مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احتمال صعود بیشتر قیمت طلا وجود دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،طلا به تثبیت ادامه می‌دهد، اما پتانسیل افزایش قیمت همچنان وجود دارد

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز تا 2391 دلار بالا رفت اما در لحظه تنظیم این گزارش 2381 دلار می باشد.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود 3 درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

یکی دیگر از عوامل افزایشی مهم، ادامه خرید بانک مرکزی است زیرا بانک‌های مرکزی در سطح جهان به ذخایر طلای خود اضافه می‌کنند و این فلز را به عنوان یک دارایی امن محتاطانه می‌دانند.

بیشتر بخوانید  هشدار میلیاردر معروف درباره یک آینده سخت اقتصادی

با وجود داده‌هایی که نشان می‌دهد ادعای بیکاری هفتگی آمریکا در هفته گذشته در سطوح پایین باقی مانده است، افزایش قیمت طلا رخ می‌دهد که نشان‌دهنده بازار کار فشرده است. ارقام قوی اقتصادی و لفاظی های تندروانه فدرال رزرو، سرمایه گذاران را بر آن داشته تا به طور چشمگیری در مورد احتمال کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت تجدید نظر کنند.

بر این اساس احتمال کاهش نرخ در ماه مه صفر و احتمال افزایش نرخ بهره 1.7 درصد است. علاوه بر این، احتمال کاهش نرخ بهره تنها 18.9 درصد است و احتمال اینکه فدرال رزرو در نشست ژوئن FOMC نرخ بهره را افزایش دهد، 1.4 درصد است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در رویدادی در واشنگتن گفت که «اطلاعات اخیر به وضوح به ما اعتماد بیشتری نسبت به تورم نداده است، و این نشان می دهد که ممکن است لازم باشد نرخ ها برای مدت طولانی تری بالا بمانند.

او خاطرنشان کرد که تورم بالاتر «ممکن است مستلزم حفظ سطح نرخ بهره فعلی برای مدت طولانی باشد».

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.06 افزایش به 28 دلار و 68 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.44 درصدی 943 دلار و 83 سنت معامله می‌شود.

به گفته تحلیلگران به نظر می‌رسد، طلای جهانی در بحبوحه افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی و خرید بانک های مرکزی، همچنان به پیشنهادهای امن خود ادامه می‌دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *