مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مشارکت بخش خصوصی در تجهیز بیمارستان های دولتی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در ساخت و راه اندازی بیمارستان ها و مراکز درمانی جدید، گفت: دولت در حوزه سلامت وظایف بسیار سختی بر عهده دارد. بودجه دولت برای انجام این وظایف کافی نیست.

دکتر داوود دانش جعفری با بیان اینکه این پدیده مختص شرایط فعلی کشور که مشکلات مالی زیادی دارد نیست، افزود: در بهترین شرایط اقتصادی کشور، منابع مالی در نظر گرفته شده برای حوزه سلامت کافی نبود. “

مشارکت بخش خصوصی در تجهیز بیمارستان های دولتی

به گفته مشاور عالی وزیر بهداشت، در حال حاضر در کشورهای جهان بخشی از هزینه های این طرح های عمرانی به ویژه در حوزه سلامت از طریق بخش غیردولتی تامین می شود، بدون اینکه کنترل این پروژه ها به این بخش واگذار شود. بخش

دکتر دانس جعفری همچنین گفت: این مدل که به مشارکت عمومی-خصوصی معروف است، روشی است که در آن منابع مالی از طریق بخش خصوصی تامین و به زیرساخت های مورد نیاز دولت هدایت می شود. در عین حال، هر یک از احزاب عمومی و خصوصی نیز به اهداف خود می رسند.

وی با بیان اینکه اصول این مدل در قانون بودجه سال 93 و قانون برنامه پنجم توسعه تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اخیراً وزارت بهداشت مبانی نظری این نوع برنامه ها را برای حوزه سلامت ارائه کرده است. علاوه بر این، وزارتخانه چارچوب قراردادی را فراهم کرده است تا اکنون بتوانیم بسیاری از نیازهای بیمارستان و تجهیزات را با کمک بخش NGO تامین کنیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت همچنین توضیح داد: در این طرح زیرساخت‌های سلامت با اعتبارات بخش غیردولتی ایجاد می‌شود و دولت یا مالک دانشگاه علوم پزشکی قول بازگشت سرمایه‌گذاری‌شده را خواهند داد. مبالغ.” توسط بخش غیردولتی به صورت اقساطی.

بیشتر بخوانید  درمان سر درد های عصبی و میگرن با طب سنتی و گیاهان دارویی

به گفته دکتر داناس جعفری، با بازگشت جنگ، مالکیت امکانات بیمارستانی به دولت واگذار می شود.

وی یکی دیگر از نیازهای حوزه سلامت را نوسازی بیمارستان های قدیمی و نیازمند منابع دانست و در پایان گفت: قطعا با اجرای فرمول مشارکت های مردمی و غیردولتی، وظایف آموزشی و پژوهشی این بیمارستان ها ادامه خواهد داشت. «دولت اختیارات خود را حفظ خواهد کرد.

دکتر داناس جعفری با بیان اینکه خدمات در این بیمارستان ها با نرخ دولتی ارائه می شود، گفت: در این مدل تعداد تخت های بیمارستانی در مرکز دولتی حداقل دو برابر افزایش می یابد و علاوه بر رشد اندک، کیفیت خدمات نیز افزایش می یابد. ارائه شود.” بهتر از گذشته است.

منبع: طبنا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *