مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از خواص گیاه آلوئه ورا چه می دانید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


از خواص گیاه آلوئه ورا چه می دانید؟

درباره خواص بحث برانگیز گیاه آلوئه ورا چه می دانید؟

تحقیقات علمی از استفاده سنتی آلوئه ورا به عنوان یک درمان محلی، حداقل برای اهداف خاص، حمایت می کند. تحقیقات نشان می دهد که ژل آلوئه ورا می تواند برای درمان پسوریازیس، درماتیت سبورئیک، شوره سر و خراش های جزئی و سوختگی مفید باشد. به نظر می رسد ژل آلوئه ورا در درمان زخم تبخال تناسلی در مردان نیز مفید باشد. آب آلوئه ورا که لاتکس نیز نامیده می شود، ملین قوی است. در واقع، آب آلوئه ورا زمانی در داروهای موجود برای درمان یبوست استفاده می شد. با این حال، به دلیل تحقیقات ناقص در مورد آلوئه ورا، FDA دستور داده است که آلوئه ورا از ترکیب دارو حذف شود.

خطرات و عوارض جانبی آلوئه ورا یا آلوئه زرد چیست؟

عوارض جانبی – آلوئه محلی می تواند باعث التهاب شود. آلوئه ورا خارج از غذا که خاصیت ملین دارد می تواند باعث اسهال و گرفتگی معده شود. همچنین تا یک ماه قبل از کولونوسکوپی از آلوئه ورا خوراکی استفاده نکنید.خطرات – برای زخم های عمیق یا سوختگی های شدید از آلوئه ورا موضعی استفاده نکنید. افرادی که به سیر و پیاز حساسیت دارند نیز احتمال حساسیت به این گیاه را دارند.

مصرف بیش از حد آلوئه ورا می تواند خطرناک باشد. استفاده طولانی مدت از آلوئه ورا می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهد. اگر مشکلات روده ای، بیماری قلبی، بواسیر، مشکلات کلیوی، دیابت و عدم تعادل الکترولیت دارید، از قرص های خوراکی آلوئه ورا استفاده نکنید. زنان باردار یا شیرده نباید از این ماده استفاده کنند زیرا باعث انقباضات رحمی و سقط جنین می شود. ملین آلوئه ورا برای درمان بیماری های گوارشی، انسداد روده، آپاندیسیت یا معده مبهم تجویز می شود.

بیشتر بخوانید  مشارکت بخش خصوصی در تجهیز بیمارستان های دولتی

می تواند زخم، هموروئید، دیورتیکولوز، دیورتیکولیت، کولیت یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را بدتر کند. این ماده می تواند باعث تغییر رنگ ادرار به رنگ قرمز بی ضرر شود. کودکان زیر 12 سال نباید آلوئه ورا بخورند. مصرف طولانی مدت و مزمن آب آلوئه ورا می تواند باعث کمبود پتاسیم شود که می تواند در برخی از درمان های قلبی اختلال ایجاد کند. احتمال کمبود پتاسیم در بدن در صورت استفاده از آب آلوئه ورا با دیورتیک ها (ادرار آورها)

شیرین بیان یا کورتیکواستروئیدها را بیشتر مصرف کنید. آلوئه ورا در صورت مصرف متعادل بی خطر است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث اسهال خونی شود. همچنین مادران شیرده نباید از آن استفاده کنند زیرا آلوئه زرد از طریق شیر وارد بدن نوزاد شده و باعث اسهال می شود. این گیاه برای زنان باردار خوب نیست زیرا می تواند باعث سقط جنین شود تداخلات – اگر به طور منظم داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل های آلوئه ورا با پزشک خود مشورت کنید. این مکمل ها می توانند با داروها و مکمل های شما تداخل داشته باشند.

طب سنتی و ویژگی های آلوئه ورا

آلوئه ورا اگر مستقیماً روی پوست مالیده شود تأثیر زیادی در بهبود زخم، بریدگی، خارش پوست، التهاب پوست، اگزما و گزش های سمی و سوختگی های ناشی از اشعه ایکس دارد.استفاده از این گیاه باعث تسریع بهبود زخم، جلوگیری از عفونت می شود. و همچنین از عصاره این گیاه در محافظت از پوست سر و مو موثر بوده و باعث براق شدن آن می شود.مصرف این گیاه درد سینوزیت را تسکین می دهد و بخار آبی را استنشاق می کند که برگ های آلوئه ورا در آن ریخته می شود شیرابه باعث تسکین فوری گوش درد و درد گوش می شود. برای تسکین درد چشم نیز مفید است.

بیشتر بخوانید  ۲۷ غذای مقوی برای تقویت حافظه

طب مدرن و ویژگی های آلوئه ورا

اکثر مردم با این گیاه به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مانند ضد آفتاب، مرطوب کننده و ضد آفتاب آشنا هستند. به عنوان مثال، تولیدکنندگان شامپو معتقدند اسیدیته 4.5 این گیاه را برای ساخت انواع شامپوها و نرم کننده ها ایده آل می کند. امروزه حضور رو به رشد آلوئه ورا در بسیاری از محصولات مختلف دیده می شود. در حال حاضر متخصصان تغذیه همچنین مصرف خوراکی این گیاه به اندازه مصرف خارجی آن مفید و متعدد است و به اشکال مختلف از جمله عصاره ژل، کپسول، پودر و آب میوه عرضه می شود.

5 دلیل اصلی برای نوشیدن آلوئه ورا وجود دارد:

1- آمینو اسیدها اجزا و اشکال ساختار بدن ما هستند. هشت آمینو اسید ضروری وجود دارد که در بدن ما تولید نمی شود و در اجزای گیاه آلوئه ورا یافت می شود. نوشیدن منظم آلوئه ورا به شما این امکان را می دهد که با تامین اسیدهای آمینه ضروری بدن، بدنی سالم داشته باشید.تحلیل ترکیبات آلوئه ورا نشان می دهد که در بین گیاهانی که برای انسان شناخته شده است، آلوئه ورا تنها گیاهی است که اسیدهای آمینه مشابه و ضروری را برای بدن انسان فراهم می کند. بدن

۲- آلوئه ورا بدون هیچ عارضه ای از عصبانیت و التهاب جلوگیری می کند، همچنین باعث تحرک عضلات و عملکرد مناسب مفاصل می شود.

3- ویتامین های موجود در آلوئه ورا عبارتند از A، B1، B2، B6، B12، C، E و اسید فولیک و نیاسین. بدن انسان نمی تواند برخی از این ویتامین ها را ذخیره کند. بنابراین بهترین راه برای دریافت ویتامین های فوق، نوشیدن مقدار مناسبی آلوئه ورا است.

بیشتر بخوانید  ۱۰ ماده غذایی مضر برای بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی

مواد معدنی موجود در آلوئه ورا شامل کلسیم، سدیم، آهن، پتاسیم، کروم، منگنز، مس و روی است. این یک راه طبیعی و سالم برای رفع نیازهای بدن است.

5- هر 21 تا 28 روز، پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلوئه ورا یوم یوم می تواند منبع غنی از موادی را در اختیار شما قرار دهد که همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشید و از عوارض پیری پوست جلوگیری کنید.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *