اخبار کوتاه از آذربایجان جنوب غربی



مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهیندژ روز سه شنبه به ایرنا گفت: یک نوجوان 16 ساله اهل مراژ روز سه شنبه هنگام شنا در رودخانه زرینه غرق شد و در مصاحبه با ایرنا جان خود را از دست داد.

اسماعیل فرهناک افزود: این نوجوان به همراه خانواده برای تفریح ​​به ساحل این رودخانه در منطقه کشاورزی شهیندایی رفته بودند اما هنگام شنا و به دلیل عدم آشنایی با فنون خود غرق شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این حادثه ، کارمندان هلال احمر بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند و پس از چندین ساعت تلاش ، بدن این نوجوان از آب بیرون کشیده شد.

فرهناک گفت: والدین هنگام تفریح ​​در حاشیه رودخانه ها و دریاچه های پشت سدهای استان از شنا كردن فرزندان خود در رودخانه خودداری كنند.

در کمتر از یک ماه ، سه غرق شدگی منجر به مرگ در رودخانه زرینه در آن شهر شد.

لک لک صید شده در شاهیندایی نجات یافت

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهینودج گفت: پس از دریافت گزارش از شهروندان مبنی بر وجود لک لک نابالغ در حال قدم زدن در اطراف یکی از تیرهای برق شهر ، در دستور کار کارمندان اداره حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. “

وحید چمنی افزود: پس از بازرسی معلوم شد که این لک لک از پریز بالای تیر برق به زمین افتاده و به دلیل عدم تغذیه کافی از بین رفته است.

وی گفت: مسئولان محیط زیست با نظارت بر وضعیت لک لک ، بلافاصله با اداره برق هماهنگی های لازم را انجام داده و با کمک آسانسور و مساعدت اداره برق ، لک لک در لانه خود قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  میلان، مسجدی که قدمت آن به دوران صفویه می رسد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهین دژ از مردم به دلیل اطلاع رسانی به موقع در مورد فرهنگ و مردم دوستدار محیط زیست و همچنین کارمندان اداره برق برای همکاری در این عملیات تشکر کرد.

پاکسازی تفرجگاه سردشت از آوار

رئیس اداره محیط زیست سردشت گفت: در اقدامی نمادین بخشی از تفرجگاه عباس آباد این شهر از زباله و زباله پاکسازی شده است.

خالد بایزیدی افزود: این برنامه با همکاری 20 محیط بان و دوچرخه سوار بلوط در زاگرس توسط وزارت حفاظت محیط زیست اجرا شد.

وی گفت: هدف از اجرای این برنامه آموزش ، اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و آگاهی مردم و گردشگران برای مشارکت عمومی در جلوگیری از تخریب محیط زیست در اثر تولید زباله و رهاسازی در طبیعت است.

مهاباد ، سردشت و شاهیندایی به ترتیب با 240،000 ، 120،000 و 95،000 نفر از جمله شهرهای جنوب غربی آذربایجان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید