مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اجرای قانون پایانه های فروشگاهی باعث افزایش عدالت مالیاتی می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه چرخش های دگرگونی نظام مالیاتی موجب تغییرات مثبتی در بودجه سال 1401 شد، اظهار داشت: با ایجاد پایه های مالیاتی جدید ضمن اینکه گام های بلندی در تحقق پیش بینی برداشته شد، نگاه منصفانه به چگونگی درآمدهای مالیاتی استان ها را مصرف کند.

وی افزود: اما برای تامین بودجه سال 1402 چند مرحله نیاز است و باید به سمتی برویم که تراز مالیاتی صفر شود و به سمت مثبت برود تا میزان درآمدهای مالیاتی به میزانی باشد. همانند هزینه های کشور و در برنامه هفتم توسعه ظرف 5 سال به تراز مثبت دست یابد.

دکتر حاجی بابایی همچنین به نتایج مثبت اجرای قانون پایانه های خرید اشاره کرد و افزود: شناسایی و افزایش دو میلیون مؤدی و رسیدن از 4 میلیون مؤدی به 6 میلیون مؤدی در سال اول اجرای طرح خرید. قانون پایانه ها بسیار خوب و تاثیرگذار بود که با کاربرد گسترده و جامعیت این قانون در تمامی استان ها زمینه شناسایی مودیان فراری را فراهم می کند.

وی این موفقیت را مرهون تلاش مستمر سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تحقق رشد اقتصادی، توزیع عادلانه درآمد، توسعه یکسان سهم درآمدهای مالیاتی در اقصی نقاط کشور و گسترش خدمات عمومی به ویژه در استان ها دانست. . و افزود: درآمدهای مالیاتی ارتباط مستقیمی با توسعه دارد، انتظار می رود هر کشوری پیشرفت کند و از مسئولین انتظار می رود که نحوه صرف درآمدهای مالیاتی در شهر، روستا یا محل سکونت را توضیح دهند.

بیشتر بخوانید  تمرین در پرسپولیس بعد از جلسه فنی و قبل از اردوی دو روزه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رسانه مالیاتی ایران


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *