مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اختلالات اسکلتی در بین دانش آموزان به دلیل تعطیلی مدارس شایع است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



استفاده مداوم کودکان و نوجوانان از وسایل ارتباط مجازی به ویژه در دوران همه گیری کووید 19 منجر به شیوع اختلالات اسکلتی شده است. فراوانی اختلالات اسکلتی عضلانی در دختران بیشتر از پسران است.

سبک زندگی غیرفعال و یکنواختی که امروزه به ویژه در دوره آموزش مجازی به کودکان و نوجوانان تحمیل می شود با خطراتی همراه است زیرا تحرک ساختار بدن کودکان را تقویت می کند.

استفاده طولانی مدت از تلفن همراه و تبلت منجر به حرکت عضلات گردن و قفسه سینه به سمت جلو می شود و در درازمدت کودکان و نوجوانان شانه ها و گردنشان به سمت جلو شل می شود.

تک همسری و بی توجهی به بازی های کودکانه باعث ایجاد مشکلات عصبی می شود. کار بیش از حد با تبلت، گوشی و حتی تماشای بیش از حد تلویزیون در نزدیکی و قرار گرفتن بیش از حد در معرض منابع نور، برای کودکان و نوجوانان مضر است.

در همین راستا ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه لزوم تعطیلی مدارس در بیماری همه‌گیر کوئید ۱۹ تحمیلی بر دانش‌آموزان تقریباً در سراسر دنیا احساس می‌شود، گفت: تعطیلی مدارس آسیب های جبران ناپذیری به دانش آموزان و در نتیجه خانواده ها از نظر جسمی، جسمی، روحی و روانی وارد می کند.

وی افزود: در دوران بیماری همه گیر به دلیل فعالیت بدنی کمتر و تغذیه نامناسب، استفاده طولانی مدت از وسایلی مانند موبایل، تبلت و …، کودکان می توانند عواقبی مانند چاقی و افزایش وزن، کاهش فعالیت بدنی و کاهش قد داشته باشند. . , اختلالات اسکلتی عضلانی و اختلالات بینایی. چاقی در دوران کودکی و نوجوانی یک خطر انکارناپذیر و تهدیدی است که تاج برای آنها ایجاد می کند. از سوی دیگر، شیوع چاقی کودکان و نوجوانان در بین دختران و پسران در سراسر جهان در همه گیری کووید-19 افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  عربده‌کشی و تخریب اموال مردم توسط یک شرور در تهران / پلیس اقدام به تیراندازی کرد -

حدود 19 درصد دانش آموزان چاق هستند

عضو شورای آموزش عالی ادامه داد: روند چاقی در کودکان و نوجوانان هر دو جنس و در تمام مناطق جهان رو به افزایش است به طوری که شیوع چاقی در پسران و نوجوانان در ایران 10.6 درصد و شیوع چاقی است. در دختران و کودکان و نوجوانان ایرانی 8،6 درصد است.

باقری فرد در خصوص اختلالات اسکلتی- عضلانی در کودکان و نوجوانان گفت: استفاده مداوم کودکان و نوجوانان از وسایل ارتباط مجازی به ویژه در زمان همه گیری کووید 19 این اختلالات را بیشتر کرده است. اختلالات اسکلتی عضلانی یکی از علل اصلی ناتوانی است و میزان اختلالات اسکلتی عضلانی در دختران بیشتر از پسران است. اختلالات اسکلتی عضلانی شامل گردن درد، مشکلات ساختاری اسکلتی و انحنای ستون فقرات، تغییر شکل ستون فقرات، کمردرد و بیرون زدگی دیسک ستون فقرات، درد و کشیدگی عضلات مختلف بدن، سندرم تونل کارپال و درد استخوان پس سری است.

آموزش مجازی نباید بیش از 40 دقیقه طول بکشد

یکی از اعضای شورای آموزش عالی افزود: صفحه نمایشگر باید در ارتفاع مناسب جلوی صورت باشد تا نیازی به خم شدن گردن نباشد. والدین باید به فرزندان خود بیاموزند هنگام استفاده از وسایل آموزش از راه دور سر خود را خم نکنند و گردن دانش آموز را کاملا صاف و بدون گوشه نگه دارند تا فشاری به ستون فقرات وارد نشود. هنگام کار با رایانه و تلفن همراه برای کاهش آسیب های نخاعی از چمباتمه زدن و خم شدن گردن خودداری کنید. یکی از مهم ترین مواردی که باید مورد توجه مربیان و خانواده ها قرار گیرد، زمان بندی است، بهتر است آموزش مجازی بیش از 35 تا 40 دقیقه و حداکثر چهار مقطع در روز انجام نشود.

بیشتر بخوانید  قطره نفازولین چشمی در درمان کرونا تاثیر دارد؟ -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *