مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اخبار مهم حقوق و مزایای معلمان غیرانتفاعی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس از شهرستان آمل، رضا حاجی پور در مراسم تجلیل از معلمان، بازنشستگان فرهنگی و اساتید مجتمع علمی آموزشی فدا اظهار داشت: فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی گام های مهمی بردارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق و مزایای مستمری بگیران فرهنگی منوط به اجرای صحیح طرح همسان سازی است، افزود: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و جزئیات آن در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخبگان علمی و فلسفی، بزرگان علم و فرهنگ در محضر معلمان تدریس می کردند و آموزش آنها بسیار مهم و هدفمند بود، گفت: نمونه ای از این مدعا درباره تحصیل علمای بزرگ جهان اسلام از جمله علامه زفنون آیت الله حسن حسن زاده آملی و مفسر بزرگ قرآن آیت الله جوادی آملی.

این مقام مسئول با اشاره به همسان سازی و افزایش حقوق فرهنگیان و مستمری بگیران فرهنگی به موضوع اصلی تامین مالی و اختصاص اعتبارات مشخص برای پرداخت آنها اشاره کرد و گفت: این امر باید از سوی دولت تامین شود.

حاجی پور در خبری خوش به فرهنگیان شاغل در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی یادآور شد: در حال حاضر طرحی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وجود دارد که مراکز آموزشی غیرانتفاعی را ساماندهی می کند. مراحل مختلف این طرح به کمیسیون آموزش و پژوهش سپری شده است: «و باید برای تصویب به مجلس برود.

وی با اشاره به برخی جزئیات این طرح گفت: این طرح به دنبال آن است که حقوق معلمان در مناطق غیرانتفاعی و غیردولتی همانند مراکز دولتی اجرا و ارائه شود. “

بیشتر بخوانید  رئیس قوه قضاییه بر کاهش روند قضایی تاکید کرد/فیلم

نماینده مردم آمله در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار تصویب این طرح امیدواریم چتر حمایتی از معلمان و کارکنان مراکز آموزشی غیرانتفاعی در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بزرگان دین بر این نکته تأکید داشتند که زکات، آموزش علم و دانش به دیگران است، افزود: علما و بزرگان بزرگ در کنار معلمان و فرهیختگان فرهنگی بسیاری از عمر خود را در راه علم و دانش سپری کرده اند. و حفاظت از فرهنگیان.» و معلمان وظیفه ما هستند.

حاجی پور با اشاره به نقش برجسته دو نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی در جامعه گفت: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با جدیت در حال اجرای طرح یکسان سازی حقوق همه دستگاه های اجرایی هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *