اخبار مهم حقوق و مزایای معلمان غیرانتفاعی



به گزارش سلام نو به نقل از فارس از شهرستان آمل، رضا حاجی پور در مراسم تجلیل از معلمان، بازنشستگان فرهنگی و اساتید مجتمع علمی آموزشی فدا اظهار داشت: فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی گام های مهمی بردارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق و مزایای مستمری بگیران فرهنگی منوط به اجرای صحیح طرح همسان سازی است، افزود: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و جزئیات آن در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخبگان علمی و فلسفی، بزرگان علم و فرهنگ در محضر معلمان تدریس می کردند و آموزش آنها بسیار مهم و هدفمند بود، گفت: نمونه ای از این مدعا درباره تحصیل علمای بزرگ جهان اسلام از جمله علامه زفنون آیت الله حسن حسن زاده آملی و مفسر بزرگ قرآن آیت الله جوادی آملی.

این مقام مسئول با اشاره به همسان سازی و افزایش حقوق فرهنگیان و مستمری بگیران فرهنگی به موضوع اصلی تامین مالی و اختصاص اعتبارات مشخص برای پرداخت آنها اشاره کرد و گفت: این امر باید از سوی دولت تامین شود.

حاجی پور در خبری خوش به فرهنگیان شاغل در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی یادآور شد: در حال حاضر طرحی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وجود دارد که مراکز آموزشی غیرانتفاعی را ساماندهی می کند. مراحل مختلف این طرح به کمیسیون آموزش و پژوهش سپری شده است: «و باید برای تصویب به مجلس برود.

وی با اشاره به برخی جزئیات این طرح گفت: این طرح به دنبال آن است که حقوق معلمان در مناطق غیرانتفاعی و غیردولتی همانند مراکز دولتی اجرا و ارائه شود. “

بیشتر بخوانید  دوست داری ترشی گوجه و فلفل یاد بگیری درست کنی؟ | ترفند آسان آموزش ترشی گوجه و فلفل +ویدئو

نماینده مردم آمله در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار تصویب این طرح امیدواریم چتر حمایتی از معلمان و کارکنان مراکز آموزشی غیرانتفاعی در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بزرگان دین بر این نکته تأکید داشتند که زکات، آموزش علم و دانش به دیگران است، افزود: علما و بزرگان بزرگ در کنار معلمان و فرهیختگان فرهنگی بسیاری از عمر خود را در راه علم و دانش سپری کرده اند. و حفاظت از فرهنگیان.» و معلمان وظیفه ما هستند.

حاجی پور با اشاره به نقش برجسته دو نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی در جامعه گفت: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با جدیت در حال اجرای طرح یکسان سازی حقوق همه دستگاه های اجرایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید