری، شبیه به تونل مس چی در ویتنام مبدل کند.


غارهای پاکیئو (Pak Ou Caves)


غارهای پاکیئو در شمال لوانگ پروبانگ بر روی رودخانه مکونگ واقع شده است و در سفر به لائوس می توان از طریق جاده یا قایق به آن رسید.این غارها برای مجسمه بودای مینیاتوری خود معروف هستند. صدها تندیس بودایی چوبی بسیار کوچک و اغلب آسیب دیده در دیواره های غار مشاهده می شوند که دارای عنوان مختلف از جمله مراقبه، آموزش، صلح، باران، و نیروانا می باشند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با هتل اسپیناس پالاس تهران + آدرس و تلفن هتل


وات فو (Wat Phu)


وات فو مجموعه ای از معابد ویران شده واقع در پایه کوه پوکااو در استان چامپاسک می باشد. ساختار معبد هندو از قرن 11 تا قرن 13 قدمت دارد. این بخشی از امپراتوری خمر است که مرکزیت آن در آنگکور در جنوب غربی کامبوج واقع شده است. در مقایسه با منظره های به یاد ماندنی در آنگکور ، وات فو کوچک به نظر می رسد، اما عمارت های مخروبه، سنگ تمساح مرموز، و درختان بلند که بسیاری از مناظر را پوشانده اند،فضایی عرفانی را به وات فو می بخشند.


جاذبه های لائوس


فادات لانگ (Pha That Luang)


فادات لانگ (به معنی گنبد بزرگ) واقع در وینتیان ، یکی از بناهای تاریخی مهم در لائوس است. گنبد این بنا دارای چندین سطح می باشد که هرکدام نشان دهنده مراحل مختلفی از روشنگری بودایی است. پایین ترین سطح نشان دهنده جهان مادی و بالاترین سطح نشان دهنده جهان نیستی است. فادات لانگ در قرن 16 بر روی خرابه های معبد دوره خمر ساخته شد. فادات لانگ توسط حمله سیامی در سال 1828 تخریب شد و بعدها توسط فرانسه در سال 1931 بازسازی شد.


وات زینگ تونگ (Wat Xieng Thong)


وات زینگ تونگ با شکوه ترین معبد لوانگ پروبانگ (Luang Prabang) ، واقع در نزدیکی نوک شمالی شبه جزیره تشکیل شده توسط مکونگ و رودخانه نم خان می باشد. این بنا در 1560 توسط شاه ستاتریت ساخته شد و در طول پادشاهی لائوس تحت حمایت سلطنتی بود. وات زینگ تونگ شامل یک گونه مجسمه نادر بودا می باشد که قدمت آن به زمان ساخت و ساز معبد باز می گردد.


دشت کوزه ها (Plain of Jars)


دشت کوزه ها یک منطقه بزرگ در شهر فونساوان (Phonsavan) می باشد که در آن کوزه های بزرگی با منشا ناشناخته در اطراف پراکنده شده است. این کوزه های سنگی به شکل خوشه ظاهر شده اند و از یک یا چند صد کوزه می باشند. کوزه ها دارای ارتفاع و قطری بین 1 و 3 متر می باشند و همگی از سنگ تراشیده شده اند. تنها یک کوزه بدست انسان حجاری شده و شامل نقوش برجسته حک شده بر روی سطح خارجی آن می باشد. تحقیقات از دشت کوزه نشان می دهد که این کوزه ها با شیوه های دفن ماقبل تاریخ در ارتباط است.


سی فان دان (Si Phan Don)


سی فان دان به معنی (4000 جزیره) مجموعه ای زیبا از جزایر است که در مجاورت بخش دیدنی رودخانه مکونگ در جنوب لائوس قرار دارد. با توجه به آبشارهای خونه (Khone Falls) ، مجموعه ای از تند آب ها در 9.7 کیلومتر (6.0 مایل) از طول رودخانه امتداد دارند. مکونگ در زیر آبشارها، جمعیت کوچکی از دلفین های ایراوادی در معرض خطر را دارد. سه جزیره ی اصلی که برای گردشگران غذا تهیه می کنند، دان دت ، دان خون و دان کنگ هستند. بسیاری از مسکن های موجود شامل خانه های ییلاقی ساده و خانوادگی می باشند. در سفر به لائوس همچنین می توانید در آنجا دوچرخه و قایق اجاره کنید.


LAUOS


ونگ وینگ (Vang Vieng)


ونگ وینگ شهری توریستی است که حدود 4 ساعت با وینتیان فاصله دارد. در اصل از قرن 14 زمانی که به عنوان موانگ سانگ شناخته می شد در آنجا ساکن شدند و نام فعلی آن هنگامی که لائوس مستعمره فرانسه بود به آن داده شد و آنجا به خاطر تپه های سنگ آهکی اش شناخته شده می باشد. از آنجایی که در رودخانه نم سانگ واقع شده است، بسیاری از فعالیت های گردشگری از جمله قایقرانی و تیوب سواری در اطراف رودخانه وجود دارد. ونگ وینگ مورد علاقه ی کوه نوردانی است که از فضای آرام و پیاده روی در تپه ها و کاوش در غارها لذت می بردند و روستاهای قبیله ای از جمله همونگ در نزدیکی آن قرار دارند.

بیشتر بخوانید  اسکله و پارک تفریحی ساحلی میرمهنا در کیش


رودخانه مکونگ (Mekong River)


رودخانه مکونگ ، بزرگترین رودخانه جنوب شرقی آسیا با طول 4350 کیلومتر است. لائوس در واقع دارای بزرگترین سهم رودخانه مکونگ می باشد. رودخانه از اصلی ترین روش حمل و نقل لائوس محسوب می گردد. سفر با قایق در امتداد رودخانه مکونگ یک سفر خیره کننده را برای گردشگران در سفر به لائوس است.


لوانگ پروبانگ (Luang Prabang)


در سفر به لائوس لوانگ پروبانگ محبوب ترین محل برای بازدید در لائوس می باشد و شهری تاریخی است که زمانی آن را پایتخت پادشاهی لائوس می خواندند. این شهر در محل تلاقی رودخانه مکونگ و رودخانه نم خان قرار دارد و دارای معابد متعدد بودایی و صومعه هایی می باشد که راهبان در صبح برای جمع آوری صدقه پیاده سرتاسر شهر را می روند. چندین آبشار در این نزدیکی قرار دارند که برخی از آن ها فیل سواری را به گردشگران ارائه می دهند. بازار شب در انتهای خیابان اصلی شهر،محل خوبی برای خرید سوغاتی می باشد. غذا خواران شجاع ممکن است بخواهند خزه ی سرخ شده رودخانه مکونگ که یک خوراک لذیذ محلی است را امتحان کنند.


سفر به لائوس و امنیت این کشور


اگر چه این کشور جزو امن ترین کشورها به حساب می آید و به راحتی و به تنهایی می توانید به تک تک نقاط آن سفر کنید، اگر چه مردم لائوس بسیار مهربان و خوش رفتار هستند، اما با وجود تمام این ها باز هم بهتر است که محتاط باشید. به هیچ عنوان پول های خود را در هتل رها کنید یا در معرض دید قرار ندهید. در سفر به لائوس اگر سوار اتوبوس های شلوغ می شوید بهتر است حواستان به لوازم خود باشد. اگر با موتور سیکلت سفر می کنید، بهتر است که حتماً آن را قفل کنید و در پارکینگ هایی که مشخص شده است و نگهبان دارد پارک کنید.




در کل اقامت در لائوس ارزان است. اکثرا افراد محلی یک اتاق خود را، به ازای شبی ۱۰ دلار به شما کرایه می دهند. حتی اگر یک هاستل پیدا کنید، می توانید نیمی از این مقدار هزینه را، پرداخت کنید. در پایتخت و شهر لانگ پرابانگ هزینه اقامت گران تر است. در نتیجه برای این دو شهر، بهتر است از قبل هتل خود را رزرو کنید تا به مشکلی برنخورید. در کل هزینه های سفر به لائوس به نسبت کشورهای همسایه خود بسیار ارزان تر تمام می شود. یادتان باشد ترجیحاً بهتر است که در رستوران هایی که صندلی دارند، غذا نخورید. غذاهای خیابانی می تواند تجربه بهتر و ارزان تری برای سفارش غذا در این کشور باشد.




بایدها و نبایدها در سفر به لائوس


  • حتما از بازارهای محلی این کشور دیدن کنید چون بهترین جا برای تماشای فرهنگ این ناحیه است و در آن غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان قیمتی را پیدا می کنید.

  • در لائوس هم مثل تایلند دست زدن به سر افراد خیلی بی ادبانه است.

  • اگر قصد عکس گرفتن از افراد محلی را دارید حتما از آن ها اجازه بگیرید.

  • یکی از مهمترین تفریحات در سفر به لائوس کوهنوردی است.


divider


بیشتر بخوانید:


هزینه های سفر به مالزی و جاذبه های توریستی این کشور


از هزینه های سفر به مارماریس ترکیه بدانید


هزینه های سفر به نپال و جاذبه های توریستی این کشور


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *